Poslovni pravopis / Pisanje poslovnog pisma i pravila kojih se morate pridržavati

Image
Foto: www.pixabay.com

Prilikom pisanja poslovnog pisma vrlo je važno pridržavati se određenih pravila. Da biste bili uspješniji pročitajte nekoliko savjeta za uspješno pisanje poslovnog pisma

8.11.2018.
7:32
www.pixabay.com
VOYO logo

Postoji više načina na koje se možete obratiti primatelju, elektronička pošta, web stranice, kao i nešto starije dopisnice, brzojav, telefax, tiskanice, ali pisanje poslovnog pisma uvijek ima svoja opća pravila kojih se treba pridržavati.

Poslovno pismo se sastoji od nekih osnovnih dijelova, a to su:
- zaglavlje (upisuju se podaci pošiljaoca poslovnog pisma), 
- podataka primatelja (ime, prezime i adresa), 
- mjesta i datuma, 
- predmeta (naslova), 
- sadržaja, pozdrava 
- potpisa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilikom pisanja poslovnog pisma morate razmišljati i o tome da su stil i ton nerazdvojni dijelovi pisma i to su detalji na koje je potrebno obratiti posebnu pažnju. Neodgovarajući ton i stil stvaraju pogrešan dojam. Tako je kod poslovnih pisama dobro sažeti način izražavanja. Svaki čitatelj želi osjetiti da se obraćate njemu osobno.

Vrlo je važno pogoditi pravi ton pisma, a on treba biti neutralan, bez pompoznih riječi i rečeničnih sklopova i nikako ne smijete koristiti i suviše neformalan i kolokvijalan jezik. U pisanju posebno važnog poslovnog pisma treba paziti na svaku nijansu u izražavanju. 
Ako pišete svježinom i iskrenošću, bit ćete i vrlo blizu da napišete uspješno pismo. 
Pisanje poslovnog pisma mora biti takvo da je lako za čitanje i da je privlačno za gledanje. 
Za svaku novu misao koristite novu rečenicu i izrazite je što je moguće jednostavnije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako rečenica u vašem pismu ima 30 ili više riječi, vjerojatno je predugačka. Težite prema prosječnoj dužini od 16 riječi do najviše 25 riječi.

Kratke rečenice i jednostavnije interpunkcije, točka i zarez, olakšavaju čitanje. Bitno je da vaše pisanje poslovnog pisma bude iskreno, točno, jezgrovito, jasno, te pisano standardnim jezikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo