OVO BIZARNO STVORENJE NEKAD JE ŽIVJELO NA ZEMLJI: / Otkrili ostatke 228 milijuna godina stare i 2 metra duge kornjače bez oklopa

Foto: Field Museum, Adrienne Stroup

Znanstvenike je šokirala činjenica da, iako joj je tijelo već bilo gotovo okruglo, ovoj kornjači rebra nisu srasla kako bi formirala oklop

26.8.2018.
Field Museum, Adrienne Stroup

Otkriveni su fosilizirani ostatci drevne kornjače bez oklopa, koja je živjela prije 228 milijuna godina, prenosi Mirror.

Neobičan izgled

Znanstvenici s kineskog Instituta za paleontologiju kralježnjaka i paleoantropologiju otkrili su te ostatke u Kini te su ostali šokirani kada su shvatili da, iako je tijelo životinje u obliku frizbija, rebra se nisu pretvorila u oklopnu ljušturu.

"Ovo je stvorenje bilo dugo skoro dva metra, imalo je neobično tijelo u obliku diska i dug rep, a prednji dio njegovih ralja pretvaralo se u neobičan kljun", rekao je Olivier Rieppel, paleontolog čikaškog muzeja Field i jedan od autora studije. "Vjerojatno je živjelo u plićacima i kopalo po plićacima za hranu."

Novootkrivena je vrsta dobila ime Eorhynchochelys sinensis, što znači "kljunata kornjača u zoru iz Kine". Znanstvenici se nadaju kako će ovo otkriće pomoći rasvjetliti porijeklo kornjača.

Mozaična evolucija

"Desetljećima već porijeklo kornjača predstavlja nerješiv problem u paleontologiji. Sad s Eorhynchochelysom način evolucije kornjača postaje puno jasniji. Iako je Eorhynchochelys bila bez oklopa, imala je kljun, što je dokaz "mozaične evolucije", po kojoj se svojstva mogu razvijati neovisno jedna o drugima.

"Ovaj impresivno velik fosil predstavlja jako uzbudljivo otkriće koje nam pruža još jedan djelić rješenja zagonetke evolucije kornjača", kaže Nick Frasew, autor studije iz Nacionalnih Muzeja Škotske. "Ovo pokazuje kako evolucija kornjača nije bila pravocrtna, korak po korak akumulacija jedinstvenih osobina već znatno složenija serija događaja koje tek sad počinjemo otkrivati."

Lubanja riješila misteriju

Analiza lubanje pomogla je paleontolozima da riješe još jednu misteriju u vezi evolucije kornjača. Godinama, naime, nije bilo jasno jesu li preci kornjača bili dio iste grupe kao i gušteri i zmije, znani kao diapsidni gmazovi, a koji imaju dvije rupe u lubanji, ili su bili anapsidni, bez rupa.

NAJSTARIJI DOKAZ ŽIVOTA NA ZEMLJI: /

Drevni fosili stari 3,5 milijardi godina otkrivaju jednu od najvećih tajni svemira

NAJSTARIJI DOKAZ ŽIVOTA NA ZEMLJI: /

"Diapsidna lubanja Eorhynchochelysa pokazala nam je kako kornjače nisu bile povezane s ranim anapsidnim gmazovima, već s naprednijim diapsidnim gmazovima. To je to. Rasprava je gotova", rekao je Rieppel.