Nije što je nekad bilo /

Ni Crkva više nije što je nekad bila: Neki vjernici plaćaju milodare aplikacijom, a Papa je influencer

Image
Foto: Google Maps, Twitter

Kako crkva ne bi zaostajala za današnjim vremenom i tehnologijom, društvenim mrežama i ostalim načinima komunikacije, radi sve samo kako bi postala 'moderna'. Nije ovdje samo riječ o novim zgradama, koje po mnogima izgledaju kao silosi i poslovni objekti, već i o činjenici da sada postoje i katolici-inluenceri, pa i aplikacija 'Klikni pa moli' odobrena od strane Vatikana. Je li se izgubio sam smisao mise, molitve i je li se maknuo sam fokus s vjere? Kliknite 'SLJEDEĆA':

29.3.2019.
10:11
Google Maps, Twitter
VOYO logo

'Influenceri u Crkvi, a i oko nje' - vodi ih papa Franjo

Dvije djevojke na Instagramu, Facebooku i YouTubeu govore o tome kako meditirati na kršćanski način, dijele poveznice za predavanja o tome zašto se treba suzdržati od seksa prije braka ili citiraju Bibliju.

#instaevanđelje ili možda brza molitva dok skrolate Instagramom. Fotografije s filterima, profil moderan, ali je poruka malo drukčija. Na primjer - pozovi Isusa na kavu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Htjele smo u tom mnoštvu Instagram profila, gdje su svi polugoli, gdje se prenosi poruka 'Ako si polugol, privući ćeš mase'. Želimo reći ljudima da je to laž, da ne trebaš biti polugola ili našminkana da bi se bolje osjećala", kazala nam je katolička influenserica Emina Dabo Hunjak.

I zato su dvije godine planirale kako otvoriti svoje profile na Instagramu i Youtubu. Sada svojim pratiteljima govore 'Isus je tu, a gdje si ti?', objašnjavaju na kakvu vas na avanturu života poziva Duh Sveti i uče kako meditirati kršćanski... 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Želimo utjecati na mlade ljude sa svojim instaprofilom i YouTubeom, prenijeti ljudima dobre i pozitivne stvari, želimo ih evangelizirati. Biti katolička influenserica je prekrasno, mi  provodimo Isusovo poslanje. Odlučile smo to raditi, i radimo to na mladi i urbani način", ističe Emina.

Možda posao influencera povezujete s naslikavanjem u skupoj odjeći, šminkom ili tropskim plažama, ali kod Marijete i Emine prije ćete naći poziv na misu ili upute kako se preobratiti.

"Htjele bismo reći da imaju nas, koje smo prošle ono što one tek trebaju proći, želimo staviti Krista kao uzora koji je isto hodao u njihovim cipelama. Koji je hodao davno davno, ali je ostavio nadu i utjehu", objasnila je druga katolička influenserica Marijeta Martić.

"Papa nam je veliki uzor, on je veliki svjetski influencer. Odlučio se približiti mladima, na društvenim mrežama. Mi ga jako volimo i lajkamo i shareamo, citiramo ga", kazala je Emina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poznato je da influenceri dobro zarađuju u Hrvatskoj, oni najutjecajniji i po 50 tisuća kuna mjesečno. Marijeta i Emina rade svoje poslove od 8 do 4, i u ovome ne vide financijski profit.

A cilj je da skupe što više pratitelja i pomognu što većem broju ljudi u pronalasku Boga putem Instagrama. Zasad ih imaju pet tisuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Papa osmislio i aplikaciju - 'Klikni pa moli'

Papa Franjo pokrenuo je aplikaciju "Click to Pray", u prijevodu "Klikni pa moli", kako bi bio u korak s vremenom i vjernicima omogućio da mole zajedno s njim.

Sam ju je prezentirao na nedjeljnoj misi, a u jednom danu skinulo ju je milijun ljudi diljem svijeta. Slična molitvena aplikacija već postoji u Hrvatskoj.

Umjesto prekriženih ruku do molitve jednim klikom Papa Franjo ponovno je dokazao da je u trendu.

"Htio bih vam predstaviti službenu platformu Papine svjetske molitvene mreže: Kliknite za molitvu. Ovdje ću postaviti molitvene nakane za Crkvu", kazao je vjernicima papa Franjo, poglavar Katoličke crkve.

Aktivirao je svoj profil te pozvao sve da mole zajedno s njim. "Osobito pozivam pozivam mlade ljude da preuzmu aplikaciju", pozvao je papa.

Putem aplikacije, koja je dostupna za android i IOS uređaje može se moliti s Papom, a tu su i molitve za svako doba dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne samo to, jeste li znali da, po mnogima najbolji papa, papa Franjo ima Twitter profil?

Modernizirale su se Crkve i kod nas, no po mišljenju mnogih su ružne i negostoljubive:

Umjetnost se u religiju 'umiješala' početkom 20. stoljeća. Za to su živi dokaz upravo crkve kao građevine koje su imale cilj, svojim modernim izgledom, sve više približiti molitvu suvremenicima. Ipak, po mnogima su upravo takve novoizgrađene zajednice za molitvu sve samo ne lijepe i pristupačne.

Image
Foto: Google Maps

(Google Maps)

Po mnogima, recimo, ova crkva Tijela Kristovog u Zagrebu izgleda kao silos.

Image
Foto: Google Maps

(Google Maps)

Ova u Sesvetama izgleda kao 'loša nadogradnja'.

Image
Foto: Google Maps

(Google Maps)

Ili, pak, ova na Trešnjevci tik uz cestu, pored ogromnog Konzuma.

Image
Foto: Google Maps

(Google Maps)

Ova u Velikoj Gorici svima izgleda kao poslovna zgrada. 

U takvim i sličnim crkvama, možete 'zapaliti' električnu svijeću ako ubacite novce.

Da se ne ponadate, svijetlit će samo nekoliko sekundi.

Prvo je bilo riječi o šibenskoj župi Gospa van Grada. U njoj su odlučili umjesto svijeća, koje ljudi tradicionalno zapale dok se mole za svoje najmilije, postaviti lampice koje glume svijeće. One se, naime, upale kad ubacite kunu, gore nekoliko sekundi pa se ugase, do sljedeće kune.

Slično se dogodilo i u župi u Zablaću. Kažu da je to da se smanji dim u crkvi. 

Ne samo to, u Hrvatskoj postoji i Facebook za samce VJERNIKE

Riječ je o '' aplikaciji, odnosno, stranici, na kojoj možete vidjeti o čemu je riječ:

'Naše je društvo svakim danom sve pluralnije. Uvjerenja o temeljnim životnim pitanjima sve su različitija, a one koji zastupaju katoličke stavove nije uvijek lako pronaći. Zato je internet, kako kaže papa Franjo, Božji blagoslov! Internet zauzima sve važnije mjesto u našim životima pa je tako postao i važno sredstvo za pronalaženje partnera. On nije zadnja nada, nego izvrsna dopuna. Jer čudni su putevi Gospodnji, kako u stvarnom, tako i u virtualnom svijetu!'

Po njihovim riječima, Bog je sveprisutan pa čak i u viralnom svijetu. 

Ipak, nalaženje idealnog partnera ima cijenu - članstvo 3 mjeseca iznosi 100 kuna, a godišnje 200. Nema džabe ni u stare babe, rekli bismo. 

Slično je i u svijetu gdje crkve izgledom nisu ništa bolje, dapače...

https://www.catholicvote.org/wp-content/uploads/2014/07/ugly-church-8.jpg

https://www.catholicvote.org/wp-content/uploads/2014/07/ugly-church-2.jpg

https://www.catholicvote.org/wp-content/uploads/2014/07/ugly-church-4-1024x759.jpg

(Reddit, Facebook)

https://farm1.staticflickr.com/22/35893728_50a252790d.jpg

I gdje, ako nemate sitnog, milodar uvijek možete platiti kreditnom karticom ili putem aplikacije na mobitelu

Ova digitalna nadogradnja je uvedena u crkvi Saint-Francois de Molitor u Parizu.

Kako pišu svjetski mediji, davatelji milodara imaju mogućnosti dati u rasponu od 2 € do 10 €, iako je Crkva negirala da je je zaprvo najbolja gotovina.

„Crkva se zalaže za pružanje podrške svima u novim načinima života i potrošnje„ – izjavila je pariška biskupija u priopćenju.

Bilo da koristite smartphone aplikaciju ili kreditnu karticu, više nemate izliku da ne platite crkvi. 

FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo