Ako želite da vas država počasti novcem za kupovinu električnog automobila, skutera ili bicikla sad pozorno slušajte.
Za sedam dana, iduće srijede, 3. travnja u 9 sati ujutro otvara se natječaj koji traje sve dok se ne podijeli 17 milijuna kuna iz Fonda za zaštitu okoliša.
Iako izgleda kao najobičniji gradski bicikl, zapravo je električna zvjerka. Uzbrdo možete bez kapi znoja, kad se umorite vozi umjesto vas, a ako mu i nestane struje, nećete ostati nepokretni na cesti.
Električni bicikli nisu samo za lijene bicikliste
"Kažu da su ovi električni bicikli za one lijene bicikliste? Ma ne, ima onih koji imaju 50, 60 godina, koji trebaju malo pomoći. Jer ti kada imaš električni bicikl ti možeš vani kada vjetar puše, ili kada imaš neki brijeg i ti se ne bojiš", rekao je Rudi Majdandžić, uvoznik električnih bicikla.
I sve to za samo 6.000 kuna, s 4.000 časti država. Dobru priliku prepoznali su mnogi.
"Isključivo preko naših web stranica je izdano preko 250 ponuda, u zadnjih desetak dana", rekao je Majdandžić.
Bicikli, skuteri i automobili opet idu na državno sniženje. A da je interes ogroman vide i u Fondu za zaštitu okoliša (FZO) gdje zadnjih dana rade prekovremeno.
Interes je ogroman
"Interes je enorman, sudimo prema pozivima koji dolaze svakodnevno u fond. Natječaj je isti kao prošle godine", kazao je Dubravko Ponoš, direktor FZOEU.
A prošle godine se u nekoliko sati prijavilo više od 1000 ljudi.
Ovo je iznos maksimalnih potpora koje se mogu dobiti:
- 80.000 za osobni automobil
- 20.000 za električne skutere i motocikle
- 5.000 kuna za električne bicikle, koji su prošle godine bili hit.
A evo što to znači u računici cijena električnih automobila:
Oni koji ugrabe poticaje za automobile, VW e-up ne bi platili sadašnjih 205, već 125 tisuća kuna, Nissan Leaf-u bi cijena sa 276 pala na 196, Renault Zoei-u sa 256 na 176, opremljeniji BMW i3 ne bi koštao 315, već prihvatljivijih 235 tisuća kuna, a jako popularnom električnom Smartu u osnovnom izdanju cijena bi se sa 176.00 smanjila na 105 tisuća kuna.
Najjeftiniji električni auto, naravno, i najpopularniji je. A svi kupci dolaze s istim pitanjem, koliko daleko mogu s njim?
"Može izdržati tri dana gradske vožnje, ima 60 kw, funkcionira kao sasvim normalan auto. U zadnje vrijeme je porasla potražnja, s praktički nikakve, došli smo desetak upita tjedno", kazao je Dean Torti iz Mercedesa Hrvatska.
Evo što morate napraviti:
Pa ako ste odlučili da želite auto, skuter ili bicikl, evo što vam je činiti. Od prodavača prvo trebate zatražiti ponudu. Nakon toga, ispuniti formular s weba Fonda i u Fond fizički poslati potpunu dokumentaciju. Poštom ili osobno. Poticaje će dobiti samo oni najbrži 3. travnja, a natječaj se zatvara onoga trenutka kada se iscrpi svih osiguranih 17 milijuna kuna.
"Ako imate mogućnost da izvučete iz države neke novce, i ublažiti si trošak vozila, to je nekih 9 tisuća koje možete manje uložiti u vozilo. Ljudi ukoliko i ne dobiju poticaj, kupit će", rekao je Robert Vidaček, distributer električnih skutera.
Europski rekorder po prodaji je Norveška, koja ima već 40 posto električnih vozila na cestama. Hrvatska se može pohvaliti s 1 posto.
"Imamo tu još puno prostora, možemo uzeti primjere iz inozemstva. Govorim jeftiniji troškovi registracije, jeftinije putovanje, cestarine. Da se potaknu ljudi da kupuju ta vozila, zato što su u startu puno veća investicija", rekao je Ponoš.
Država potiče kupnju električnih automobila, a Vlada nema niti jedan automobil na struju. Pa možda i naši ministri uskoro svoje benzince i dizelaše na Markovom trgu zamijene električnim. Građane bi potaknuli na očuvanje okoliša, a nabava skupih automobila barem bi jednom imala opravdanje.