PUTUJE SVIJETOM /

Barbara za Net.hr otkrila kako do besplatnog smještaja: 'Čuvam kućne ljubimce'

Foto: Barbara Boltiš

Barbara je dosad posjetila Irsku i Španjolsku koristeći stranice za čuvanje kućnih ljubimaca i obavljanje manjih fizičkih poslova te je tako imala besplatan smještaj, a nama je otkrila kako sve funkcionira

Pola Križevac

Novinarka rubrike Magazin koja se dugi niz godina bavi lifestyle temama, a najviše voli intervjue.

27.9.2024.
12:44
Barbara Boltiš
VOYO logo

U današnje vrijeme mnogi se suočavaju s financijskim izazovima, a putovanja postaju luksuz koji si rijetki mogu priuštiti. Unatoč inflaciji i visokim troškovima života, potreba za promjenom okoline i otkrivanjem novih mjesta postala je sve veća.

Putovanja imaju nevjerojatan učinak na ljudsku psihu, pružajući svakome posebno životno iskustvo. Mnogi ljudi tragaju za alternativnim načinima kako bi zadovoljili svoju želju za avanturom, često se snalazeći kako znaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Content writer Barbara Boltiš (27) pronašla je način kako putovati bez velikih troškova te nam je otkrila kako ljubitelji životinja mogu ostvariti svoje ciljeve. Zamislite da u zamjenu za čuvanje kućnih ljubimaca dobijete besplatan smještaj. Idealno zar ne? Ovaj model ne samo da pomaže ljubiteljima životinja da putuju, već i pruža vlasnicima ljubimaca mir, znajući da su njihovi ljubimci u sigurnim rukama.

Barbara nam je objasnila kako funkcionira stranica koju je koristila za isplativa putovanja, kako izgleda jedan dan čuvanja kućnih ljubimaca i koje su prednosti i mane takve usluge.

Foto: Barbara Boltiš

Kako povoljno putovati i osigurati besplatan smještaj?

"Još otkad sam bila u srednjoj školi, san mi je bio putovati u London. Iako se taj san tada - dok još nije bilo Ryanaira, činio nedostižnim, redovito sam odvajala novac od džeparca. Kada je jedan dan sestra došla doma nakon predavanja na faksu s novostima o jeftinom studentskom putovanju, preostalo je samo nagovoriti roditelje za dopuštenje. Do Londona se išlo busom, a budući da sam tada bila u srednjoj školi, sestra mi je bila suputnica. Od putovanja u London prošlo je više od 10 godina, a u međuvremenu sam pronašla kreativne načine kako na pristupačan način putovati – čuvanje kućnih ljubimaca, volonterski kampovi, rad u zamjenu za smještaj, odsjedanje u hostelima ili kod prijatelja. Uz to, imam nevjerojatnu sreću da mi druga sestra sa svojom obitelji živi u Irskoj pa svako malo pobjegnem u okolicu Galwaya", rekla je Barbara.

Foto: Barbara Boltiš

Zatim nam je objasnila kako funkcionira ta stranica i koliko treba vremena za organiziranje: "Stranica se zove Trusted House Sitters. Najprije sam napravila profil na kojem sam trebala dodati više informacija o sebi, svojem iskustvu brige o životinjama, razlozima zašto želim čuvati životinje i slično. Osobe kojima je potrebno čuvanje kućnih ljubimaca ili drugih životinja postavljaju oglas koji sadrži datume, lokaciju, fotografije životinja i njihovog doma te više informacija o navikama ljubimaca. Lako je filtrirati putem tražilice lokacije i datume za čuvanje ljubimaca. Obično kada nađem odgovarajući oglas, javim se s nekoliko rečenica. Vlasnik može potvrditi ili odbiti čuvanje. Ako potvrdi, moguće je dalje razmijeniti kontakte i čuti se putem WhatsAppa zbog lakše komunikacije."

"Postoje različite razine članarina. Recimo, ja imam 'Basic sitter' članarinu koja se na godišnjoj razini plaća 119 eura. Postoji standardna članarina za 149 eura te premium članarina koja se plaća 239 eura godišnje", dodala je.

Prednosti i mane usluge

Barbaru smo pitali kakva su joj bila dosadašnja iskustva te jesu li ljubimci nekad bili opasni ili je možda nisu prihvatili. "Imam pozitivna iskustva, ali mislim da to poprilično ima veze s mojom osobnošću i relativno kratkim vremenskim razdobljem čuvanja. Rekla bih da je prednost što tijekom čuvanja na raspolaganju imaš prostor kao i kod kuće. Volim si sama pripremati hranu, imati mir dok radim i vlastitu kupaonicu. Budući da i kod kuće imam četiri mačke, već sama činjenica da je kućni ljubimac uz mene pruža mi osjećaj doma. Jedna od mana je što su svi kućni ljubimci različiti i zahtijevaju različitu količinu pažnje. Ponekad se može dogoditi da se čuvanje pretvori u preveliku odgovornost. Zato je dobro ranije saznati što više informacija", odgovorila je.

KUĆA PUTUJUĆA /

Ovaj par uštedio je 9000 eura na smještaju, a pogledajte kako to izgleda iznutra

"Čuvala sam pse i jednu mačku zasada. Moram priznati da su me svi ljubimci poprilično lako prihvatili. Ipak, definitivno je jednostavnije brinuti o mačkama nego o psima. Posebno ako ste odabrali čuvanje u stanu ili kući bez dvorišta. U tom slučaju dosta vremena u danu ćete provesti šetajući psa. Također, na samoj aplikaciji postoji i opcija čuvanja domaćih životinja. Imam jednu prijateljicu koja je s mužem i djecom putem aplikacije išla u različite zemlje gdje su se brinuli o domaćim životinjama. Naravno, takve opcije iziskuju više ruku i stvarnu želju za boravkom na farmi", istaknula je Barbara.

Ispričala nam je gdje je dosad sve bila: "Posljednje mjesto na kojem sam bila putem Trusted House Sitters stranice je Castleconnell u Irskoj. Čuvala sam dva energetična psa i jednu mačku. Imala sam pomoć pa mi je bilo relativno lako pobrinuti se za sva tri ljubimca. Uz to, u Castleconnellu se nalazi prekrasna šetnica, most i park uz rijeku Shannon pa smo dosta vremena proveli izvan kuće. Prije toga, u travnju sam išla na 20-dnevno putovanje Španjolskom. Jedna od stanica bila mi je Granada gdje sam čuvala psa u stanu Škotkinje koja ondje podučava engleski jezik. Zanimljivo je da je njen stan lociran blizu parka koji ima pogled na Alhambru i snježne vrhove planinskog lanca Sierra Nevada."

Foto: Barbara Boltiš

Kako izgleda jedan dan čuvanja ljubimaca?

Barbara je objasnila i kako izgleda jedan dan kada čuva ljubimce i kakvi su bili vlasnici kućnih ljubimaca te koliko sati na dan je čuvala životinje: "Ovisi o vrsti ljubimca, njegovim potrebama i navikama. Kada biram na koje ću se oglase javiti, trudim se dobro istražiti kako bih izbjegla prekomjernu količinu odgovornosti ili sulude zahtjeve. Dok sam bila u Španjolskoj, psa bih šetala dva do tri puta dnevno, a raspored šetnji bih kombinirala i sa svojim planovima. Vlasnica je bila iznimno normalna i pristupačna. Kada sam došla, pokazala mi je gdje sve stoji, izvele smo psa u šetnju da vidim gdje obično šeta psa, a onda mi je pojasnila raspored hranjenja i slične informacije. Uz to, zajedno smo večerale i dodatno se upoznale."

"Cijela aplikacija temelji se na razmjeni. Vlasnici nude smještaj u zamjenu za čuvanje njihovih ljubimaca. Ne postoji novčana razmjena. Već samo jedno čuvanje vraća vrijednost uplaćene godišnje članarine, tako da sam jako zadovoljna što imam tu opciju. Napomenula bih da je ova aplikacija idealna ako želite posjetiti SAD, Veliku Britaniju, Irsku, Švicarsku, Kanadu, Australiju – zemlje u kojima je smještaj poprilično skup. Rekla bih i da je najveći broj oglasa upravo iz SAD-a, Velike Britanije i Kanade", istaknula je.

Kako funkcionira Workaway?

Barbara je koristila i druge stranice koje omogućuju povoljna putovanja i istraživanje drugih zemalja pa nam je objasnila kako funkcionira Workaway.

"Slično kao i Trusted House Sitters, za Workaway se plaća godišnja članarina korištenja aplikacije. Čini mi se da je Workaway malo neaktivniji od Trusted House Sitters aplikacije. Ipak, kada sam išla u Španjolsku, uspjela sam pronaći domaćine za tri različite lokacije. Radi na sličnom principu kao i aplikacija za čuvanje ljubimaca. Domaćini na svojem profilu ispisuju kakva vrsta posla im je potrebna te gdje se nalaze", rekla je.

Foto: Barbara Boltiš

Zatim je dodala: "Od tri spomenuta domaćina u Španjolskoj, dvoje je željelo marketinške usluge, a jednoj je osobi bila potrebna fizička pomoć. Radilo se o bojanju rešetki na prozorima u malom mjestu Gestalgar pokraj Valencije. Obično kad je riječ o Workawayu, podrazumijeva se da domaćin ostaje u svojem domu za vrijeme vašeg boravka. Hrana i smještaj su uključeni, a tijekom boravka kod sva tri domaćina imala sam vremena za zajednička druženja i istraživanje područja."

"Isto tako, bila sam kod jedne slikarice u Španjolskoj u malom mjestu San Jose. San Jose je prekrasan, ima divne plaže i odlične pješačke staze s pogledima koji oduzimaju dah. Na trenutke sam se morala uštipnuti da povjerujem da sam tamo. Uz to, budući da radim remote posao, slikarica mi je ustupila svoj atelje kao ured. Bio je poseban doživljaj raditi okružena njenim slikama", komentirala je.

Upoznavanje novih ljudi

Otkrila nam je ima li planove za nova putovanja: "Trenutno putujem jednom mjesečno u Irsku pa planiram ići u različite dijelove Irske koristeći Trusted House Sitters. Vjerujem da će biti prostora za još neka putovanja, ali obično ne planiram svoj život toliko unaprijed da ostane dovoljno prostora za iznenađenja."

Uz ovakav način rada sklopila je i nova prijateljstva: "Nedavno mi je rečeno da sam ona osoba kojoj se nepoznati uvijek obrate da ih fotografira, pričuva nešto ili da upute. Generalno relativno lako stvaram poznanstva i prijateljstva gdje god putujem. Dok sam studirala, išla sam i u volonterske kampove na Kosovo i u Norvešku. Takav način upoznavanja druge zemlje i stvaranja prijateljstva mi se izuzetno svidio. Tamo sam stvorila divna prijateljstva. Žao mi je što mi današnje prilike ne dopuštaju da i sada na dva tjedna odem volontirati u neku zemlju. Ipak, drago mi je da sam imala takva iskustva tijekom studija. Preporučila bih bilo kome tko si može priuštiti dva tjedna bez ikakvih obaveza da istraži opcije za volontiranje putem stranice Service Civil International. U većini slučajeva, jedino što osoba pokriva su troškovi puta."

"Također, Workaway je odličan za stvaranje prijateljstava i upoznavanje drugih kultura. Budući da se radi o provođenju vremena u nečijem domu, dosta vremena ste s domaćinom. I dalje sam u kontaktu s osobama kod kojih sam provela vrijeme putem Workawaya", naglasila je.

Foto: Barbara Boltiš

Koje su učinkovite tehnike povoljnog putovanja?

Barbara je predložila učinkovite tehnike za one koji financijski nisu u mogućnosti plaćati putovanja: "Recimo, često koristim opciju 'flexible dates' na Ryanairu kada tražim letove. Na taj način mi se prikažu najjeftiniji letovi za određeni mjesec. Isto tako, postoje i slične pogodnosti kod rezervacije autobusa. Nekad autobusi s 30-minutom razlikom u vremenu polaska mogu imati različite cijene."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Također, često putujem izvan sezone. Na posljednjem dužem putovanju od 20 dana u Španjolskoj bila sam u travnju. Uspjela sam izbjeći gužve, vrijeme je bilo relativno lijepo, a avionske karte bile su znatno jeftinije. Uz to, prva stanica mi je bila Malaga gdje je sve moguće obići povoljnim javnim prijevozom. Tamo sam sama odsjela u prostranoj sobi s bračnim krevetom s balkonom u blizini plaže za samo 50 eura po noćenju. Usred sezone u istom hostelu cijene su znatno više", navela je.

"Svatko može putovati, samo je pitanje životnog stila i prioriteta. Puno ljudi koje ja poznajem nikada ne bi odsjeli kod nepoznate osobe u zamjenu za rad, čuvali kućne ljubimce ili nekoliko noći prespavali u hostelu. Isto tako, mene ne privlače pretjerano odmori u resortima, a ne mogu se baš ni zamisliti da deset dana provodim ležeći na plaži (ili na miru). Čak i kad nakratko putujem negdje, većinom je u pitanju dinamičan i aktivan odmor", zaključila je.

POGLEDAJTE VIDEO: Raspitali smo se je li kraj radu od kuće. Šefovi zovu ljude: 'Vratite se u urede!'