Veliki Scorsese se smanjuje svakim novim filmom
Jedan od najvećih filmskih režisera novijeg doba kao da postepeno gubi inspiraciju i umjesto da napravi veliki film kakvima nas je razmazio, je uspio razočarati.
Sredinom 50-tih godina prošlog stoljeća savezni maršal Teddy Daniels (Leonardo Di Caprio) i njegov partner Chuck Aule (Mark Ruffalo) dobivaju zadatak istražiti nestanak pacijentice iz umobolnice za poludjele kriminalce na otoku Shutter, a sami otok je građen poput utvrde iz koje nema bijega.
Daniels se bori sa vlastitim demonima koje je pokupio prilikom oslobađanja nacistitičkog koncentracionog logora Dachau, a i dvije godine prije dolaska na otok, maršal u strašnom požaru ostaje bez voljene supruge (Michelle Williams).
Savezni agent sumnja da su liječnici (Ben Kinsley i legendarni Max von Sydow) umiješani u ilegalna testiranja na ljudskom mozgu kakve su provodili nacisti u Drugom svjetskom ratu, a klupko laži i obmana se polagano počinje odmotavati.
Najveća zamjerka filmu ide zbog razbacane i nekoherente radnje koja je vjerovatno trebala dočarati stanje svijesti nekoga čiji je razum potpuno zamijenjen svijetom iluzija u kojema caruje subjektivna logika, no pritom je izgubila na težini.
Iz tanašnog i neuvjerljivog scenarija Scorsese u nekoliko navrata izvlači kvalitetna propitivanja. Relativizirajući psihoanalizu kao znanost on pita je li moguće izliječiti teške traume kao što su ratni užasi ili gubitak voljenih osoba, a s druge strane priznaje da šopanje pacijenata lijekovima također nije riješenje. Što je dovraga taj mozak i kako ga razumijeti?
Kamera i fotografija su sjajne te pod Scorseseovom palicom dočaravaju mračnu atmosferu ludila koja će prosječnom gledatelju nerijetko biti teška za probaviti.
Unatoč kvalitetnoj režiji i sjajnim glumcima, nameće se dojam da je Scorsese ovaj put zagrizao više nego što može progutati.
Ivan Joshi Tomić
403 Forbidden