Kronike (Josh Trank)
Tri američka srednjoškolca Andrew (Dane DeHaan), Matt (Alex Russell) i Steve (Michael B. Jordan) tijekom kućne zabave slučajno nalete na rupu u zemlji unutar koje otkriju neidentificirani predmet koji isijava čudnu kristalnu svjetlost. Sve snimaju kamkorderom. Jutro poslije raspravljaju o događaju shvaćajući da su neobično 'ozračeni' te da posjeduju telekinetičke sposobnosti. Iznenađeni otkrićem počinju se zabavljati na svoj i tuđi račun...
Iznimno zabavna i originalna ideja funkcionira do druge trećine filma kada stvari počnu izmicati kontroli u želji postizanja što većeg efekta filmaši kreću u nadjačavanje idejama 'izmicanja kontrole' novootkrivenih moći. Kako scenaristički tako i redateljski od potencijalno odličnog trilera naprave pretjerani SF horor. Telekinetičke sposobnosti trojca pomicanjem stvari kreću do supermanskih letačkih sposobnosti i od tog dijela radite facijalne grimase kako je zbrljana potencijalno sjajna zabava.
Karakterne implozije mnogostruko su efektnije nego eksplozije automobila i rušenja zgrada. Doduše tada bi kino utržak bio osjetno manji, pa je utjeha da cilj opravdava sredstvo i da imate dobrim dijelom zgodan i zabavan film ako ne očekujete previše.
Ocjena 7/10
Nasljednici (Alexandar Payne)
George Clooney je zakon. Glumčina i osoba takvog formata da mu se Hollywood 21. stoljeća treba zahvaljivati bez crvenog tepiha samim faktom što postoji i djeluje unutar njihove manufakture. Iznimno inteligentan, zabavan i ispravan lik glumački je sposoban uz dobar predložak kakvim je odnosni scenarij, iznijeti cijeli film na svojim plećima. Pritom nemati problema žrtvovati svoj hipercool odjek u medijima zbog uloga u kojima će biti nespretan, prevaren, šeprtljav, svakodnevan i ne 'veći od života' kako to spomenuta tvornica snova prečesto nalaže. Nešto poput legitimnog nasljednika Caryja Granta. Uz sigurnu režiju Alexa Paynea (Stranputice, About Schmidt), čovjeka osvjedočeno dobrog u režiranju toplih ljudskih priča, Clooney je odvjetnik s dvije kćeri koji mora reorganizirati život kad mu žena doživi nesreću i završi u komi, da bi naknadno saznao i kako ga je varala...
Film je to minijatura, priče, karaktera kojem vjerujete, pun zabavnih i gorkih situacija lovljenja u koštac sa svakodnevnim životom. Pravi mali dragulj uz još jedan dokaz veličine Geogrea Clooneya kao čovjeka s gotovo bezgrešnim izborom uloga.
Ocjena: 8/10
Martovske ide (George Clooney)
Politička drama u režiji, koscenariju i glumi Georgea Clooneya još je jedna potvrda njegovog političkog angažmana i volji za snimanjem filmova s potpisom radije neko filmova s basnoslovnom zaradom. U maniru klasika poput "Svih predsjednikovih ljudi" ekranizacija novele Beaua Willimona u kojoj uz spomenutog Ryan Gosling, Philip Seymour Hoffman, Paul Giamatti, Marisa Tomei, Jeffrey Wright i Evan Rachel Wood razotkrivaju amoralnost liberalnog predsjedničkog kandidata potvrđujući kako nema nevinih i nema čistih jednom kad se uđe u političku mašinu. Od odnosa među kolegama, pristašama, medijima, suparnicima, protukandidatima, "Martovske ide" su iznimno pismen proizovd i potvrda sumnji malog čovjeka/gledatelja. Ono što izdvaja ovaj film od kategorije sličnih je njegova životnost, autentičnost, briljantan rad na ulogama i iznad svega sposbnost komunikacije s gledateljem relativno i nezainteresir anim za korumpirane političare.
Ocjena: 8/10
Muppeti (James Bobbin)
Eksploatirati nostalgiju pogotovo ako se radi o jednom od sveameričkih televizijskih mitova prošlog stoljeća, računica je koja komercijalno nije mogla omanuti. Oživjeti Muppete u mjuziklu koji će svjedočiti njihovom šarmu, prijateljstvu, povezanosti, a napose pravičnosti, jer kako kažu 'oni nikad nisu bili tu zbog novca nego zabave i umjetnosti', siguran je pogodak za ljubitelje obiteljske zabave.
Tako će u ovom filmu ceste fanovi Muppeta zajedno krenuti na put ne bi li probudili nekadašnju čaroliju i spasili od propadanja i preprodaje njihov kućni teatar. Uz obilje geg humora, povremeno isprekidanog pjevnim brojevima, Muppeti su rađeni u pomirljivoj varijanti za publiku dvadesetog stoljeća mi njihove klince. Pokazati im u što je ideja zabave od nekad evoluirala danas a da ne ispadne pretjerano staromodnom bila je intencija tvoraca. Koliko su doista uspjeli u naumu, relativna je kategorija.
Ocjena: 6/10
Putovanje u središte Zemlje 2: Tajanstveni otok (Brad Peyton)
Kategorija obiteljskih avanturističkih filmova još od doba 'zlatnog Hollywooda' pati od nedostatka originalnosti prilikom izmišljanja zgoda svojih junaka. U tu svrhu recikliranje potvrđenih špranci pomaže ako se ne namjerava trajati duže od par mjeseci blockbusterskog kino statusa i onda na DVD tržištu opravdati financijski input u pretprodukciji. Tako se poseže do Julesa Vernea kao još uvijek intrigantnog scenarista. Nakon putovanja u središte zemlje ovaj puta junaci tragaju za tajanstvenim otokom na kojem će uz gomilu specijalnih efekata preživljavati dinosauruse i čudovišta. Sparite li ideje filmova Draga smanjio sam djecu i Jurske parkove imate najbliži osvrt na ono što vas očekuje, s ponešto manje uzbuđenja i scenarističkih angažmana. Korektna razbibriga, ni pedlja više.
Ocjena: 5/10
Dečko dama kralj špijun (Tomas Alfredson)
Još od vremena Grete Garbo i njene Mata Hari, HitchcockovaČovjeka koji je previše znao ili Ozloglašene sve do Tri kondorova dana, Špijuna zvanog igla kategorija špijunskih trilera davala je neslućene scenarističke mogućnosti ljubiteljima zavrzlama, praćenja, prisluškivanja, dvostrukih identiteta i inih omiljenih oruđa u igri 'mačke i miša'. Prije neočekivanih obrata i raskrinkavanja negativaca od pozitivaca cijeli je dijapazon održavanja napetice i gledatelja na rubu sjedala (ili živaca). Na tom je tragu hvaljeni britansko francuski krimić o lovu na dvostrukog sovjetskog špijuna infiltriranog u britansku 'secret service'. Uz vrhunske role karakternih glumaca Garyja Oldmana, Colina Firtha, Johna Hurta i ostale, ljubitelji žanra imaju dovoljan razlog za uživanje.
Ocjena: 7/10
Osjetila ljubavi (David MacKenzie)
Obzirom na univerzalnost teme malo je načina na koji nije bilo ekranizirano kako se nositi s nalaženjem i gubitkom ljubavi. U tu je svrhu posluživalo širine dosjetljivosti scenarista i kemije vrhunskih glumaca. Bez zadiranja u filmsku povijest jedan od upečatljivih ne tako davnih primjera lijepog filmskog pisma o ljubavi je bila dirljiva priča Eternal Sunshine Of The Spotless Mind. Dodate li malo apokaliptičnog sadržaja kakvim se nedavno dičila SF tragedija Sljepoća, na tragu ste kemije Ewana McGregora i Eve Green kao para koji ostvaruje ljubav u jeku nepoznate epidemije zbog koje ljudi diljem svijeta gube osjećaje. Zaljubiti se, pa zaboraviti osjećati i voljeti osobu za koju ste bili sigurni da bi vas mogla usrećiti do kraja života...zeznuto, zar ne? Još ako se radi o ovoliko odgovarajućem paru strastvenih glumaca, lakše je saživjeti se sa sci fi detaljima dovođenja ljubavi u kušnju . Vrlo nježan i strastven film.
Ocjena: 8/10
Sretna Nova godina (Garry Marshall)
Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Ludacris, Robert De Niro, Zac Efron, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Hilary Swank, Sofía Vergara samo su dio mozaika skupljanih od strane režisera Zgodne žene ne bi li na omnibus foru dočarali tajnu novogodišnje noći. Efektan je princip pomirenja gledatelja svih generacija, od tinejdžerske populacije preko studentarije do roditelja im. Dodjeliti šarenom castingu parminutna ukazanja presijecana mnoštvom drugih priča unutar kojih će sva romantika te jedinstvene noći (bar datumski) očaravati i dočaravati šarmirajući gledatelje. Stvar u rukama manje zašećerenog redatelja profunkcionira pa dobijete remek djelo poput AltmanovihKratkih rezova ili solidnog Pret A Portera, dočim će Sretna Nova godina biti dovoljnom zabavom za ljubitelje pretjerano zašećerenih stvari.
Ocjena: 6/10
Neka bolji pobjedi (McG)
Dvojica odličnih prijatelja superagenata (zabavni Chris Pine i Tom Hardy) se zaljube u istu curu. Skrivajući od nje identitet i postojanje jedno drugog kreću u borbu za nju. Naoko simpatična premisa, unatoč opuštajućem pristupu i ležernoj nakani, moralno je krajnje upitna i dvojbena jer u krajnjoj liniji prikazuje nimalo oduševljavajuću Reese Whiterspoon kao ženu sumnjivog morala, flertušu i koketušu koja navlači za nos obojicu u neodlučnosti opredjeljenja za onog koji joj više odgovara.
Razvedeni otac ili sami bonvivan su u agencijskoj ponudi. Ono što se činilo zabavom zapravo postaje dvostruka igra koja se dokida na kompetitivnim podbadanjima njih dvojice s ciljem odvlačenja plavuše u krevet, a poslije i svoj život. Od redatelja najslavnijeg po kino utršku Charlijevih anđela dobijete očekivano. Film bez pretjarno puno pameti, bez spektakularne akcije, simp atičnih verbalnih dosjetki i relativno očekivanog happy enda.
Ocjena: 6/10
7sex7 (Irena Škorić)
Seks prodaje. Međutim, iako u nezavidnim uvjetima nezavisne i maćehinske igranofilmske produkcije, za prodaju treba imati zahvalan sadržaj. Mlada i probitačna redateljica Irena škorić, sinonim je za odlično marketinško serviranje svog rada i njene filmske poduhvate, nagrade, planove, ne možete zaobići. Obzirom na izostanak svjesti dobrog diječa domaće filmske scene o sustavnom radu i plasiranju svog proizvoda ciljanoj publici rezultati su često kardinalni. Irena Škorić je taj segment plasmana apostrofirala sjajno.
U omnibusu sastavljenom od nekoliko priča u kojem se direktno ili indirektno tematizira i slavi kako istospolni tako i varirani seks, rezultati priča mahom ovise o atraktivnosti, raspoloženosti i uvjerljivosti pojedinih glumaca. Obzirom da od ženskog poljupca ili obnažene muške stražnjice ili naslućivanja pubičnih dlačica nema osobite kontroverze, a scene seksa znale su bi ti daleko snažnije prikazivane u drugim hrvatskim filmovima, kadriranje Jelene Perčin, Petre Težak, Jelene Jokić ili Sare Stanić biva oku ugodnim prizorima. Kamera je iz ruke, dinamična, ali dalo se poraditi na detaljima kako bi svaka od epizoda dobila manje televizijsko serijski a više kino doživljaj.
Ocjena: 5/10
Lea i Darija (Branko Ivanda)
Nakon Duha u močvariBranka Ištvančića, Koka i duhovaDanijela Kušana, stari televizijski radnik Branko Ivanda prilagodio je malo pojam dječji film zapravo snimivši dramu s djecom u centralnim ulogama.
Zainteresiravši se za zanimljivu retro priču o dvjema malim kazališnim zvijezdama koje će tokom tridesetih godina prošlog stoljeća, silom prilika biti rastavljene i odvučene svaka na svoju stranu ratnih strahota, Ivanda se uhvatio ekranizacije prema istinitom događaju, tužnom scenariju o razdvajanju prijateljstva dva čuda od djeteta, talentiranih malih plesačica i glumica Lee Deutsch i Darije Gasteiger čije je prijateljstvo postalo predmetom progona Židova uoči Drugog svjetskog rata. Pretpremijerno prikazan na lanjskom Pulskom filmskom festivalu film nije prošao osobito zamjetno niti kod publike niti kod kritike pa čak niti u klasičnim podj elama festivalskih nagrada često raspoređenih po politički korektnom principu 'svakom ponešto'. Tome je tako dobar razlog u anemičnosti i beskrvnosti realizacije priče koja je imala jaku dramsku potku. Postojale su pretpostavke za kudikamo boljim karakternim profiliranjima među likovima obzirom na odličan izbor malih glumica Klare Nake i Tamy Zajec, pouzdanu Zrinku Cvitešić i Lindu Begonju. Film je daleko prigodniji za program televizijskih dramica kakve bi nacionalna televizija mogla u mjesečnim razmacima objavljivati u ciklusu domaćeg autorskog filma.