GREEN WEEK / Podravka mijenja pravila igre: Konzerve ne znače konzervans, one znače održivu budućnost

Image

U današnjem svijetu, održivi razvoj postaje sve važniji, a industrija ambalaže ima ključnu ulogu u postizanju ovog cilja.

19.6.2024.
11:10
VOYO logo

U svijetu koji se suočava s ozbiljnim ekološkim izazovima, izbor ambalaže igra ključnu ulogu u smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, a toga su svjesni i u kompaniji Podravka. Podjednaki imperativ je proizvodnja zdrave i ukusne hrane, proizvedene od kvalitetnih sirovina, bez štetnih sastojaka i aditiva.

Kada govorimo o ambalaži u kontekstu prehrambene industrije, često se susrećemo s uvriježenom zabludom da je hrana u konzervama puna štetnih konzervansa, a to vjerovanje je netočno. Naime, kada čujemo termin konzerva, uglavnom pomislimo na konzervanse, kemijske aditive kojima se sprečava razvoj mikroorganizama te tako produžava rok trajanja, a ti aditivi su istovremeno nezdravi i za naš organizam. Stoga treba istaknuti da je sam termin konzerva samo drugi naziv za hermetički zatvorenu limenku odnosno metalnu ambalažu i nije istoznačni pojam za ozloglašene kemijske aditive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konzerve ne sadrže konzervans, nego čuvaju namirnice

Hrana pakirana u konzerve odnosno preciznije, metalnu ambalažu, osim što je hermetički zatvorena, prolazi kroz proces pasterizacije ili sterilizacije pa se time postiže duži rok trajanja, čuvaju hranjivi sastojci i izvoran okus, a sve bez dodavanja štetnih kemijskih pripravaka. Savršen primjer za to su gotovi umaci poput Podravka bolognese ili pak konzervirana riba poput Eva sardina koji su pakirani u metalnu ambalažu kako bi se mogle skladištiti bez rizika od kvarenja, bez aditiva, a uvijek su zdravi, svježi i ukusni pri otvaranju.

Konzervirani riblji proizvodi kao što su sardine i skuše odličan su izvor omega-3 masnih kiselina, proteina, kalcija i drugih hranjivih tvari. Primjerice, Eva Jadranske sardine u maslinovom ulju, osim same sardine jadranskog porijekla sadržavaju još samo kvalitetno maslinovo ulje te sol, a pregled svih nutritivnih vrijednosti detaljno je naznačen na samom proizvodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Isto vrijedi i za Podravka Bolognese umak i slične proizvode iz linije gotovih jela s kojima u nekoliko minuta možemo pripremiti zdrav, ukusan i hranjiv obrok koji će zadovoljiti sve energetske i nutritivne potrebe i uštedjeti vrijeme.

Općenito, kad govorimo o prehrambenim namirnicama, mogućnost čuvanja hrane na sobnoj temperaturi, jednostavna i brza priprema obroka te mogućnost nošenja hrane sa sobom u svim situacijama glavni su razlozi zbog kojih Podravka za mnoge svoje proizvode koristi metalnu ambalažu, odnosno limenke, a tim razlozima možemo pribrojati još jedan - koji se odnosi na održivost i zaštitu okoliša.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smanjiti, ponovno upotrijebiti, reciklirati

Uz sva istraživanja i nove spoznaje na području ekologije, metalna ambalaža nameće se kao jedno od rješenja koje omogućava očuvanje nutritivnih vrijednosti namirnice i izvornog okusa, a istovremeno pomaže u očuvanju okoliša. Jedan od najefikasnijih načina za doprinos održivosti je primjena pravila "3 R's" - Reduce (smanjiti), Reuse (ponovno upotrijebiti) i Recycle (reciklirati). Primjenom tih principa, moguće je smanjiti negativan utjecaj ambalaže na okoliš i pridonijeti boljoj budućnosti za sve nas.

Dobar su primjer aluminijske limenke koje se koriste za pakiranje Eva sardina linije proizvoda. Aluminijske limenke su lagane, čvrste i mogu se efikasno slagati i transportirati što smanjuje troškove transporta i emisiju ugljičnog dioksida. Zbog svega navedenog, imaju značajnu prednost kada je riječ o recikliranju. Aluminij se može reciklirati beskonačno puta bez gubitka kvalitete, a proces recikliranja aluminija također troši do 95 % manje energije u odnosu na proizvodnju novog aluminija iz ruda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Aluminijske limenke imaju manji ekološki otisak zbog svojih visokih stopa recikliranja. U Europi, oko 75 % aluminijskih limenki se reciklira, čime se smanjuje potreba za vađenjem novih sirovina i minimizira emisija ugljičnog dioksida, a cilj kompanije Podravka je upravo osvijestiti i motivirati ljude da recikliraju svu ambalažu.

U organizacijskoj shemi poduzeća Podravka d.d. samostalna služba Razvoj ambalaže postoji duže od 40 godina, a zanimljivo je i to da je Podravka ujedno prva kompanija u bivšoj Jugoslaviji koja je imala posebnu službu Razvoj ambalaže u sklopu Istraživanja i razvoja. Tijekom svih tih godina, služba za Razvoj ambalaže podjednako je uspješno povezivala razvojni, tehnički i kreativni dio o čemu svjedoče brojne nagrade i priznanja, a ono najveće im se treba odati za to što su prije svih globalnih trendova počeli misliti na - budućnost planeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svakom novom promjenom ambalaže ili materijala koji se koristi u proizvodnji ambalaže, Podravka se nastoji voditi ekološkim smjernicama i pristupima. „Postupno smanjujemo masu i udio svih ambalažnih materijala, uvodimo ambalažu s udjelom reciklata i eliminiramo kompozitne materijale. Prije dvije godine izbacili smo gotovo sve dodatne lakove i premaze s naše fleksibilne ambalaže jer takvi premazi također imaju utjecaj na procese recikliranja, masu ambalaže i kompleksnost proizvodnje kod dobavljača“, kaže nam Renata Tomerlin, direktorica službe Razvoja ambalaže u kompaniji Podravka.

Image

„Najvažnije je eliminirati rješenja koja nije moguće reciklirati, smanjiti kompleksnost i masu gdje je to moguće te potaknuti i pozitivno utjecati na svijest potrošača od predškolske dobi sustavnom edukacijom i informiranjem o važnosti adekvatnog odlaganja, recikliranja i ponovne upotrebe ambalaže“, dodaje direktorica Tomerlin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pogledu prehrambenih proizvoda, Podravka d.d. je 2022. godine sveukupno imala 87,8 posto reciklabilne ambalaže. Briga za okoliš uvođenjem 100 posto reciklabilne ambalaže za sve prehrambene proizvode dio je Strategije održivog poslovanja Grupe Podravka za razdoblje do 2030. godine i to je nešto na čemu se intenzivno radi.

Izbor ambalaže igra ključnu ulogu u održivosti i zaštiti okoliša

Ambalaža od aluminija, sa svojim visokim stopama recikliranja, manjim ekološkim otiskom, superiornom zaštitom proizvoda i ekonomičnosti, predstavlja bolju opciju u usporedbi s plastičnom ambalažom. Edukacijom potrošača i kontinuiranim naporima industrije možemo postići znatan napredak u smanjenju negativnog utjecaja ambalaže na okoliš, a to je jedan od ciljeva kompanije Podravka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Naime, kako i sami kažu, industrija treba osigurati da se ambalaža koju koristi lako reciklira. Aluminijska ambalaža odličan je primjer jer se aluminij može beskonačno puta reciklirati bez gubitka kvalitete.

Stoga Grupa Podravka do 2025. godine planira uložiti otprilike 100 milijuna eura u projekte kojima će se smanjiti ugljični otisak i povećati korištenje obnovljivih izvora energije (sunčane elektrane, logističko-distributivni centar), a 2023. godine s Ministarstvom poljoprivrede potpisala dobrovoljni sporazum “Sprečavanje nastanka otpada od hrane”, a s vlastitim sredstvima već godinama kontinuirano razvija i poboljšava procese, proizvode i usluge s ciljem smanjenja negativnog utjecaja na okoliš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sadržaj nastao u suradnji RTL native tima i kompanije Podravka

ZA ELISU
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo