Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Prava stvar koja će vas izliječiti od nesanice

Nova anketa otkrila je vrlo jaku vezu između tjelovježbe i boljeg sna. Što su ljudi žustrije i češće vježbali to su imali duži i kvalitetniji san.

‘Tjelovježba je dobra za san. Milijunima ljudi koji imaju problema s nesanicom tjelesna aktivnost može biti od velike pomoći’, rekao je David Cloud , predsjednik američke National Sleep Foundation (NSF).

Naime, tijekom ankete koju je ova zaklada provela oni koji su redovito vježbali su rekli da spavaju bolje, nego oni koji nisu vježbali. Oni koji su posebno predani vježbanju češće su rekli da ‘imaju dobar san’ svaku noć tijekom radnog tjedna (67%) nego oni koji nisu vježbali (39%).

‘Ako ste neaktivni, dodate li samo 10 minute hodanja na dan možete povećati šanse za dobar san. Male promjene treba uvoditi postepeno sve dok ne dođete do intenzivnijih aktivnosti poput trčanja ili plivanja što vam može pomoći da spavate kvalitetnije’, rekao je dr. Max Hirshkowitz koji je proveo istraživanje.

‘Podaci naše ankete definitivno ukazuju na snažnu vezu između dobrog sna i tjelovježbe. Iako je teško reći da je riječ o uzroku i posljedici. Možemo reći da tjelovježba unapređuje san. Dobar san je nužan za dobro zdravlje, produktivnost i sreću’, rekao je dr. Hirshkowitz.

Osim toga, rizik od apneje (stanje obilježeno povremenim prekidima disanja tijekom spavanja) je upola manji kod onih koji vježbaju. To se može objasniti činjenicom da ljudi koji ne vježbaju imaju veću sklonost debljanju, a debljina potiče pojavu apneje u snu.

Bolji san imaju i oni koji manje sjede tijekom dana, bez obzira na to da li vježbaju ili ne.

Da biste bili zdraviji i imali bolji san uz tjelovježbu je važno i da češće ustanete od stola ako radite sjedeći, češće prošetate na kratku pauzu te se kreće što je više moguće.

Povratak na Net.hr