Sudeći po posljednjim istraživanjima, turističke su se agencije pokazale iznenađujuće otpornima. U Njemačkoj je, primjerice, broj turističkih agencija blago porastao i ima ih gotovo 10 tisuća.
Po najvećoj turističkoj agenciji u svijetu, njemačkom TUI-ju, samo 20 posto bukinga stiže internetom. A često je u tome presudan čimbenik složenost putovanja. Potrošači se tako preferiraju sami predbilježiti za pojedinačne letove, ali kada su u pitanju kompleksnija i duža putovanja s više presjedanja, agencije su i dalje u velikoj prednosti.
"Oni koji žele sigurnije putovanje vjerojatnije će se obratiti agenciji", kaže glasnogovornica TUI-ja Kathrin Spichala.
Zahvaljujući njihovim dugogodišnjim ugovornim partnerstvima s pružateljima usluga na destinacijama, većom transparentnosti kada su u pitanju rizici i osiguranja, agencije su prvi izbor onima koji na odmor žele potpuno bezbrižno.
Minus je to što agencije mogu biti skuplje. Iako korisnicima ne smiju naplaćivati više nego što bi platili internetom, mogu preporučiti one pružatelje usluga koji će im platiti bolju proviziju.
Prostora zasad ima za sve. Turistički portali jači su u 'last-minute' ponudi i kratkim putovanjima, a putničke agencije u specijaliziranim putovanjima poput krstarenja, kažu stručnjaci.