LEGENDARNI NOĆNI KLUB U KOJI SU SVI ŽELJELI UĆI: / Igraonica poznatih i slavnih kojom su vladali glamur, divlji seks i droga

Image
Foto: Youtube

Iako su prošla desetljeća od vrhunca njegove slave, Studio 54 i dalje golica maštu.

31.12.2017.
12:00
Youtube
VOYO logo

Suosnivač Studija 54 Ian Schrager tvrdi kako su se tijekom 71 godine njegovog života dogodila dva kulturna događaja velikog značaja - Woodstock i Studio - kaže on. 'I nisam ni najmanje arogantan', dodaje.

I nakon više desetljeća i dalje fascinira

Dok je Schragerov popis možda ipak pomalo preuzak činjenica je kako je poznati/ozloglašeni newyorški noćni klub kojeg je pokrenuo sa svojim poslovnim partnerom Steveom Rubellom bez sumnje zaslužio svoje mjesto u povijesti pop kulture. Studio 54 i dalje je fascinantna tema iako su prošla četiri desetljeća od otvaranja kluba na kojem su bili prisutni Cher, Grace Jones, Andy Warhol i Tennessee Williams, piše CNN.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Studiju 54 su seks, zvijezde i droga zajedno stvarali savršeno igralište hedonističkog noćnog života kakvo se od tada nije ponovilo. Nije bilo neobično u gomili na plesnom podiju vidjeti Arnolda Schwarzeneggera ili O.J. Simpsona, dok bi Diana Ross i Liza Minelli pjevale na pozornici. Brooke Shields i Paloma Picasso pozirale su pred novinskim reporterima, dok je Alec Baldwin nakratko tamo radio kao konobar. Klub je zaradio gotovo mitski status.

Konačno zatvaranje velikog poglavlja u životu

"40 godina kasnije, ljudi nisu nastavili pričati o Woodstocku, ali još uvijek pričaju o Studiju", kaže Scharger. "O njemu pričaju i ljudi koji čak nisu bili ni rođeni u to vrijeme."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A od svih ljudi koji govore o ovom klubu, najglasniji je sam Scharger, koji je sakupio stotine fotografija, prisjećanja i novinskih izrezaka za svoju knjigu od 400 stranica koju će uskoro izdati. Radi se o velikoj promjeni, jer se donedavno Scharger odbijao izjašnjavati o klubu zbog stida kojeg je osjećao zbog osude na tri godine zatvora iz 1980. zbog neplaćanja poreza.

"Prošlo je dosta vremena prije no što sam mogao govoriti o tome, jer su to gorko-slatke uspomene i bilo mi je neugodno kako je sve to na kraju ispalo", tvrdi Schrager. "Mislio sam kako bih ovom knjigom mogao obuhvatiti sve što se tamo događalo kako bi to moja djeca mogla vidjeti. Ta knjiga mi je nekako donijela završetak svemu tome." 'Završetak' je i razlog zašto je tražio i dobio oprost od predsjednika Obame u siječnju ove godine. "Sve je to dio iste stvari", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pojavio se u pravo vrijeme

Knjiga 'Studio 54' baca svjetlo na sretnije i divlje dane kluba. Na samome početku knjige milijarder David Geffen zamijećuje da se Studio 54 "pojavio nakon pojave kontracepcije, a prije pojave AIDS-a", što je stvorilo prostor za slobodno seksualno eksperimentiranje koje je postalo sinonim za dekadenciju '70-tih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Schragerova prijateljica, dizajnerica Norma Kamali dobro se sjeća tih dana. "Napetost u New Yorku bila je toliko visoka da je grad trebao neko mjesto da se ispuše, mjesto na koje su mogle izlaziti žene i gayevi", priča Kamali, koja je bila dio grupe kreativnih tipova koje su tretirali s posebnim uvažavanjem. Roy Frowick, poznatiji kao Halston, bio je vrhovni vođa predstavnika modne industrije među kojima su bili Calvin Klein, Diane von Furstenberg, Donna Karan, Karl Lagerfeld i Yves Saint Laurent. "U to vrijeme, prave zvijezde u New Yorku bili su modni dizajneri", prisjeća se Schrager.

Posebna selekcija

No biti bogat, slavan i talentiran nije bila garancija da će vas pustiti unutra. Warren Beatty i Robert Duval nisu mogli ući na otvaranje, a poznato je kako je disco grupa Chic napisala svoj veliki hit 'Le Freak' nakon što su im odbili ulaz za novogodišnju noć 1977., iako ih je pozvala sama Diana Ross.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Proces selekcije nije imao apslutno nikakve veze s bogatstvom, rasom, kredom, bojom", kaže Schrager. "Trebali su imati onu vibru da su došli partijati. Da će napraviti nešto čime će uveličati večer. Da neće biti samo mrtva puhala."

Divlje životinje i druge atrakcije

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od dvojice vlasnika, Rubell, koji je umro 1989., često bi ostao doslovno do jutra. "Ljudi su govorili da sam ja odlazio prerano, a Steve prekasno", prisjeća se Schrager. No unatoč tome svjedočio je nekim od najpoznatijih trenutaka kluba, te tvrdi kako većinom nisu pretjerani. Tako je Bianca Jagger stvarno jahala po klubu na bijelom konju, baš kao što su ljudi kasnije prepričavali.

"Nije bilo planirano da Bianca zajaši konja", dodajući da ga je trebala jahati samo goli model koja bi predstavljala Lady Godivu, a koju bi vodio drugi goli model s nacrtanom odjećom. Nakon toga postao je običaj dovoditi žive životinje za posebne prilike, uključujući golubice za Jaggerov rođendan, stoka na tulumu za Dolly Parton, slon koji je pozirao s Lindom Blair, te leopard i pantera u prosincu 1977. U knjizi je i pismo Gradskog odjela za zdravstvo u kojem se Schrager i Rubell upozoravaju kako divlje životinje u baru krše dva različita zakona o zdravstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak i bez životinja, ovaj je dvojac imao i više nego dovoljno načina kojima je privlačio pozornost i pretvarao ih u trendsetere. Gosti bi došli na doček nove godine te bi zatekli pod prekriven s tri tone srebrnog dekorativnog materijala. A za jednu je Noć vještica grupa patuljaka večerala piletinu unutar vinjete inspirirane Hieronimusom Boschom. Pozivnice su isto bile detaljno razrađene - Kupidove strijele, srca na napuhavanje, staklenke pune konfeta. "Crnih konfeta", naglašava Schrager. "Šik. Dobar signal cool ljudima."

Nikada više isti Studio 54

Schrager i dalje šalje signale cool ljudima iako sada, sjedeći na vrhu uspješnog poslovnog lanca butik hotela, to čini na nešto manje hedonistički način. Navodi razloge zbog kojih ne misli da bi mogao ponoviti Studio 54, čak i ako bi to želio - veće neodobravanje društva prema usputnom seksu i otvorenom korištenju droga. Ironično, jedan od razloga je i promjena prirode poznatih osoba. "Prije ste bili poznati jer ste nešto učinili. A sada postanete poznati, a zatim tek razmišljate što sa sobom učiniti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni modni dizajneri više ne znače isto "Alexander Wang je jako cool i radi sjajne tulume, ali jednostavno nema istu težinu", dodaje Schrager. Ipak, Schrager ne misli da će legenda o ovom klubu ikada izblijediti. "To je neka vrsta ljudskog ideala, traženje apsolutne slobode,", smatra bivši suvlasnik Studija 54. "Ljudi kažu 'Nikada nećeš moći ponovo stvoriti Studio.' Pa, da, ali to ne znači da ne možete stvoriti etos kakav je onda vladao. Mi smo još uvijek dio ljudske vrste. Još uvijek to volimo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo