USKOK je objavio priopćenje oko jučerašnjih uhićenja.
SKOK je u suradnji s PNUSKOK-om i Samostalnim sektorom za financijske istrage Porezne uprave u odnosu na više osoba provodio višemjesečne izvide koji su rezultirali donošenjem dva rješenja o provođenju istrage. Izvidima je, osim osnovane sumnje na počinjenje kaznenih djela iz nadležnosti USKOK-a, utvrđena i osnovana sumnja na počinjenje kaznenih djela iz nadležnosti Općinskog državnog odvjetništva u Zagrebu te su rezultati izvida u tom dijelu ustupljeni navedenom državnom odvjetništvu na daljnje postupanje. (1. 7. 2021.)
Prvo rješenje o provođenju istrage doneseno je protiv dvojice hrvatskih državljana (1947., 1961.) zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenih djela davanja mita za trgovanje utjecajem i trgovanja utjecajem.
Osnovano se sumnja da je, u razdoblju od ožujka 2020. do 29. lipnja 2021. u Zagrebu, I. okr. kao osnivač i odgovorna osoba više trgovačkih društava, nakon što je bezuspješno pokušao ishoditi odgovarajuće suglasnosti, dozvole i rješenja nadležnih službi Grada Zagreba potrebnih za legalizaciju već izgrađenih objekata kao i za izvođenje građevinskih radova na nekretninama u vlasništvu njegovih društava, dogovorio s II. okr., glavnim ravnateljem Hrvatske radiotelevizije (HRT), s kojim je i obiteljski povezan, da će korištenjem svog društvenog utjecaja kojeg uživa kao višegodišnji glavni ravnatelj HRT-a posredovati prema tadašnjem gradonačelniku Grada Zagreba kako bi ovaj na temelju svog službenog položaja i autoriteta osigurao ishođenje potrebnih suglasnosti, dozvola i rješenja neovisno o ispunjenju propisanih uvjeta. Ujedno je dogovorio da će II. okr. svojim utjecajem i autoritetom glavnog ravnatelja HRT-a, koja je važan komitent komercijalnih banaka u Hrvatskoj, posredovati prema odgovornim osobama banaka radi ishođenja kredita pod što povoljnijim uvjetima u svrhu financiranja projekata trgovačkih društava I. okr., dok će I. okr. kao protuuslugu za navedeno novčano nagraditi II. okr. i tadašnjeg gradonačelnika.
U cilju realizacije opisanog dogovora II. okr. je u više navrata
tražio od tadašnjeg gradonačelnika da svojim autoritetom
posreduje kod službenih osoba Gradskog zavoda za zaštitu
spomenika kulture i prirode kako bi izdao potrebne suglasnosti i
rješenja za izvođenje građevinskih radova na nekretninama u
vlasništvu društava I. okr., neovisno o ispunjenju propisanih
uvjeta. Za to je I. okr. putem II. okr. tadašnjem gradonačelniku
predao 50.000 eura, dok je gradonačelnik osobno i posredstvom
ravnatelja Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba zatražio od
pročelnika Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode
da udovolji podnesenim zahtjevima društava od I. okr., bez obzira
na propisane uvjete i izda odgovarajuće dokumente kojima bi se
ozakonila nelegalna nadogradnja na zgradi koja se nalazi u
kulturno zaštićenoj zoni u Zagrebu, te tako društvu I. okr.
pribavi korist. Također je od njega zatražio i da se u
odgovarajućim dokumentima sukladno traženju I. okr. neistinito
navede kako se toranj u tvorničkom kompleksu u Zagrebu treba
ukloniti uslijed oštećenja zadobivenih u potresu, iako za to nije
bilo osnove, a što su tadašnji gradonačelnik, I. okr. i II. okr.
znali, sve kako bi se tvorničkom kompleksu ukinuo status
kulturnog dobra i time omogućilo rušenje i povećala mogućnost
gradnje te na taj način društvima I. okr. pribavila korist. U
sklopu realizacije dogovora s I. okr., II. okr. se obraćao i
odgovornim osobama više poslovnih banaka u Hrvatskoj sa
zahtjevima za odobrenje kredita pod što povoljnijim uvjetima
društvu I. okr., radi financiranja izgradnje stambeno-poslovnog
kompleksa, za što je I. okr. nagradio II. okr. kupnjom i
opremanjem stana u Zagrebu u vrijednosti od najmanje 1.021.000,00
kuna.
USKOK će sucu istrage predložiti određivanje istražnog zatvora
protiv obojice okrivljenika.
Drugo rješenje o provođenju istrage doneseno je protiv troje
hrvatskih državljana (1970., 1967., 1948.) zbog osnovane sumnje
na počinjenje kaznenih djela davanja mita i zlouporabe položaja i
ovlasti.
Osnovano se sumnja da je, u razdoblju od kolovoza 2016. do
siječnja 2020. godine u Zagrebu, tadašnji gradonačelnik Grada
Zagreba, ovlašten za donošenje zaključaka o dodjeli javne
površine u Gradu Zagrebu na korištenje poslovnim subjektima, s I.
okr., dugogodišnjim osobnim vozačem i osobom od posebnog
povjerenja, te stvarnim voditeljem poslovanja više trgovačkih
društva, među kojima je i društvo kojim je upravljao zajedno s
II. okr., svojim poslovnim partnerom i vlasnikom obrta za
ugostiteljstvo, dogovorio da će im pogodovati na način da
navedenim društvima i II. okr. kao vlasniku obrta za
ugostiteljstvo omogući obavljanje poslovne djelatnosti na
atraktivnim lokacijama u zamjenu za dio dobiti koju će navedena
društva i II. okr. ostvariti od tih poslovnih djelatnosti. U
cilju ostvarenja ovog dogovora tadašnji gradonačelnik osiguravao
je davanje na korištenje javnih površina za provođenje raznih
manifestacija navedenim društvima, kao i II. okr. neovisno o
propisanoj proceduri. Tako je tadašnji gradonačelnik nalagao III.
okr., članici Povjerenstva za davanje u zakup javnih površina, da
poduzima radnje kako bi se dogovor realizirao, slijedom čega je
III. okr. u sustavu evidencija vršila rezervacije termina na
javnim površinama sukladno traženjima I. i II. okr. kako bi
onemogućila prijave drugih zainteresiranih podnositelja i prije
nego su zahtjevi navedenih društava prošli kroz propisanu
proceduru. Također je poduzimala potrebne radnje kako bi
osigurala da članovi Povjerenstva donesu prijedloge zaključaka da
se upravo društvima I. i II. okr. te samom II. okr. dodijeli
tražena javna površina na korištenje. Tako je III. okr., nakon
što su navedena društva i obrt formalno podnijeli zahtjeve za
dodjelu na korištenje javnih površina, znajući da će isti biti
usvojeni, drugim članovima Povjerenstva prenosila naloge i upute
tadašnjeg gradonačelnika koje zahtjeve treba prihvatiti, slijedom
čega je Povjerenstvo donosilo prijedloge zaključaka o neposrednoj
dodjeli javne površine navedenim društvima. Tadašnji
gradonačelnik je na temelju takvih prijedloga, znajući da su
sukladno njegovim nalozima pripremljeni na opisani način, donosio
zaključke kojima se tražena javna površina dodjeljuje na
korištenje navedenim društvima te II. okr., čime im je omogućio
dobivanje na korištenje atraktivnih javnih površina i
ostvarivanje znatne dobiti od koje su najmanje 5.026.821,82 kuna,
sukladno prethodnom dogovoru, I. okr., II. okr. te tadašnji
gradonačelnik međusobno podijelili.
USKOK će sucu istrage predložiti istražni zatvor protiv svih
okrivljenika.