NISU NI TURISTI BLESAVI / Nijemci navalili u Hrvatsku, ali i oni su šokirani cijenama: 'Pivo 19 kn, a ručak za četvero 700?!'

Image
Foto: Pixsell/ Grgo Jelavic

Rast cijena zbog inflacije, čini se, pretjerano ne zabrinjava Nijemce koji ipak dolaze na Jadran, no priznali su da ipak postoji razlika u ljetovanju prije i sada

6.7.2022.
11:59
Pixsell/ Grgo Jelavic
VOYO logo

Veliki rast cijena smještaja, prijevoza, pića i hrane te usluga u restoranima i kafićima u Hrvatskoj, osim domaćih gostiju, zabrinuo je malo i Nijemce. Naime, možda će ih mučiti kako će iduću godinu provesti na moru u Hrvatskoj, ali za sada, kada konačno bez ikakvih restrikcija nakon dvije godine pandemije mogu slobodno putovati kamo god žele, ne razmišljaju o troškovima i cijenama.

Riješili se pandemije pa put pod noge

Prema anketi potrošača koju je od tvrtke GfK naručio Bavarski centar za turizam (BZT), 69 posto ispitanih koji općenito putuju ovo bi ljeto željeli otići na godišnji odmor. Naravno, Hrvatska je i dalje popularna turistička destinacija, o čemu svjedoči i dosadašnji dio sezone. Iako su zabrinuti zbog klimatskih promjena, pandemije korone i rata u Ukrajini, 42 posto Nijemaca, koji žele putovati ljeti, ne bi htjeli propustiti ljetni odmor, dok njih 23 posto toliko je zabrinuto zbog aktualnih problema da možda ipak neće moći putovati ljeti. Kod odabira destinacije, za trećinu putnika cijena će, naravno, igrati bitnu ulogu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve relevantne analize su već i u ranijim razdobljima najavljivale da je želja za putovanjima među Nijemcima u 2022. godini na vrlo visokoj razini. Uštedjeli su novac tijekom pandemije te na raspolaganju imaju budžete i za skuplja putovanja. Rast cijena, pa tako i troškova za turističke aranžmane, činjenica je koju su potencijalni putnici uglavnom ukalkulirali u kućne budžete i ne predstavljaju neki veći faktor koji bi ih odvratio od planiranih putovanja. Za sada se ne planiraju neka odricanja, ali svakako rast cijena energenata predstavlja glavni izazov s kojim se računa u nadolazećim razdobljima", ističe Romeo Draghicchio, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj.

Image
'A BODULI KO' BODULI' /

Hvar - noćna mora sezoncima: 'Dobit ćete samo odbijanje, gladni su za novcem. Ovdje više ne bih došla ni na godišnji. Čast izuzecima...'

Image
'A BODULI KO' BODULI' /

Hvar - noćna mora sezoncima: 'Dobit ćete samo odbijanje, gladni su za novcem. Ovdje više ne bih došla ni na godišnji. Čast izuzecima...'

Hrvatska je ove godine jedno od najpopularnijih odredišta

Romeo je kazao da će ta tema dobiti dodatno na značaju od sredine 2024. godine kada će kućanstvima doći na naplatu obračun za troškove grijanja iz 2023. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kako plaće nisu rasle u istom omjeru kao cijene raznih proizvoda, Vlada u Njemačkoj s dodatnim mjerama, kao što su smanjenje poreza na gorivo, smanjenje cijena javnog prijevoza i povećanje neoporezivog iznosa za putovanje na posao, pokušava dodatno rasteretiti kućne budžete", ističe Draghicchio.

Image
Foto: Pixsell/ Srecko Niketic
Image
Foto: Pixsell/ Srecko Niketic

Turisti

Naime, u Hrvatskoj je 2019., prije koronakrize, ljetovalo 2,88 milijuna ljudi iz Njemačke, objavio je Savezni zavod za statistiku. Njemački turoperatori navode da bi ove godine ta brojka mogla biti premašena. Prema riječima Ralpha Schillera, čelnika turističke tvrtke FTI Group, Hrvatska je ove godine jedno od najpopularnijih odredišta za putovanja kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovdje bi moglo biti tijesno s mjestima na željene datume u ljetnoj sezoni", ističe Schiller.

"Budžet za putovanja njemačkih građana vjerojatno će se potrošiti brže nego što se očekivalo - i to očito ne prvenstveno zato što si ljudi mogu priuštiti bolji hotel, kako to turoperatori vole tvrditi. Ako pogledate svakodnevne artikle u supermarketima, poskupljenja će vjerojatno biti znatno veća. U nekim slučajevima čini se da su cijene ostale iste, ali je pakiranje postalo manje. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, cijene hrane i bezalkoholnih pića u svibnju 2022. porasle su za 15,2 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Veliki rast cijena primjetan je i u ugostiteljstvu. Primjerice, prije pandemije korone, pivo u pivnici u glavnom gradu Hrvatske koštalo je dvanaest kuna, odnosno oko 1,60 eura. Pivo tamo sada morate platiti 19 kuna, što je nešto više od 2,50 eura", izvještava Bavarski radio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ilustracija: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Image
Foto: Ilustracija: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Poskupjele su i ostale zemlje

Također se navodi da su u turistički popularnim mjestima i otocima, poput Splita, Dubrovnika ili Rovinja, cijene znatno više.

Prema Bavarskom radiju, ručak za četveročlanu obitelj može stajati 700 kuna i više, što je oko 93 eura. Prema podacima Hrvatskog zavoda za statistiku, porasle su i cijene hotela. Ovog su svibnja bile više od 12 posto skuplje u odnosu na svibanj 2021. godine. Uz to, rastu i cijene zrakoplovnih putovanja. Zračni putnici moraju se pripremiti na više cijene karata ljeti zbog povećanih troškova goriva kao posljedice rata u Ukrajini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trenutačno njemački turisti još uvijek moraju mijenjati eure u hrvatsku valutu kunu. Možete pokušati uštedjeti barem nešto novca. Jer ovisno o tome gdje mijenjate eure u kune, tečaj varira. U pravilu su tečajevi u mjenjačnicama znatno jeftiniji nego kad podižete novac s aparata", savjetovali su s radija.

Naime, aktualna analiza portala za ocjenjivanje i rezervacije HolidayCheck pokazuje da je boravak u najvažnijim turističkim destinacijama košta u odnosu na vrijeme prije 2019. godine već za dvoznamenkasti postotak. U Grčkoj i Španjolskoj, turisti sada moraju platiti u prosjeku 16 posto više za usporedivu uslugu nego prije pandemije korone. Cijene su toliko porasle i u Portugalu i u Turskoj. Egipat je poskupio čak 27 posto. Kao razlozi poskupljenja navode se smanjena potražnja jer se dio objekata zatvorio za vrijeme korone, veći troškovi, ali i manjak radne snage. Problem je to s kojim se susreću apsolutno sve turističke zemlje, a ne samo Hrvatska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo