Nakon debitantskog filma mladog američkog filmaša Benha Zeitlina, svi ljubitelji poetski nadrealnih i maštovitih fantazija koje su u svojoj srži prvenstveno humane i razigrane, imaju puno razloga za uživanje.
Naime, radi se o onoj vrlo rijetkoj vrsti filmova koji osvajaju svojom svježinom, jednostavnošću metafora, iznimno preglednim scenarijem, vrhunskim glumačkim interpretacijama i globalno razumljivim porukama, bez obzira radilo se o zamišljenoj ili stvarnoj zajednici u Louisianni gdje se odvija radnja filma.
Preslatka šestogodišnjakinja Hushpuppy živi u nedefiniranoj apokaliptičnoj budućnosti, sa svojim ocem Winkom u zajednici nazvanoj Bathtub/Kada, odcjepljenoj od ostatka svijeta, gdje se stvari ravnaju i razvijaju po plemenskim režimima.
U školi uče osnove obrane od pretpovijesnih zvijeri Aurochsa. U prijetnjama oluje mala zajednica se mora skrivati, a kad ista pohara njihov komadić zemlje jedino nomadske taktike pomažu na putu za preživljavanjem. Kad klinkin otac oboli ona će krenuti na putovanje po rubim područjima mašte ne bi li pronašla majku i uspjela spasiti bolesnog oca.
Malena glavna glumica Quvenzhané Wallis zaista je čudo prirode kako joj tepaju brojni filmski kritičari jer interpretacija klinke Hushpuppy s tom minimalističkom glumom u kojoj dijete već razumije iskazati profane emocije čežnje i odlučnosti u očima, zahtijevaju samo udivljenje prema nesvakidašnjem talentu.
Osim trijumfa na relevantnim A1 filmskim festivalima (Cannes, Sundance) ili onima koji izdvajaju dobro američko od lošeg američkog (Deauville, LA, Seattle) i nadolazećih oscarovskih nominacija u četiri bitne kategorije (film, režija, glavna ženska uloga, scenarij), ono što je glavna preporuka filmu je njegova čarolija.
Radi se o jednom od onih izvanrednih predstavnika sedme umjetnosti u kojima nema razvikanih imena niti produkcijske mašinerije usmjerene razradi sistema zarade na box officeu već ga gura isključivo njegova kvaliteta, originalnost, različitost i posluživanje svim ključnim kategorijama koje odvajaju film za standardni repertoar od vanvremenskih remek djela.
Zvijeri južnih divljina su epska egzistenacijalistička bajka o preživljavanju, promatrana kroz oči šestogodišnje domorotkinje, u kojoj se miješaju sve životne emocije i situacije. Narativna priroda filma predstavlja ga vrlo iskonski, dokumentaristički, maštovito pomaknuto, progovarajući o sposobnosti preživljavanja i odanosti koje su vještine jednako važne prije nekoliko stoljeća, danas ili za par sto godina, u neodredivom sutra.
Zvijeri su doslovne i metaforičke posvuda, razni su načini borbe i suprotstavljanja njima. Ljubav, odanost i volja za životom zasigurno su jedni od najhrabrijih i najefikasnijih. Gotovo potpuno neokrhnut patetikom i zamkama u kakve američke produkcije često upadaju kada se računa s dirigiranjem publikom, Zvijeri južnih divljina jedan su od najnježnijih i optimističnijih filmova koje ste ikada imali prilike gledati. Maestralno remek djelo kojem će protek vremena tek davati na pravoj vrijednosti i potvrđivati sve istaknute kvalitete.