Zvijeri južnih divljina (Benh Zeitlin)
Zvijeri južnih divljina su epska egzistencijalistička bajka o preživljavanju, promatrana kroz oči šestogodišnje domorotkinje, u kojoj se miješaju sve životne emocije i situacije. Narativna priroda filma predstavlja ga vrlo iskonski, dokumentaristički, maštovito pomaknuto, progovarajući o sposobnosti preživljavanja i odanosti, što su vještine jednako važne prije nekoliko stoljeća, danas ili za par stotina godina, u neodredivom sutra. Preslatka šestogodišnjakinja Hushpuppy živi u nedefiniranoj apokaliptičnoj budućnosti, sa svojim ocem Winkom, u zajednici nazvanoj Bathtub/Kada, odcijepljenoj od ostatka svijeta, gdje se stvari ravnaju i razvijaju po plemenskim režimima. U školi uče osnove obrane od pretpovijesnih zvijeri Aurochsa. U prijetnjama oluje mala zajednica se mora skrivati, a kad ista pohara njihov komadić zemlje, jedino nomadske taktike pomažu na putu za preživljavanjem. Kad joj otac oboli, ona će krenuti na putovanje po rubnim područjima mašte ne bi li pronašla majku i uspjela spasiti bolesnog oca. Malena glavna glumica Quvenzhané Wallis zaista je čudo prirode, kako joj tepaju brojni filmski kritičari, jer interpretacija klinke Hushpuppy s tom minimalističkom glumom u kojoj dijete već razumije iskazati profane emocije čežnje i odlučnosti u očima, zahtijevaju samo udivljenje prema nesvakidašnjem talentu. Osim trijumfa na relevantnim A1 filmskim festivalima (Cannes, Sundance) ili onima koji izdvajaju dobro američko od lošeg američkog (Deauville, LA, Seattle) i nadolazećih oscarovskih nominacija u četiri bitne kategorije (film, režija, glavna ženska uloga, scenarij), ono što je glavna preporuka je čarolija filma. Zvijeri su, doslovne i metaforičke, posvuda, razni su načini borbe i suprotstavljanja njima. Ljubav, odanost i volja za životom zasigurno su jedni od najhrabrijih i najefikasnijih. Gotovo potpuno neokrhnut patetikom i zamkama u kakve američke produkcije često upadaju kad se računa s dirigiranjem publikom, Zvijeri južnih divljina jedan su od najnježnijih i optimističnijih filmova koje ste imali priliku gledati. Maestralno remek-djelo kojem će protek vremena tek davati na pravoj vrijednosti i potvrđivati sve istaknute kvalitete.
Ocjena: 10/10
Mafijaši starog kova (Fisher Steven)
Imati Ala Pacina i Christophera Walkena u istom filmu kao dvojicu starih mobsterskih friendova koji će zajedno odguliti posljednju akciju već je 75 posto filma i njegove premise. Dodate li još Alana Arkina, sve dalje je na uspješnosti hvatanja vibre i njihovog razigravanja, a tu redatelj Fisher Stevens sasvim dobro stoji. Prepun zabavnih dijaloga i osvrta na dane mladosti, ovo je jedan od onih gorkasto-slatkih filmova o jeseni života u kojem sve pršti od vitalnosti tih sjajnih staraca, poruka i osvrta onim dobro serviranim malim životnim mudrostima oko toga kako preživjeti i nadživjeti život. Ne možete promašiti.
Ocjena: 7/10
Grijesi očeva (Derek Cianfrance)
Ryan Gosling i Brad Cooper su nedvojbeno jedne od najvećih i najvrućih novih holivudskih zvijezda. Eva Mendes još uvijek je sinonim za brutalni seksipil i vrućinu. Poredati ta imena u prilično suvislu dramatski nabijenu kombinaciju, koja će povezati naoko nepovezane događaje i karaktere s koljena na koljeno, jedan je od onih silno ambicioznih filmova u kojem se progovara o varijacijama života na tamnoj i svijetloj strani, te svim konzekvencama koje iz toga proizlaze... Stvar je u suprotstavljanju kriminalnog motorista Lukea koji se želi izboriti za dostojan i pristojan život pljačkajući banke te ambicioznog policajca koji će se naći u pravo vrijeme na krivim mjestima. Drama će pratiti i konzekvence susreta dvojice likova i petnaestak godina kasnije kroz karaktere njihovih sinova.
Ocjena: 7/10
Sedam psihopata (Martin McDonagh)
Prva scena. Dijalog dvojice likova o ranjavanju u zjenicu oka i komadima. Sleđa im prilazi lik s maskom i obojicu ih kokne u glavu. Naslov filma je zapravo naslov scenarija koji jedan od likova pokušava završiti. Ubacite li još u priču što realnih što fiktivnih sedam i više psihopata, a glumački cast pobroji nisku coolera kao što su Colin Farrell, Sam Rockwell, Woody Harrelson, Christopher Walken i Tom Waits, sva je sila da je Tarantino fino pustio korijene i u Velikoj Britaniji odakle dolazi redatelj, scenarist i bitnim dijelom producent spomenutog filma. Uz gomilu suludih dijaloga, mješanac crnohumorne i krvave satire nije za svakog ljubitelja smijeha na kinoplatnu, ali treba dobiti priliku.
Ocjena: 8/10
Dajem im godinu (Dan Mazer)
S reputacijom produkcije šarmantnih britanskih romantičnih komedija Zapravo ljubav i Dnevnik Bridget Jones, ista je ekipa zamislila još jednu u nizu pametnih verbalnih komedija na temu vječne ljubavi, privlačnosti, trajanja veza. Uz nizanje šarmantnih glumaca, scenaristički prepun dosjetki, Dajem im godinu je jedan od onih zabavnih feelgood filmova u kojima se na pravi način povlače pitanja iz stvarnog života, pomalo karikirajući, toliko koliko je potrebno za dozu umjerenog smijeha zbog varijacija i prepoznavanja situacije "been there done that". Nat i Josh su glavne uloge, netom vjenčani, sve je idilično, osim činjenice da obitelj, prijatelji, pa čak i svećenik nisu sigurni da će oni trajati. Jer prisutnost sklada mogu trajno poremetiti Joshova bivša Chloe i Natin zgodni američki klijent Guy.
Ocjena: 7/10
Nuspojave (Steven Soederberh)
Mind games. Priča o mladoj ženi u depresiji i mogućim posljedicama uzimanja raznih lijekova otvara neslućene mogućnosti poigravanja. U maniri najboljih radova starog majstora napetosti Alfreda Hitchcocka (primjerice Vrtoglavica), sjajni Steven Soederbergh odlučuje spomenutim naslovom zaključiti svoju redateljsku karijeru. Hrvatski jezik nema toliko efektnu konstrukciju objašnjenja termina poigravanja s nečijim razumom, kao što je sazdano u prve dvije riječi. U međuigri sjajnih glavnih glumačkih rola Rooney Mara, Channing Tatum, Jude Law, Catherine Zeta-Jone, Nuspojave su triler s nekoliko pametnih scenarističkih obrata koji plijene gledateljevu pažnju do posljednjeg kadra.
Ocjena: 8/10
Veliki Gatsby (Baz Luhrman)
Od novele F. Scotta Fitzgeralda preko brojnih filmskih adaptacija do nove raskošne audiovizualne 3D ekstravagance australskog redatelja Baza Luhrmanna, samo je stotinjak godina razlike. Priča o tajnovitom Gatsbyju ovaj puta dobiva lice Leonarda Di Caprija koji će s odličnim castingom sporednih rola osobito Joela Edgertona, Casey Mulligan i Tobeyja Macguirea ispričati taj romantično epski tour de force. Postmodernistički redateljski zahvati, među kojima se najsvježijom pokazuje odluka sklapanja soundtracka glazbe neodgovarajuće dobu odvijanja radnje, karakteristika su Luhrmanna od Romea i Julije i Moulin Rougea. Ambicioznost predloška u ludim dvadesetima nije upitna, bogatstvo zvuka i slike također, međutim osim šminkeraja i tehničke supremacije, film ne nudi puno razloga za impresioniranost.
Ocjena: 7/10
Mrak film 5 (Malcom D. Lee)
Parodije i slapstick komedije kao filmski podžanr tokom osamdesetih godina prošlog stoljeća su kroz prizmu ZAZ-a (Zucker Abrahms Zucker) spoja rezultirali s nekoliko simpatičnih naslova, poput Ima li pilota u avionu, Top Secret, Hot Shots. Indirektno su odgovorni za pokretanje franšize Scary Movie (čiji je treći i četvrti dio D. Zucker režirao). No, sklonost kreteniranju popularnih horora dosegla je novi plićak i dno s petim nastavkom, u kojem su pristali parodirati od Charlieja Sheena, Lindsay Lohan, Ashley Tisdale, s gomilom kameo ukazanja. Gluparanja na račun filmova Paranormal Activity, Mama, The Cabin in the Woods, Evil Dead, Inception, Sinister, Black Swan, Rise of the Planet of the Apes, ima smisla do gornjeg limita od 10 godina starosti. Sve dalje je holivudska verzija Nad lipom 35 ili koji je već bio broj.
Ocjena: 1/10