Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TRI NAJBOLJE POZE

JOGA ZA DJECU: Odličan način opuštanja, ali s ovim stvarima morate biti oprezni

Joga je odličan način poticanja na dobro zdravlje i opuštanje, čak i kod djece.

Tjelesna aktivnost potrebna je kod svake osobe, a posebice kod djece, kako bi održavali zdrav organizam. Joga za početnike kao i joga za djecu, može biti odličan način usmjeravanja djeteta na fizičku aktivnost, ali i stvaranje bolje koncentracije i dobrog zdravlja.

Revitalizira, opušta i popravlja zdravstveno stanje

Joga ima mnogostruke pozitivne učinke na zdravlje čovjeka. Osnovna svrha joge je harmoniziranje tijela, psihe i duše jer se putem nje povezuju sve energije koje čuvamo u sebi. Osim spiritualnih prednosti, joga pomaže u očuvanju zdravlja tijela, gipkosti i životne energije. Ovo su samo neke od prednosti joge:

  • povećava gipkost zglobova i udova – više od 30 poza osmišljeno je da utječu direktno na razgibavanje zglobova, čak i na one koji se gotovo nikada ne razgibavaju
  • ojačava tetive i ligamente
  • jedina tehnika koja može pomoći masirati unutarnje organe
  • osigurava nesmetan rad žlijezda i limfnih puteva
  • vrši detoksikaciju i izbacuje slobodne toksine iz tijela
  • osigurava bolju cirkulaciju i protok krvi kroz cijelo tijelo
  • opušta, revitalizira i omogućava bolji i kvalitetniji san

Premda se čini kompliciranom, joga su zapravo različite vježbe koje možete raditi i kod kuće prije posla ili drugih obaveza. Glavnina pokreta su vježbe istezanja kojima se treba savijati tijelo uz pomoć međusobno povezanih pokreta. Vježbe istezanja su svima poznate, pa je tako s jogom jako lako početi, ali ju mogu lako naučiti i djeca.

Joga pomaže u smirivanju djece, sprečavanju nastanka pretilosti ali i popravljanju koncentracije. Djeca će se kroz jogu opustiti ali istovremeno ojačati tijelo kako bi se lakše borila s nekim zdravstvenim tegobama ili sindromima. Iz tih razloga joga za djecu može biti odličan način za početak aktivnosti, a ujedno ćete moći provoditi dodatno vrijeme sa svojim djetetom.

Vježbe joge za djecu

Za razliku od vježbi za odrasle, joga za djecu nije usmjerena na usavršavanje poza, već se uglavnom radi o osnovama . Tako će se učiti tehnike disanja, poticanje suosjećanja i osnove pravilnog rastezanja. Prvo će se raditi zagrijavanje, učit će se tehnike disanja, neke poze i na kraju će doći do opuštanja i protezanja. Jogu za djecu možete prakticirati i kod kuće, ali to preporučujemo jedino ako:

  • imate sigurno mjesto za vježbu – temperatura mora biti ugodna, ne smije biti svijeća ili drugih zapaljivih stvari, treba biti dosta mjesta, a prostirka mora biti kvalitetna kako se dijete ne bi poskliznulo
  • dijete ne smije vježbati nakon obroka – neke poze i preokretanje mogle bi prouzrokovati mučninu pa je bolje da dijete ne vježba nakon obroka, točnije sat ili dva nakon laganijeg jela
  • ne pretjerujte u savršenosti poza – objasnite djetetu da vam treba reći kada mu postane teško ili naporno i da se ne smije forsirati
  • nema poza iznad razine srca – ove poze mogu povećati pritisak u glavi, ramenima ili vratu
  • pazite na njegove zdravstvene probleme – ako vaše dijete ima problema s glavoboljama ili nekim drugim problemima, pazite da vježbe dobro prilagodite njegovom stanju. Ovo znači da ćete neke vježbe morati izbjeći, a ako ne znate koje, bolje je da se odlučite na vježbanje u profesionalnom okruženju.
  • dijete ne smije vježbati ako je bolesno

Jednostavne poze joge za djecu

Poza mačića 

U ovoj pozi dijete treba duboko disati i izviti svoju kičmu u luk. Ova poza izgleda tako da je dijete naslonjeno na ruke i koljena te izvija svoju kičmu prema van i prema unutra. Ovo će ojačati leđne mišiće, ali i dati djetetu sigurnost i samopouzdanje. Osim toga, izvijanje je dobro jer se u tim trenucima uvlači trbuh i naprežu leđni mišići što pomaže u kontroliranju negatvinih emocija.

Pčelica

U ovoj pozi dijete treba duboko disati. Neka se spusti na koljena i stavi ruke iza leđa. Kada udiše neka spušta glavu i zuji kao pčelica. Ovo će omogućiti pravilno disanje ali i oslobađanje negativnih emocija. Također će istezati leđa i ramena.

Oblak

Ova poza izgleda tako da dijete sjedne u turski sjed ili ravno ako ne može prekrižiti noge. Tada treba podizati ruke prema gore. Osim rastezanja, ova vježba odlično djeluje za pravilno disanje ali i oslobađanje negativne energije. Djetetu recite kako se podizanjem ruku sve njegove brige viju visoko u nebo i nestaju. Zbog ovakvih vježbi će vaše dijete ostati smireno u težim situacijama jer će znati da je jako malo potrebno da njegove brige budu male i nebitne.

Treniranje u Hrvatskoj

U nekoliko vrtića u Hrvatskoj postoji program joge za djecu i roditelje, ali se uglavnom može trenirati u posebnim sportskim centrima. Tako postoji kids yoga za djecu od 5 do 9 godina te teens yoga za djecu od 10 do 13 godina. Satovi joge za djecu su osmišljeni kako bi opustili i zabavili dijete nakon raznih školskih i drugih obaveza. Cijena joge za djecu je oko 200 kuna za mjesec dana.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr