Prvi se novinarima obratio ministar obrane Mario Banožić.
"Nažalost, imali smo danas incident prilikom redovne obuke unutar Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koja je bila dio plana za ovu godinu i u ovom trenutku želim izreći žaljenje članovima obitelji koji su danas pretrpjeli strah i stres. Na svu sreću piloti su pronađeni obojica živi. Oni su trenutno na pregledu s liječnicima i nadam se da će biti sve u redu", rekao je na početku.
Zahvalio se svim pripadnicima Hrvatske vojske, policije, vatrogascima, HGSS-u i svima ostalima koji su se odmah priključili u potragu za pilotima.
"Jedan pilot ima ozlijeđene tjelesne ozljede i na pregledu je. Očekujemo uskoro izvješće o njegovom zdravstvenom stanju i na taj način ćemo odmah po saznanjima izvijestiti javnost."
Nakon Banožića, pred mikrofone je stao načelnik Glavnog stožera OS RH, Robert Hranj.
"Ovi MIG-ovi su pouzdana sredstva kada se pridržavamo svih propisanih održavanja i popravaka, kao što je to bio slučaj i s ovim avionima. Piloti su bili uvježbani, s brojnim satima naleta. Nažalost, vojnički poziv nosi određene rizike. Želim ovom prilikom dati podršku obiteljima pilota”, rekao je Hranj.
Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec iznio je detalje vježbe:
“Imali smo planiranu obuku s 5 aviona u istom trenutku u zračnom prostoru koji su imali određene zadaće za provesti koordinirano. U 13:44 smo dobili da je jedan od aviona objavio poziv u nuždi, u 13:48 posada je dojavila da će izvršiti katapultiranje, odnosno izbacivanje iz aviona zbog problema s radom motora. Unutar pola sata poletio je prvi tim za spašavanje i u 15:28 su posade uočile oba padobrana, što nam je potvrdilo da su oba pilota sigurno napustila avion prije udara u zemlju.”
Istaknuo je da su oba pilota bila vrlo iskusna.
"Radi se pilotu koji ima ukupno 1800 sati naleta, a drugi pilot više od 2000 sati. Avion je prije 20 sati izašao s najkompleksnijeg 200 satnog pregleda. Kaže kako s avionima sve štima, ali su iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Sumnja se na kvar motora, a to će se detaljno istražiti.
Novinari su pitali Križanca o težinama ozljeda pilota na što je ovaj odgovorio:
"Bio je na noslilima, prizvao me k sebi i rekao: Zapovjedniče ja ću opet letit", kazao je o ozlijeđenom pilotu i istaknuo kako to dovoljno govori o njegovom psihičkom stanju.
"Ima određenih fizičkih ostataka dijelova trupa, ali nije baš puno ostalo", kazao je o olupini aviona i dodao kako avion nije bio naoružan.
Istragu će voditi glavni vojni istražitelj u suradnji s policijom i DORH-om, rekao je Križanec i dodao kako ne može pretpostaviti koliko će trajati.
Na pitanje vezano uz prozivke za njegovom ostavkom, Banožić je poručio da nema volje odgovarati na prizemne tehnike manipulacije.
"U trenutku kada svi daju maksimalne napore o drugim pilotima, saborski zastupnici se bave sitnom politikom. Na taj način oni su rekli više o sebi šta traže nego o meni ili resoru. Neka to tako ostane. Ono što danas imamo je suosjećanje s pilotima", poručio je.