Američka tvrtka Nielsen koja se bavi analizom potrošačkih navika, ispitala je 25.000 ljudi iz 56 zemalja. Zaključili su da se više od polovice potrošača (njih 53 posto) smatra pretilim, a 48 posto, pokušava smršavjeti, piše 24 sata. Mnogi će stoga kupovati namirnice s manjim udjelom masti ili manjim udjelom šećera. No, tu se već krije zamka.
Naime, hrana 'bez šećera' može imati jeftine i nezdrave zaslađivače. 'Potrošači diljem svijeta sve se više brinu za zdravu prehranu, no alarmantno je da 59 posto njih ne razumije što piše na deklaraciji', kaže James Russo, potpredsjednik tvrtke Nielsen. Oznakama poput 'bez šećera', 'bez glutena', 'light', 'bez masti' ili 'samo cjelovite žitarice' ne vjeruju čak dvije trećine ljudi.
Navedenim oznakama proizvođači najčešće ističu dobre, ali skreću pozornost s loših strana hrane. Primjerice, hrana 'bez šećera' često obiluje mastima, a ona koja je označena kao nemasna prepuna je šećera. Ako kupujete proizvod na kojem piše 'bez šećera', obratite pozornost na udio masti.
'Takve bi namirnice trebale imati najviše 1 g masti na 100 g', objašnjava nutricionistica Sandra Marić Bulat. Proizvodi na kojima je navedeno da sadrže manji udio masti, označavaju se kao 'light', mamac su za kupce koji najčešće ne znaju da takve namirnice, pogotovo mlijeko i mliječni proizvodi s manjim udjelom masti, nude i manju količinu vitamina A, D, E, i K. 'To je loša strana naoko dobre i zdrave priče jer je vitamin K iz mlijeka nužan za razvoj i održavanje zdravlja kostiju - upozorava nutricionistica Sandra Marić Bulat.