Gdje slaviti? /

Vlasnici zatvaraju igraonice i rođendaonice: 'Strah od širenja zaraze uvukao se među roditelje'

Image
Foto: Thinkstock.com

Veće su igraonice opstale, a manje...

4.10.2020.
17:00
Thinkstock.com
VOYO logo

Posebne mjere provode se u školama i vrtićima diljem zemlje - neki učenici moraju nositi maske, neki su u izolaciji, neki uče od kuće...

Otvaranje škola i vrtića, kako kažu podaci HZJZ-a, bio je dobar potez i nije uzrokovao pogoršavanje i veći broj zaraze, odnosno, širenje koronavirusa. Ipak, strah od zaraze među djecom i dalje traje kod roditelja, pa se dječji rođendani odvijaju kod kuće, ili na otvorenom, u užem krugu obitelji i prijatelja, ili se, jednostavno, ne slave. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Trgovci upozoravaju: 'Maske su obveza, ali i pomažu u krađama'

Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Trgovci upozoravaju: 'Maske su obveza, ali i pomažu u krađama'

U velike je to probleme dovelo mnogobrojne poduzetnike koji su proteklih godina otvorili sve popularnije igraonice i rođendaonice, a koji su sada prisiljeni zatvarati svoje tvrtke. Ervin Horvat samo je jedan takav primjer - morao je zatvoriti svoju igraonicu u Zagrebu nakon početka karantene koja je, prije epidemije, bila uvijek puna, nema vikenda da se u njoj nije slavilo:

"Utjecaj korone je bio takav da je došlo do zatvaranja igraonice i rođendaonice. Ove godine odrađen je samo prvi i drugi mjesec, a svoju sam igraonicu zatvorio 15. ožujka. Veliki strah uvukao se kod roditelja već na samom početku pandemije, isti još i traje", rekao je za RTL.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poticaj od države je bio nikakav, kaže:

"Do definitivnog zatvaranja došlo je zbog prevelikih mjesečnih troškova; manje igraonice su se zatvorile, velike su uspjele opstati. Pomoć od države bila je ravno nula kuna", zaključio je E.H. 

Pravila u igraonicama

Iako je HZJZ propisao upute za igraonice, nije zabranio njihov rad. Na upit Hrvatskoj gospodarskoj komori, dobili smo odgovor o pravilima HZJZ-a koja koja vrijede u igraonicama: 

Pojačana osobna higijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treba izbjegavati dodirivanje usta, nosa, očiju. Potrebna je higijena ruku. Prije i nakon svake aktivnosti, svi prisutni sudionici i djeca trebaju dezinficirati ruke.

Fizička udaljenost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za cijelo vrijeme trajanja igranja i druženja, preporuča se održavanje fizičkog razmaka od metra između prisutnih zaposlenika i korisnika (djece). Ako aktivnost podrazumijeva pojačanu razinu kretanja sudionika u prostoru ili se radi o športskoj aktivnosti (primjerice turnir), potrebno je definirati broj prisutnih osoba prema kriteriju površine prostora (1 osoba na 7 metara).

Dezinficijens.

Sredstvo za dezinfekciju potrebno je češće koristiti. 

Kašljanje/kihanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kod kašljanja i kihanja, prekrivaju se usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije treba baciti u koš za otpad s poklopcem. Potom je potrebno dezinficirati ruke nakon kihanja/kašljanja i okrenuti lice od drugih.

Posude.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čaše, drugo posuđe i slične predmete ne treba dijeliti s drugim osobama.

Maske za lice.

Zaposlenicima se preporuča nošenje, djeca ne trebaju nositi maske.

Mjerenje temperature.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaposlenici prije dolaska mjere temperaturu koja ne smije biti preko 37,2 . Ne dolaze na posao ako se osjećaju bolesno. 

Od ostalih uputa se preporuča aktivnost na otvorenom, te se upozoravaju roditelji da njihova djeca ne dolaze u igraonice ukoliko su bolesna ili se osjećaju loše. Isto vrijedi i za same roditelje. Vodi se i evidencija prisutnih korisnika i zaposlenika. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve su svemu, brojne upute i nesigurnost kod roditelja doveli su cijelu jednu poslovnu granu u vrlo nezavidan položaj, a s dolaskom lošijeg vremena i nemogućnošću slavljenja rođendana na otvorenom i mnoge roditelje pred veliku dilemu - gdje slaviti i da li uopće slaviti djetetov rođendan s prijateljima ili samo u krugu obitelji? 

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo