Plava knjiga koja uglavnom skuplja prašinu, a mogla bi biti jako korisna

Budući da ste zasigurno potrošač, možda vam se dogodilo da ste iz nekog restorana ili trgovine izišli smrknuta lica.

6.6.2013.
16:07
VOYO logo

Slavonci većinom odu kući i prepričavaju "zgodu" prijateljima i rodbini i sve ostaje na tome. Za razliku od njih, potrošači u zapadnoj Europi odavno su svjesni svojih prava koja im jamči država. Ulaskom u EU možda će se nešto promijeniti, no zasad svi znaju za knjigu žalbe (u ugostiteljstvu) i knjigu prigovora (u trgovinama), ali nisu u njih nikada ništa napisali, iako su imali što.

"To je ona knjiga što stoji na najvišoj polici i skuplja prašinu. Znam da je plave boje, zlatnim slovima nešto piše na stranim jezicima, ali nisam je nikada držala u rukama niti sam išta napisala, iako sam sto puta imala potrebu napisati da je usluga katastrofalna. Prije nekoliko dana jela sam strašnu hranu u jednom našem ugostiteljskom objektu, a uvijek mi se čini da se mogu žaliti 'upravi vodovoda', da to nitko ne čita i samo gubim živce", kaže za Glas Slavonije I. B. iz Virovitice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čemu, zapravo, služe knjige žalbi i prigovora, pregledavaju li se one i tko ih pregledava?

Povod za za inspekcijski nadzor

Knjiga žalbi jedan je od osnovnih dokumenata koje je zakonom obvezan imati svaki ugostitelj, i to na vidljivom mjestu. Ako se gost u nekom ugostiteljskom objektu žali na uslugu i to napiše u knjigu žalbi, ugostitelj taj prigovor mora u roku od pet dana dostaviti državnom inspektoratu, te u roku od 15 dana od dana prigovora odgovoriti na njega. Prigovor korisnik usluge upisuje na prvi list, kojem u gornjem lijevom kutu stoji oznaka "za gosta", i taj list uzima, na drugom je listu oznaka "za inspekciju", a na trećem listu (bez perforacije) oznaka je "ostaje u knjizi".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Potrošač može prigovor u knjigu žalbi napisati jezikom kojim se služi i dužan je potpisati prigovor, navesti datum upisa i svoju punu adresu. Propisano je da će odgovor korisniku na prigovor pružatelj usluga dati odmah, a najkasnije u roku od 15 dana od dana upisa prigovora. Iza otiskane upute stavlja se pečat pružatelja ugostiteljske odnosno turističke usluge i potpis odgovorne osobe", objašnjavaju u Državnom inspektoratu.

Međutim, ugostitelj se ne može sankcionirati na temelju pritužbe iz knjige žalbi, nego je ona povod gospodarskom inspektoru za inspekcijski nadzor u ugostiteljskom objektu, s posebnim osvrtom na upisani prigovor gosta. Tada se može izreći kazna ili podnijeti prijava Prekršajnom sudu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo