Kvaka 22 /

Uvozna teletina jeftinija i od domaće svinjetine: Hrvatima se uglavnom 'servira' najjeftinija kategorija

Ispada da Hrvati toliko vole teletinu da je troše dvostruko više od EU prosjeka

20.8.2019.
12:48
VOYO logo

Za teletinu se smatra da je jedna od najskupljih kategorija mesa, no cjenici u brojnim hrvatskim mesnicama i trgovačkim lancima govore drugačije.

Primjerice, za kilogram telećih rebara ovih dana treba izdvojiti svega 31,90 kuna, dok juneća rebra koštaju između 34 i 40 kuna, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak se i za svinjski vrat ili but u mesnicama plaća više, između 35 i 38 kuna pa se mnogi kupci opravdano pitaju u čemu je kvaka, posebice ako se zna da nam teladi i za tov poslovično nedostaje te da proizvodnja junadi u Hrvatskoj, oko dvije trećine utovljenih grla, uglavnom počiva na uvoznoj teladi.

"U Hrvatskoj u prosjeku godišnje legalno zakoljemo oko 41 tisuću grla teladi koja uglavnom završava u HoReCa kanalu, odnosno u ponudi hotela i restorana te u Dalmaciji za vrijeme turističke sezone. Godišnji broj klanja nismo smanjili ni unatoč činjenici da je i krava iz godine u godinu sve manje, a posljedično tome i teladi, s time da se oko 10-15% klanja odvija i u sivoj zoni. No kako bilo, oko 4100 tona domaće teletine godišnje nedovoljno je u odnosu na potrošnju od oko 10-11 tisuća tona pa se ostatak uveze", rekao je Branko Bobetić, direktor gospodarsko-interesnog udruženja Croatiastočar, koje čini više od 85% tvrtki iz domaće mesne industrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispada da Hrvati toliko vole teletinu da je troše dvostruko više od EU prosjeka. U nas se po stanovniku pojede 2,5 kilograma, a u EU 28 svega 1,20 kg godišnje. No dok većina zapadnoeuropskih zemalja troši skuplje kategorije teletine koje više i plaćaju poput kotleta, milanskog reza, buta..., hrvatskim se potrošačima uglavnom “servira” najjeftinija kategorija - prednja teleća četvrt - koje se mesne velesile poput Nizozemske rješavaju po izuzetno niskim cijenama, samo da je prodaju, nakon što su namirile vlastito, belgijsko, njemačko, francusko... tržište, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo