Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

POČETNIČKA GREŠKA

TREBA SLUŠATI TIJELO, A NE RITAM: Nije svaka glazba idealna za trčanje

Sve više ljubitelja trčanja ne može zamisliti tu aktivnost bez slušalica i omiljene glazbe koja im često služi i kao motivacija, ali početnici u tome često griješe.

Mnogi od njih, naime, precjenjuju svoje mogućnosti, prenaprežu se i iscrpljuju, a za to je često kriva glazba.

“Glazba ne smije određivati tempo. Treba slušati tijelo”, objasnio je profesor Ingo Froboese za agenciju dpa.

Nadalje, omiljena pjesma ne mora nužno biti savršeni partner za trčanje. Tempo glazbe treba biti sukladan tempu trčanja.

ZNANSTVENICI U ŠOKU: Nikad nećete povjerovati što je trčanje u stanju učiniti vašem mozgu!

Pa kako izabrati optimalnu glazbu za trening?

Najvažniji je broj udaraca po minuti (BPM) koji određuje tempo pjesme i trebao bi odgovarati broju koraka trkača.

Za prosječnog trkača, idealan je tempo od 140 do 160 BPM-a. To je, primjerice, ritam pjesme Take On Me grupe A-ha ili Move in the Right Direction grupe Gossip.

Na internetu se mogu pronaći specijalizirane playliste s odgovarajućim brojem BPM-a.

Stručnjaci kažu da nije loše niti trčati u tišini, jer to omogućuje bolju percepciju vlastita tijela tijekom vježbe, kontrolu disanja, a i mišići intenzivnije rade bez glazbene podloge.

Međutim, pošto je trčanje uz glazbu zabavnije, ispravno bi bilo kombinirati stvari.

“Trkači mogu slušati glazbu kada im motivacija baš nije na visini, ali kada jest trebali bi trčati u tišini”, kaže Froboese.

Povratak na Net.hr