Otkriven najmasivniji galaktički klaster

Astronomi su pomoću teleskopa South Pole otkrili najmasivniji galaktički klaster na udaljenosti od sedam milijardi svjetlosnih godina.

15.10.2010.

"Ovaj galaktički klaster je odnio titulu teškaša. Među najmasivnijim je klasterima ikad pronađenim na ovoj udaljenosti." rekao je Mark Brodwin, astronom sa Smithsoniana u Harvard-Smithsonian Centru za astrofiziku. Brodwin je glavni autor rada koji najavljuje ovo otkriće i koji se pojavio u časopisu Astrophysical Journal.

Na udaljenosti je od otprilike sedam milijardi svjetlosnih godina, što znači da ga vidimo kako je izgledao prije sedam milijardi godina kada je svemir bio upola mlađi i naš solarni sustav tada nije još niti postojao. Čak i u tom mladom dobu klaster je bio masivan skoro kao obližnji Coma klaster. Od tada je narastao za oko četiri puta. Kad bismo ga mogli vidjeti kako izgleda danas, bio bi jedan od najmasivnijih klastera u čitavom svemiru.

Glavni cilj pregleda neba South Pole teleskopom je pronalaženje velikog uzorka masivnih galaktičkih klastera kako bi izmjerili stanje tamne energije, koja karakterizira kozmičko širenje i ubrzanu ekspanziju Svemira. Dodatni ciljevi uključuju shvaćanje evolucije vrućeg plina unutar galaktičkih klastera, proučavanje evolucije masivnih galaksija unutar klastera te identificiranje udaljenih, brzo-nastajućih galaksija gravitacijskih leća.

Kada je ovaj udaljeni klaster pronađen, tim ga je proučavao pomoću Infrared Array Camera-e na Spitzer svemirskom teleskopu kako bi odredio galaksije unutar klastera. Detaljna promatranja galaksijskih brzina pomoću teleskopa Magellan u Čileu dokazalo je da je galaktički klaster teškaš. Tim očekuje da će pronaći još mnogo divovskih galaktičkih klastera koji se skrivaju u udaljenim dijelovima svemira kada se dovrši pregled teleskopom South Pole, piše znanost.com