Dok ste u sobi za pregledavanje nikako nemojte pričati na mobitel. Vaše je zdravlje važna stvar, a telefonski razgovori mogu pričekati tih desetak minuta.
Prestanite lagati svom liječniku, bilo a vas pita za vaše seksualne ili prehrambene navike. Iako svjesni da ovime potencijalno narušavaju svoje liječenje, mnogi pacijenti svjesno taje svoje neugodne navike od liječnika. Nažalost, jedini način na koji vas liječnik može kvalitetno liječiti jest da ima potpunu sliku o vašim određenim potrebama. Nemojte se bojati da će vas liječnik osuđivati i počnite mu govoriti istinu.
Nastojte da vaši opisi simptoma i ostalih podataka koji će liječniku dati bolji uvid u vaš problem budu što precizniji. Je li vaša bol oštra ili tupa? Je li vaša glavobolja fokusirana naprijed ili se više nalazi u stražnjoj strani glave? Ovi se detalji naizgled ne čine posebno važnima, ali oni vašem liječniku mogu pomoći da vam postavi ispravnu dijagnozu. Liječnici se slažu da bi pacijenti trebali precizirati točnu lokaciju vašeg problema, objasniti koliko je intenzivna bol, što ju je moglo izazvati i koliko je dugo osjećate. Kako biste zapamtili sve što trebate reći liječniku, simptome zapišite na komadić papira, baš kao i sva pitanja koja želite postaviti tijekom pregleda.
Recite svom liječniku potpuni razlog vaše posjete. Vjerovali ili ne, mnogi ljudi ne objasne svom liječniku zbog čega su mu točno pokucali na vrata. Čak i ako imate cijeli spisak stvari koje vas brinu, podijelite ih s liječnikom što je prije moguće, tako da vam brže i bolje može pomoći.
Priznajte svom liječniku što očekujete od njega. Ako imate određene nade ili očekivanja, primjerice dobivanje posebnog lijeka, kažite mu to. Ovo ne znači da će liječnik postupiti prema vašim željama niti da je to obavezan raditi, ali će barem imati približnu ideju kako treba pristupiti vašem problemu i točno će vam moći objasniti što on može, a što ne može učiniti za vas.
Ponesite popis lijekova koje već uzimate. Liječnici vole znati 'na čemu su' točno njihovi pacijenti pa, kada razmatraju neku formu liječenja, imaju sve informacije koje su im potrebne kako bi dali pouzdaniji tretman.
Ne odlazite iz ordinacije s neriješenim pitanjima i zabrinutostima. Ako imate pitanje, postavite ga čak i ako mislite da je liječnik u žurbi. Na kraju krajeva, u pitanju je vaše zdravlje i svojim novcem plaćate zdravstvenu skrb. Ako, primjerice, sumnjate da bi vaše glavobolje mogle ukazivati na tumor mozga, recite mu to makar zvučali kao hipohondar. Nikad ne znate kakav će pozitivan učinak vaša pitanja imati na uspjeh vašeg liječenja.
Čuvajte kopije vaših medicinskih nalaza. Naravno da nećete svaki put nositi sve svoje medicinske nalaze i rendgenske snimke, ali to je poželjno napraviti ako posjećujete nekog novog liječnika ili specijalista koji nije upućen u vaše zdravstveno stanje. Imajući kompletnu sliku onoga s čim se trebaju uhvatiti u koštac, liječnicima može pomoći da pronađu najbolji tretman za vas.
Ne bojte se razilaženja u mišljenjima. Toliko će se ljudi složiti sa svime što liječnik izgovori, ali ako vam predloži da biste trebali početi uzimati određeni lijek ili posjetiti određenog specijalista, a vi ne razumijete zašto ili se ne slažete s njim, slobodno to kažite. Tiho kimanje glavom u znak odobravanja i ignoriranje liječničkih preporuka iste sekunde nakon što iziđete iz njegove ordinacije neće vam pomoći da se osjećate bolje. Liječnici ne čitaju misli, oni žele znati što vi mislite kako bi vas mogli uputiti na liječenje kojeg ćete se zaista pridržavati.
Slijedite propisani plan liječenja. Ako postavljate pitanja, liječniku ćete pomoći da dobije potpuni uvid u vaše zdravstveno stanje i razgovara o svim vašim zabrinutostima, a rezultat bi trebao biti plan liječenja koji je 'skrojen' prema vašim potrebama. No, sve od toga neće imati prevelikog učinka ako se zaista ne budete pridržavali tog plana. Čak i ako ste zaboravili popiti tablete ili se dvoumite oko plana liječenja, kontaktirajte svog liječnika i to mu priznajte tako da vam može dati valjan savjet što dalje treba napraviti.