Učiteljice u Osnovnoj školi Vodice, Kate Franin i Dijana Crnica, odlučile su stoga stati tome na kraj i u svojim razredima provesti jednomjesečni eksperiment ’30 dana bez domaće zadaće’. Učenici 4.a i 4.c razreda tako od početka mjeseca nemaju obvezu pisati domaći, ali zato kod kuće istražuju i pripremaju unaprijed zadano gradivo kako bi ga pred svojim kolegama u razredu prezentirali na idućem satu.
Inicijativu ’30 dana bez domaće zadaće’ pokrenuo je nedavno predsjednik ‘Buđenja’, udruge za razumijevanje ADHD-a Marko Ferek, a učitelji diljem zemlje spremno su prihvatili izazov. Među njima su i dvije učiteljice iz vodičke Osnovne škole.
– Radi se o podršci da ljudi shvate kako su potrebne promjene u načinu rada u prosvjeti, jer nikako ne možemo dočekati reformu školstva. Učitelji u najtežim uvjetima rade čuda, stvaraju zrelu osobu koja razmišlja i koja zna upotrijebiti svoje znanje. Zato smo i krenuli u ovakvu inicijativu koja nije ništa revolucionarno, ali pisanje domaćih zadaća više nije kvalitetno. Pravo pisanje zadaća zasniva se na učenju i pisanju, a u zadnje vrijeme učenje se pretvorilo u pisanje jer se nema dovoljno vremena. Postala je to formalnost koja se mora obaviti, bez zaključivanja i povezivanja. Upravo s ovom inicijativom pokušavamo stvarati naviku proučavanja, istraživanja i rasprave u razredu o tome što su napravili da bi došli do razvoja njihovog mišljenja, objašnjava Kata Franin koja već 39 godina radi u prosvjeti i tvrdi – današnja djeca traže promjene u sustavu rada, a eksperiment ’30 dana bez domaće zadaće’ mogao bi se lako pokazati kao dobar primjer poticajnog načina rada.
Više saznajte na Šibenskom portalu.