Još lakše proglašenim pretencioznim. Prevođenje Besmrtnosti na tonski zapis uz bend rastavljen na atome i proste dijelove govori da se stvari vraćaju na početak.
Ekipa se zaigrala. Bend se stavlja u funkciju klinaca koji iznova otkrivaju praksu upotrebljavanja instrumenata. Uhvate ritam i onda voze kamo god ih takav session odvede. Na takva plesna raslojavanja sazdalo se šest novih komada razbijenih bez klasičnih strofa, break, refren shema.
Četvorka prosvira i otkriva neka nova pop prostranstva. Dotle Glas biva naratorom i slikarom svojih skica. U ovom slučaju apstrakcije prestižu ljepotu svirke.
Urbana se gleda iz blizine, a čuje s distance. Kada ga se doživi kako cijedi iz svoje srži 'Jedan atom šaljem u tintu Kundere' da bi najavio kako se 'raspada u tebe, u ništa u sve' u naslovnom singlu ili klasicira baladnu 'Kasno je za ljubav (Ruska šuma)', pa 'stavlja branu na svoj krrrrvotok' u opakim zvucima malih osobnih metamorfoza 'Otporan na život (Dječji glas)' ili 'nakon čaplje na ruke daje vuka' u zaključnoj stvari, jasno je kako zagrade u naslovima pjesama nisu samo dodatni pretinci i prijevodi značenja, već se događaju pjesme otporne na prvo slušanje.
Sva sila prosutih metafora bit će izazovom za oba plemena, gorljivih obožavatelja i strasnih osporavatelja, ali ono što mu ne možete poreći ni osporavati je dosljedno kretanje u nekim nepouzdanim smjerovima.
Nekad ga vode u nepoznato odakle se vraća praznih ruku, a nekada ga ugledate daleko na tronu usamljenog p oput nekog Kunderinog junaka iz još neispisanog romana.
Nerazumijevanje u pop kulturi i umjetnosti i kratki spoj između autorskih nakana i očekivanja vjerne fan baze rezultira zanimljivim odnosom. Urban i ekipa najbolji su kada ne mare za ispunjavanje očekivanja.
Jesenas dobijamo odgovor koliko je novi kompletni studijski album na tragu nečega posve drugačijeg od Kundere a koliko se nastavlja ova putanja odmetnute pop glazbe. Ocjena: 8/10