Prema istraživanju britanske kreditne agencije Experian, mnogi web trgovci slabo uspijevaju provjeriti osnovne stvari kod kupaca, primjerice jesu li adresa na kreditnoj kartici i ona na dostavi iste.
Prevare se najčešće otkriju tek tjednima nakon što su počinjene, kada vlasnik kartice dobije račun. U međuvremenu kriminalci su mogli koristiti karticu koliko god puta su htjeli.
Nakon razgovora s dužnosnicima 800 kompanija koje trguju na internetu, Experian je pronašao da tek 57 posto njih prijavljuje slučajeve prevare. Više od polovice shvati da je policija nezainteresirana, a tek 9 posto prijava urodi optužnicom. I na koncu, opet će tek svaki deseti slučaj biti kažnjen na sudu.
Ekonomski učinci su značajni. Petina trgovaca bilježi da više od 1 posto sveukupne prodaje odlazi u nepovrat, a kod nekih čak deset posto prodaje otpada na prevarante.
Prodaja usluga ili softvera je posebno škakljiva stvar jer varalice lako zametnu trag. No, ni prodaja materijalnih artikala nije sigurna, treba samo naznačiti bilo koju adresu za dostavu, tamo doći po robu i nestati.
U SAD-u takve krađe su još sofisticiranije. Svake godine 500,000 Amerikanaca saznaje da je njihova kreditna kartica bila zloupotrebljena, a njihov kreditni status upropašten jer su prevaranti digli kredit preko web banke.
A dok trgovci i dalje ulažu malo truda za temeljitiju provjeru napuci za buduće kradljivce mogu se detaljno razmotriti na internetu.