S druge strane u većini svojih uspješnih i hvaljenih filmova a la prvi i drugi Batman, Beetlejuice, sve do Alise u zemlji čudesa se uspješno poigravao kris krosanjem žanrovima karikirajući horore, drame, komedije s akcijom. Za potrebu nove ekstravagance i praktične raščlambe opisanog patenta rađenja filmova dohvatio se istoimene soap opere koja je premijerno prikazivana na ABC TV kanalu od 1966. do 1971. godine i postigla omiljenost tadašnje publike. Riječ je o fantastičnoj komediji o putovanju kroz vrijeme zavodnika Barnabasa (karikirani i zaigrani Johnny Depp kojem se u svakoj sceni vidjelo koliko uživa glumiti freakoidne karaktere u Burtonovim kojeg vještica Angelique Bouchard (seksepilna Eva Green koja u nemalo scena vuče na Jelena Veljača look s razumljivim prednostima vezanim za ekspresivnost i glumu) pokopa živog i pretvori u vampira jer joj je slomio srce. Dvjesto je godina čekao oslobođenje da bi se u 1972. pojavio pred svojim imanjem Collinwoodom i suočio se s rasipanjem obiteljskog nasljeđa u rukama daljnjih mu rođaka u tumačenju Michelle Pfeiffer, Helene Bonham Carter i ostalih. Također, ne volje se nastavljaju shvativši da je i dijabolična vještica također popratila vremenski tok te je sad utjelovljenja sexy Angie. Također je studioznim nijansiranjem svih sporednih karaktera dao pečat prepoznatljivosti i interesa za film, prvenstveno se to odnosi na Burtonovu suprugu Helenu Bonham Carter i mlađahnu Chloe Moretz u ulozi našpanane pubertetlije u antiprotivnom stavu prema svijetu oko sebe, sve do cameo ukazanja Alicea Coopera na dvorskom partyju.
Miksanjem kostimografirane sapunaste ljubavne priče s elementima horora (vampiri), bajke (vještice), nadrealne fantastike (putovanje kroz vrijeme), uz raspoloženi casting, Burton postiže efekt zgodne simultanke u kojoj se mahom dobro zabavljate, niti u jednom trena ne dozvoljavajući smetnuti s uma da je zabava bila bazna ideja. Povremeno uspijeva servirati i prošvercati pokoji ozbiljan motiv i poruku o vječnosti prave ljubavi i svim izazovima kojima treba odoljeti, ali kad je se prepozna i pronađe spašava je se i drži do besmrtnosti. Sjajna je i sugestivna glazba Dennyja Elfmana, odlično kombinirana sa soundtrackom hitova sedamdesetih ("Superfly" Curtisa Mayfielda, "Paranoid" Black Sabbatha, "You`re My First..." Barryja Whitea u briljantnoj sceni vođenja ljubavi vještice i vampira, "Get It On" T Rexa itd.) koji su korespondirali s putovanjima junaka i premještanjem radnje kroz vrijeme. Zgodne su ironične dosjetke na račun hippieja i inače Deppovo snalaženje u vrlom i novom mu svijetu. Iako povremeno u karikiranjima poput završnih borbi ode u teatralnost i grotesku koja podsjeti na Zemeckisov okršaj "Smrt joj dobro pristaje" s Bruce Willisom, Goldie Hawn i Meryl Streep, većim dijelom filma znate kako imate posla s djelom koje drži odmak i to pametno docirajući među spomenutim žanrovima. 8/10