JAPANSKI POKLON: / Vulkani, požari i poplave iz svemira, sve besplatno

Foto: nasa

Od ovoga tjedna sve slike Zemlje koje je prikupio marljivi japanski instrument za promatranje, koji je smješten na NASA-inom svemirskom brodu Terra još od 1999.

10.4.2016.
nasa

Javnost je tako dobila neograničen pristup kompletnoj bazi podataka koja se stvarala 16 godina a sastoji se od gotovo 3 milijuna individualnih fotografija.

Ova je baza podataka opisana kao 'multimodalna verzija Google Eartha', koja omogućuje svakome da pogleda promjene u okolišu u nevjerojatnim detaljima.

SATELITSKE SNIMKE OTKRILE: /

Jadransko more prekriveno je ogromnim mrljama, neke su veće od 100 km2!

SATELITSKE SNIMKE OTKRILE: /

Jadransko more prekriveno je ogromnim mrljama, neke su veće od 100 km2!

Skenirane je fotografije za japansko Ministarstvo gospodarstva, trgovine i industrije (METI) napravio Napredni svemirsko radiometar termalnih emisija i odsjaja (Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer - ASTER), koji je fotografirao Zemlju i pratio promjene na površini našega planeta.

Foto: jpl.nasa.gov
Foto: jpl.nasa.gov

U ISTOM KADRU: Japanski satelit snimio rijetku fotografiju Mjeseca i Zemlje

Sve besplatno

Sadržaj fotografija varira od masivnih ožiljaka po Oklahomi od EF-5 tornada i razarajućih posljedica poplava u Pakistanu, do vulkanskih erupcija u Islandu i požara u Kaliforniji.

Da sada korisnici su imali besplatan pristup ASTER-ovim digitalnim topografskim mapama Zemlje, ali morali su platiti METI-ju nominalni iznos kako bi mogli korisiti ostale podatke.

Foto: Nasa.gov
Foto: Nasa.gov

Očekuju dramatičan porast broja korisnika

Tijekom najave promjene politike, METI i NASA naveli su ASTER-ovu dugovječnost i kontinuiranu jaku sposobnost promatranja okoliša. Lansiran 1999., ASTER je daleko nadmašio svoj projektirani životni vijek od pet godina i nastaviti će djelovati i u daljnoj budućnosti kao jedan od pet instrumenata za promatranje Zemlje na Terri.

"Očekujem dramatičan porast broj korisnika naših podataka, te samim time i nove i uzbudljive rezultate" izjavio je Michel Abrams, vođa NASA-inog znanstvenog tima za program ASTER.

Foto: nasa.gov

ASTER se koristi za stvaranje detaljnih mapa površinske temperature, reflekcije svjetlosti i visine tla. Instrument snima slike u vidljivim i termalnim infracrvenim valovima, na ukupno 14 valnih dužina elektromagnetnog spektra, a rezolucije su između 15 i 90 metara. ASTER je pokrio 99% zemljine kopnene mase od 83. stupnja sjeverne zemljopisne širine do 83. stupnja južne. Jedna ASTER-ova scena pokriva područje na zemlji površine 60 puta 60 kilometara.

Trodimenionalni efekt

ASTER koristi svoj bliski infracrvene teleskope usmjerene ravno dolje i otraga kako bi stvorio slike u stereo paru. Radi se o tome da spaja dvije lagano pomaknute snimke kako bi stvorile trodimenzionalni učinak dubine.

Foto: nasa.gov

Široko spektralno pokrivanje i visoka rezolucija ASTER-ovih fotografija pruža znanstvenicima u brojnim disciplinama kritične informacije za površinsko mapiranje i promatranje dinamičnih situacija i promjena. Primjeri uključuju promatranje napredovanja i povlačenja leda, potencijalno aktivnih vulkana, određivanje morfologije i fizičkih karakteristika oblaka, promatranje termalnog zagađenja, ili degradacije koraljnog grebena.

Podaci koje je prikupio ASTER sada su dostupni na slijedećim adresama:

ili