Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Znate li kad vam klinci pucaju od stresa?

Djeca su više nego ikad izložena stresnim situacijama. Roditelji ih stoga moraju naučiti kako se nositi s odgovornostima i emocijama koje ih mogu preplaviti.

1. Prepoznati simptome tjeskobe
Djeca govore ‘Brinem zbog…’ i bez riječi. Nečujni alarm je vidljiv dok izvode nervozne navike poput frkanja kose, grickanja noktiju, žmiganja, tapkanja nogom.

2. Zatražiti pomoć
Dijete mora naučiti da ne mora sve obaviti samo. Potražiti pomoć je sasvim prirodno. I samo to što će se požaliti nekome može im olakšati teret.

arti-2010112304580063. Potražiti utočište u aktivnostima koje opuštaju

Slušajte glazbu, prošetajte s nekim, nazovite prijatelja – sve su to aktivnosti koje pomažu. Neka dijete razmisli što ga posebno uveseljava i opušta. Kad dođe do stresne situacije može se tako opustiti.

4. Kako objasniti neuspjeh?
Krivi li dijete uvijek sebe? Snositi krivicu i biti odgovoran su dvije sasvim različite stvari. Pesimisti krive sebe, optimisti na neuspjeh gledaju drugačije. Ne treba reći ‘pao sam test jer sam glup i nesposoban.’ Recite ‘Pao sam jer nisam obratio pažnju na materijal dok sam učio.’ ne trebate se osjećati bespomoćnim, nego preuzeti kontrolu i ispraviti grešku.

5. U stresnim razdobljima vrlo je važno spavati dovoljno dugo i jesti pravilno
Dok prolaze kroz teže razdoblje puno testova i obaveza ne treba zanemariti osnovne potrebe nužne za normalno funkcioniranje.

6. Pročistite se od emocija koje vas uznemiruju
Vođenje dnevnika može tu puno pomoći. Dijete će tako lakše izraziti ljutnju, tugu ili razočarenje. Ovako će lakše razumjeti svoje emocije.

7. Postaviti prioritete
Previše obaveza stvara kaos koji slama duh. Posebno ako ne postoje prioriteti. Dijete treba naučiti razlikovati važne i manje važne stvari. Shvatiti da se nevažne stvari mogu odgoditi.

8. Zavoljeti tjelovježbu
Tjelovježba pomaže da se tijelo riješi stresa. Dijete će osjećati više energije i radosti. Ma koliko obaveza imali djeca moraju naći vremena za barem jednu tjednu aktivnost poput vožnje biciklom, plivanja, pješačenja, planinarenja…nečemu u čemu uživaju.

Vezani članci:

arti-201011230285006
arti-201008180017006

Povratak na Net.hr