Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

I bebe uživaju u operi

Ako pasivno slušanje glazbe ima snažan utjecaj na djecu, možete samo zamisliti koju kvalitetu donosi aktivno sudjelovanje djece u stvaranju glazbe, kaže Lena Plavšić, psihologinja i art terapeutkinja.

“Moj Oscar star je svega 16 mjeseci, a ja ga vodim u operu. Zacijelo se pitate se je li ovaj svijet poludio?” – prenosi pisanje škotske novinarke Sare Urwin Jones Jutarnji list. Ona je jedna od 12 majki koje su zajedno sa svojim bebama prve uključile u Baby O projekt, šou program namijenjen bebama od šest do 18 mjeseci starosti. Program traje 30 minuta, a uključuje arije o pčelama, patkama i gumenim čizmicama.

“Kada sam spomenula ideju opere za bebe, neki su me ljudi gledali kao da sam luda. Zakolutali bi očima i rekli: ‘Ne možeš očekivati da će šestomjesečno dijete sijediti i slušati kako se izvodi Wagner'”, ispričala je Jane Davidson, direktorica Odjela za obrazovanje u Škotskoj operi u Edinburghu, koja je lansirala projekt Baby O. “Naravno, bebama ne puštamo Wagnera, nego glazbu koja je prilagođena njihovu uzrastu”, istaknula je Davidson.

Glazbu za operu skladala je Rachel Drury, skladateljica koja se bavi i istraživanjem dječjeg razvoja. “Kod beba u dobi između šest i 18 mjeseci počinju se razvijati glasovi i one tada razvijaju svoje komunikacijske sposobnosti”, ispričala je Drury koja je prije dvije godine osmislila projekt Baby O i zatim ga predložila Jane Davidson. Njih dvije zatim su neko vrijeme oblilazile jaslice kako bi otkrile što bebe vole slušati. “Otkrile smo da bebe vole sve stvari za koje smo mislili da su im mrske: vrlo visoke i vrlo niske zvukove”, naglasila je Rachel Drury u čijoj operi nastupa troje pjevača.

“Nikad ga nisam vidjela da tako dugo mirno sjedi”

Premijera Baby O održana je početkom svibnja u Lemon Tree Theatre u Aberdeenu gdje su se majke i njihove bebice najprije opskrbile obrocima organski proizvedene hrane. Kada je zvono zazvonilo za početak opere, majke su upozorili da tridesetak minuta, tijekom izvođenja programa, bebe drže u krilu. Zatim je uslijedilo pola sata glazbenog eksperimenta kako za bebe, tako i za njihove majke.

“Nikada ga prije nisam vidjela da tako dugo mirno sjedi – ispričala je Esther, majka 18-mjesečnog Joshue. Neke bebe poput 16-mjesečne Maye nisu bile tako mirne pa je njezina majka Anna iznijela prijedlog za neke izmjene u operi. “Bilo bi sjajno kada bismo imali dio programa u kome bi se djeca mogla malo prošetati među izvođačima – predložila je Anna, inače učiteljica u osnovnoj školi.

Zadovoljna interesom škotskih majki i njihovih beba, Jane Davidson namjerava proširiti svoj projekt za koji smatra da će pomoći u razumijevanju utjecaja glazbe na vrlo malu djecu.

“Slušanje bilo koje harmonične glazbe uživo ima snažan utjecaj na dijete, na njegov mozak, fiziološki sustav i emocionalni doživljaj svijeta. U tom smislu podržavam ovaj projekt, ali smatram da opera i klasična glazba nisu jedine s blagotvornim djelovanjem. Treba uvijek uzeti u obzir i interkulturalne razlike u doživljavanju i izvođenju glazbe, jer nešto što je nasem uhu ugodno i prihvatljivo ne mora biti i nekome iz druge kulture”, komentirala je Lena Plavšić, psihologinja i art terapeutkinja, za Jutarnji list.

Povratak na Net.hr