S jedne strane obračun s prošlosti - s druge strane - oni koje zanima jedino budućnost. Hrvatska već odavno kaska za onim motom koji ju je trebao goniti naprijed. Zemlja znanja i dalje počiva na pojedincima, a od danas na nebu sjaje nove hrvatske zvijezde. Mladi i pametni ljudi koji nižu uspjehe - vide ono što političari ne vide - obrazovni sustav nije dobar.
Više od 450 gimnazijalaca nije položilo državnu maturu! U čemu je problem?
"Potrebno je reducirati gradivo i koncentrirati se na ono što se može primjeniti u životu", smatra Karlo Valentin Cihlar.
"Trebalo bi se više usredotočiti na praktičnu stranu obrazovanja, manje teorije a više spremanja za realnu situaciju", kaže Frane Žilić iz 5.gimnazija Vladimir Nazor u Splitu.
Karlo je riješio 100% točno ispite na maturi i iz matematike iz fizike, a za dlaku ga je pobjedio Petar Suman.
"Ponosni smo, a sad je li on genijalac ili nije to će tek trebat pokazati", kazao jeDamir Suman, otac Petra Sumana. Iako ne mogu svi biti genijalci, obrtničke škole odumiru. U Bedekovčini primjerice nestaju cijeli razredi tesara, zidara, soboslikara,....Ministrici su krivci za to - jasni.
"Koliko je fokus koji je trebao biti na obrazovanju, zapošljavanju mladih skretao na način da su se političke stranke I pojedinci ukopavali u dnevne rovove različitih političkih boja, a mladi ljudi su taoci ovakve situacije", kazala je Blaženka Divjak, ministrica znanosti, obrazovanja i sporta.
Međutim, koliko god puta ponovila kako politika ne smije preuzeti fokus s upravo takvih praktičnih rješenja, kod Akcijskog plana koji je temelj za reformu - još nema ozbiljnih pomaka. Malo optimizma stiže iz Amerike.
"Na ovaj dan vidim koliko Hrvatska ima blistavu budućnost jer ima toliko puno talentiranih mladih ljudi iz svih regija Hrvatske I iz toliko puno raznih srednjih škola. Međutim, koliko god puta ponovila kako politika ne smije preuzeti fokus s upravo takvih praktičnih rješenja,kod Akcijskog plana koji je temelj za reformu - još nema ozbiljnih pomaka", poručio je Marin Soljačić, znanstvenik, fizičar, profesor na MIT- u.
S druge strane sad već popularni zadatak o potrošnji goriva nije riješilo 12.000 maturanata.
"Ne mogu kriviti učenike! Učenici nauče onoliko koliko je dobar školski sustav, ako nisu naučili krivnju snosi cijeli sustav", smatra Timon Spiegel, srednja škola Krapina.
Rektor Boras se nadovezuje, ni profesore ne možemo kriviti.
"Ja bi rekao prije svega da naši profesori koji su dobri profeori I vrijedni moraju imati dignitetan položaj u društvu", kazao je Damir Boras, rektor Sveučilišta u Zagrebu.
Dok ne odluče Akcijskim planom što je bitno - Timon ide studirati u Berlin, a i Petar, najbolji učenik - također se nada postdiplomskom u inozemstvu...