Bez obzira na to trebate li potrošiti manje u kupovini ili želite biti svjesniji potrošač, dobro je znati nekoliko trikova, piše Stars Insider.
No, niste vi krivi ako u trgovini potrošite više novca nego što ste planirali. Proizvođači i prodavači nas pažljivo proučavaju kako bi potaknuli našu želju za kupnjom.
Oni razumiju kako funkcionira ljudski mozak, a onda to koriste kako biste potrošili više novca. Međutim, postoji nekoliko vrlo učinkovitih trikova kako tome stati na kraj, a evo koji su to!
Koristite nove novčanice
Studija objavljena u časopisu Journal of Consumer Research pokazala je da ljudi vole čuvati nove novčanice više nego one nego prljave, stare.
Sudionici studije bili su spremni potrošiti više novca kada su imali stare novčanice nego kada su imali novije.
Ograničite broj trgovina u koje idete
Što više trgovina posjetite, više ćete stvari kupiti. Mnogi ljudi sebe uvjeravaju da u više trgovina samo uspoređuju proizvode i cijene, ali, realno, to često nije slučaj.
Na koncu ipak nešto kupe jer se osjećaju kao da se trebaju nagraditi za sav trud koji su uložili.
Nemojte se sprijateljiti s prodavačima
Da, oni su vrlo prijateljski raspoloženi. Ali što više komunicirate s njima, veća je vjerojatnost da ćete kupiti nešto.
Ljudi obično ne žele iznevjeriti prodavača koji im je pomogao, pa ipak nešto kupe iako to nisu planirali.
Napravite pauzu
Ponekad se jednostavno trebate vratiti korak unazad. Spriječite impulzivnu kupnju odmorom prije nego što izvadite kreditnu karticu.
Sjednite negdje izvan dućana i zapitajte se: "Zašto sam ovdje? Kako se osjećam? Treba li mi ovo? Kako ću to platiti? Gdje ću to staviti?" Zatim odlučite hoćete li doista obaviti kupnju.
Izbjegavajte kupovinu u prepunim trgovinama
Kada su kupci u prepunoj trgovini, osjećaju se kao da nemaju kontrolu, što može dovesti do toga da potroše više novca. Također, mnogi ljudi potroše previše kada idu u kupnju sa svojim prijateljima jer žele držati korak s njima.
Umjesto toga, pokušajte kupiti samo ono što vam treba u vrijeme dok su trgovački centri gotovo prazni, i to po mogućnosti sami.
Uzmite bombon ili žvakaću gumu od mente
Trgovci koriste posebnu strategiju koja se zove mirisni marketing kako bi prevarili kupce da potroše više novca. Bombon ili žvakaća guma s okusom mente može nadvladati okolne arome i pomoći vam da izbjegnete impulzivnu kupnju.
Prespavajte prije kupnje
Za artikle poveće cijene pričekajte jedan ili dva dana prije nego ih kupite. Osim toga, nedostatak sna također utječe na raspoloženje i rasuđivanje.
Dakle, dobar noćni odmor zapravo može poboljšati vaše donošenje odluka i suzbiti emocionalni impuls trošenja.
Nikad ne idite u kupovinu bez popisa
Popis može pomoći u izbjegavanju impulzivnih kupnji i grižnje savjesti nakon toga. To je zato što vas pisanje popisa tjera da stvarno razmislite o tome što vam zapravo treba.
Iako mnogi ljudi popise za kupnju povezuju s namirnicama, oni vam, također, mogu pomoći da održite svoju potrošnju pod kontrolom kada kupujete blagdanske darove ili potrepštine za novu školsku godini.
Nosite slušalice u trgovini
Prema studiji objavljenoj u časopisu Journal of Marketing, spora glazba može natjerati kupce da uspore dok lutaju kroz trgovinu, što ih navodi da potroše više novca.
Umjesto toga, slušanje melodija s brzim tempom kroz slušalice može vam pomoći da brzo uđete i izađete iz trgovine, bez pretjeranog trošenja.
Recite 'ne' rasprodajama, osim ako je artikl već na vašem popisu
Naravno, uzbudljivo je dobiti nešto na popustu. Ali zapamtite, smisao rasprodaje je navesti kupce da potroše više novca.
Naravno, u redu je kupovati stvari koje želite kao i one koje su vam potrebne, sve dok ih kupujete pažljivo.
Ostavite svoje kreditne kartice kod kuće
Istraživanja pokazuju da su ljudi spremni potrošiti više novca s karticama nego s gotovinom. Kada plaćate gotovinom, vidite koliko ste novca potrošili. Međutim, plaćanje karticom otežava praćenje vaših troškova.
Povrh toga, trgovine očajnički žele da koristite kreditnu karticu jer znaju da ćete potrošiti više ako to učinite.
POGLEDAJTE VIDEO: U Bavarskom selu mladi se parovi spajaju na isti način već 150 godina