ZEMLJA UPRAVO PROLAZI KROZ URAGAN TAMNE TVARI: / 'Pljusnut će nas po licu i to bismo itekako mogli osjetiti'

Foto: ESA

Znanstvenici kažu da nam se približava uragan tamne materije i da ćemo ga osjetiti na Zemlji

16.11.2018.
ESA

Fizičari sa Sveučilišta u Zaragozi promatrali su skupinu obližnjih zvijezda koje se kreću u istom pravcu, poznate kao S1 struja. "Vjeruje se da su to ostaci patuljaste galaksije koju je naš Mliječni put progutao", ističu.

Ostaci progutanih galaksija

S1 struja obuhvaća 30.000 zvijezda i otkrio ju je ESA-in satelit koji mapira milijarde zvijezda Kumove slame. Do sada je otkrila 30-ak zvijezdanih struja, a za svaku se pretpostavlja kako je ostatak prijašnjih sudara s galaksijama. Struja S1 je osobito zanimljiva astronomima jer upravo prolazi pored nas brzinom od 500 kilometara u sekundi, a znanstvenici su sada utvrdili kako bi to moglo imati mjerljiv učinak na tamnu materiju u našoj blizini.

"Trenutno, detektori koji pokušavaju uloviti jedan od oblika tamne materije o kojoj se puno raspravlja točnije masivne čestice slabe interakcije (weakly interacting massive particles: WIMP), vjerojatno neće uloviti ništa; no budući detektori WIMP-a bi mogli", objavili su istraživači sa Sveučilišta u Zaragozi, prenosi IFL Science.

Misteriozna tvar koja prožima svemir

NEVJEROJATNO OTKRIĆE: Astronomi pronašli galaksiju koja mijenja sve što su znali o misterioznoj tamnoj tvari

NEVJEROJATNO OTKRIĆE: /

NEVJEROJATNO OTKRIĆE: /

Tamnu materiju znanstvenici ne mogu izmjeriti jer ne reagira ni na koji način s običnom materijom. Znaju da postoji samo zbog njenog gravitacijskog učinka, a taj gravitacijski učinak je toliki da ispada kako većina mase svemira leži u tamnoj materiji. Sve galaksije, nastale se u u oblaku tamne materije, a sada su izmjerili kako i uz S1 struju putuje tamna materija mase otprilike 10 milijardi puta veće od mase našeg Sunca. Vjeruje se kako je ta tamna materija ostatak patuljaste galaksije koju je Mliječni put progutao.

"Kada S1 struja pljusne Sunčev sustav po licu, njeno kretanje suprotno rotaciji galaksije će drastično povećati količinu tamne materije koja dolazi iz jednog dijela neba", piše Cosmos i nastavlja: "To će stvoriti karekterističnu struktutu nalik prstenu, nešto što bi budući detektori lako mogli otkriti".

Struja će nas pljusuti po licu

Science alert ističe još jednu stvar koju bi nam struja mogla otkriti, obzirom da će struja promijeniti i strujanje aksiona, hipotetskih čestica tamne tvari 500 milijuna puta lakših od elektrona. "Te ultralake čestice koje ne možemo vidjeti mogu se pod utjecajem snažnog elektromagnetnog polja pretvoriti u fotone koje lako izmjerimo", ističu.