Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZATO VAS BOLI TRBUH

KOMBINACIJE HRANE KOJE VAŠA CRIJEVA MRZE: Nije svejedno što i kada jedete, ovo su najčešće pogreške

‘Svi mi tijekom života razvijamo različite sklonosti prema hrani koju volimo ili ne volimo, a ponekad je dovoljna jedna pogrešna prehrambena kombinacija da je više nikada u životu ne konzumiramo’

Puno je savjeta o tomu kako pravilno kombinirati namirnice u prehrani da ne bi došlo do poremećaja u probavnom traktu poput bolova u želucu, plinova ili slabije apsorpcije hranjivih tvari, no liječnici i nutricionisti posebno upozoravaju na redoslijed unošenja hrane u organizam.

Što jesti u koje doba dana?

“U zdravih pojedinaca doista nije pretjerano važno na koji način kombiniraju namirnice”, kaže njemački gastroenterolog dr. Wolfgang Holtmeier. “Većina ljudi može neselektivno jesti što god poželi.”

“No redoslijed unošenja namirnica u organizam kod nekih ljudi može izazvati neugodne posljedice. Podsjeća da se salate i voće, primjerice, probavljaju brže od ostalih zbog čega ih je najbolje ne jesti na kraju obroka”, upozorava liječnik.

“Meso i riba u želucu se zadržavaju dulje, što može prouzročiti zadržavanje hrane u crijevima te rezultirati procesom razgradnje i fermentacije, bolovima u trbuhu i osjećajem nadutosti”, kaže Holtmeier. Dodaje da i konzumiranje određenih vrsta namirnica rano ujutro, poput vrlo popularnih smoothieja može imati negativan učinak na probavu.

“Smoothieji s visokim udjelom voća na prazan želudac nisu dobra zamisao za ranojutarnji doručak. Fruktoza što je sadrži voće vrlo brzo prelazi razinu koju organizam može učinkovito apsorbirati”, kaže liječnik. “Uvijek je u vrijeme doručka voće bolje jesti u kombinaciji s proteinima i mastima, primjerice s jogurtom. No i pritom treba paziti jer sve vrste voće ne ‘idu’ sa svim vrstama mliječnih proizvoda. Jedete li s jogurtom kiselo voće, poput kivija, okus obroka bit će prilično gorak”, kaže nutricionistkinja Monika Bischoff.

OPREZ, OVE LIJEKOVE NE SMIJETE PITI ZAJEDNO: Šest najopasnijih kombinacija tableta koje vas mogu ubiti

Savjeti za kombiniranje namirnica

Kada je riječ o starom vjerovanju da se nakon konzumiranja trešanja ne bi smjela piti voda, ono je zastarjelo, kaže Bischoff te dodaje da ovakva kombinacija nema štetnih učinaka na gastrointestinalni trakt. Potencijalne probavne probleme u doba naših baka mogle su prouzročiti većinom klice iz pitke vode ili iz trešanja.

“Ako je plod dobro opran, a voda čista, nema razloga za zabrinutost”, kaže ona. Oprez preporučuje samo u slučaju kada se bilo koja vrsta namirnica kombinira s alkoholom. Dobra je  kombinacija, s druge strane, meso preliveno narančinim sokom ili neka druga namirnica ili piće bogato vitaminom C. “Organizam učinkovitije apsorbira željezo ako se istodobno konzumira i namirnica s vitaminom C”, objašnjava Bischoff.

Želite li pripremiti kupus koji će biti lako probavljiv, konzumirajte ga u isprobanoj kombinaciji s kimom. “Sjemenke kima učinkovito smanjuju stvaranje plinova pri razgradnji sastojaka povrća iz obitelji kupusnjača”, pojasnio je Heiko Griguhn, nutricionist i licencirani savjetnik za prehranu. No bez obzira na razne savjete, kompatibilnost namirnica koje jedemo varira od osobe do osobe i ovisi o brojnim čimbenicima.

“Svi mi tijekom života razvijamo različite sklonosti prema hrani koju volimo ili ne volimo, a ponekad je dovoljna jedna pogrešna prehrambena kombinacija da je više nikada u životu ne konzumiramo”, kaže Griguhn te ističe da nam “organizam odmah daje do znanja kada nešto ne podnosi.”

Povratak na Net.hr