najobičnija prijevara /

Gregoret i ekipa upozorili na pojavu koju mnogi uzimaju zdravo za gotovo: 'Na tome neki zarađuju i teško je ne nasjedati'

Iza tih riječi uglavnom ne stoji ništa

7.4.2023.
8:12
VOYO logo

"Zemlja je doživjela drugi najtopliji ožujak u zabilježenoj povijesti, dok je morski led na južnom polu dosegnuo drugi najniži opseg ikada. Najnoviji su to podaci Kopernikusa, vodećeg europskog programa za promatranje Zemlje, podaci koji samo potvrđuju koliko klimatske promjene utječu na naš planet. No, i na brizi za okoliš u kapitalizmu neki nastoje zaraditi, posebno kada se zna da je većina ljudi spremna platiti više za ekološki prihvatljive proizvode.

I tako smo dobili greenwashing ili ekomanipulaciju, oblik marketinga kojim se potrošače nastoji uvjeriti da su proizvodi, ciljevi ili politike neke kompanije "zeleniji" nego što ustvari jesu. Razotkriva ih naša ekipa", poručila je Damira Gregoret u najavi priloga Ane Trcol za RTL Direkt, koja se detaljno pozabavila greenwashingom ili ek manipulacijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NE MOŽE BRUTALNIJE /

Damira razorila komentarom, postavila ključna pitanja i prokazala glavnog krivca za nemoguću situaciju: 'Doista, što je trulo?'

Image
NE MOŽE BRUTALNIJE /

Damira razorila komentarom, postavila ključna pitanja i prokazala glavnog krivca za nemoguću situaciju: 'Doista, što je trulo?'

"Radi se o tome da više uložite u marketing da prikažete da ste zeleni nego što to stvarno mislite. Primjer bi bio najbolji da ste uzeli 10 kuna i posadili dva drva i onda uzeli 10 tisuća eura i potrošite na marketing da biste rekli da ste posadili ta dva drva", kazao je marketinški stručnjak Petar Tanta.

Greenwashing je širok pojam i pokriva razne pojave. Neki od većih primjera su Volkswagen i afera Dizelgate. Nedavno se recimo Ryanair reklamirao kao aviokompanija s najmanjim emisijama CO2, a da pri tome nisu pružili nikakve dokaze. Zbog toga su im reklamu i zabranili. Green washala je i FIFA kada je najavila da će Svjetsko prvenstvo u Kataru biti ugljično neutralno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Čisti ugljen ne postoji'

"HEP je, kada je planirao graditi novi blok termoelektrane na ugljen Plomin C, predstavili su to kao da će imati čisti ugljen. U smislu da će imati najnovije tehnologije koje pročišćavaju TE, da će biti manje emisija, ali zapravo čisti ugljen ne postoji", kazala je Marija Mileta iz Zelene akcije.

Greenwashing je sveprisutan u modnoj industriji. Tako će trgovina brze mode ponuditi skuplju majicu od eko, etičkog ili održivog pamuka, što god to značilo. Nema veze što je ostatak kolekcije od neetičkog pamuka, niti što se proizvodi u nekoj dalekoj zemlji pa se onda troši puno energije da bi se to poslalo po cijelom svijetu. Niti što je majica toliko loše kvalitete da ćemo je za pola godine baciti u smeće i time gomilati otpad. A najviše od svega nema veze što se u proizvodnji ne poštuju osnovna ljudska ni radnička prava.

Ali teško je ne nasjedati jer je sve zeleno, odgovorno, eco friendly, održivo. Međutim, iza tih riječi uglavnom ne stoji ništa jer ne postoje jasna pravila koja tvrtke moraju slijediti da bi se tako deklarirale. Europska unija trenutačno priprema direktivu kojom bi se spriječila ovakva nepoštena praksa.

"Ako proizvodi koji se prodaju s oznakama eko, zeleno, dobro za okoliš, klimatski odgovorno itd. nemaju znanstvenu podlogu i transparentnu metodologiju iza toga, njihovo korištenje neće biti dopušteno", kazao je povjerenik za okoliš Europske unije Virgnijus Sinkevicius.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je marketinški trik, najobičnija prijevara. Nema tu brige za okoliš, samo kapitalističke korporacije zarađuju eksploatirajući sve naše prirodne resurse, a onda pokušavaju oprati ljagu sa svojeg imena i pritom, naravno, dodatno zaraditi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo