Postoji više načina na koje se možete obratiti primatelju, elektronička pošta, web stranice, kao i nešto starije dopisnice, brzojav, telefax, tiskanice, ali pisanje poslovnog pisma uvijek ima svoja opća pravila kojih se treba pridržavati.
Poslovno pismo se sastoji od nekih osnovnih dijelova, a to
su:
- zaglavlje (upisuju se podaci pošiljaoca poslovnog
pisma),
- podataka primatelja (ime, prezime i adresa),
- mjesta i datuma,
- predmeta (naslova),
- sadržaja, pozdrava
- potpisa
Prilikom pisanja poslovnog pisma morate razmišljati i o tome da su stil i ton nerazdvojni dijelovi pisma i to su detalji na koje je potrebno obratiti posebnu pažnju. Neodgovarajući ton i stil stvaraju pogrešan dojam. Tako je kod poslovnih pisama dobro sažeti način izražavanja. Svaki čitatelj želi osjetiti da se obraćate njemu osobno.
Vrlo je važno pogoditi pravi ton pisma, a on treba biti
neutralan, bez pompoznih riječi i rečeničnih sklopova i nikako ne
smijete koristiti i suviše neformalan i kolokvijalan jezik.
U pisanju posebno važnog poslovnog pisma treba paziti na
svaku nijansu u izražavanju.
Ako pišete svježinom i iskrenošću, bit ćete i vrlo blizu da
napišete uspješno pismo.
Pisanje poslovnog pisma mora biti takvo da je
lako za čitanje i da je privlačno za gledanje.
Za svaku novu misao koristite novu rečenicu i izrazite je što je
moguće jednostavnije.
Ako rečenica u vašem pismu ima 30 ili više riječi, vjerojatno je predugačka. Težite prema prosječnoj dužini od 16 riječi do najviše 25 riječi.
Kratke rečenice i jednostavnije interpunkcije, točka i zarez, olakšavaju čitanje. Bitno je da vaše pisanje poslovnog pisma bude iskreno, točno, jezgrovito, jasno, te pisano standardnim jezikom.
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!