sukob se nastavlja / Ugostitelji inzistiraju na smanjenju poreza, Vlada ga se ne želi odreći: 'Naši radnici ne mogu biti građani druge klase'

Sukob između vlade i ugostiteljskog sektora i dalje traje

1.12.2020.
21:00
VOYO logo

Sukob između vlade i ugostiteljskog sektora i dalje traje. Ugostitelji inzistiraju na smanjenju PDV-a kao mjerom pomoći u krizi, ali i kao dugotrajno rješenje za konkurentnost na europskom tržištu. 

Vlada se tog poreza ne želi odreći jer, kažu, ne žele favorizirati ugostiteljstvo u odnosu na druge sektore. U isto vrijeme, kad bi se PDV i smanjio, ugostitelji ne bi korigirali cijene pa bi to na kraju sve opet platili građani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pred zatvorenim restoranom konobari griju ruke jer tim rukama, odlukom stožera, ne mogu zarađivati kruh. Država će pomoći minimalcem, no ugostiteljima mjere nisu dovoljne. Posebno ih boli što u krizi javni i državni sektor čekaju božićnice i povećanje plaća.

Image
Medak najavljuje tužbu /

Ugostitelji protiv novih mjera kažu za RTL.hr: 'Ne može se zatvarati jedna djelatnost, a druge ne! Država će sve platiti s kamatama!'

Image
Medak najavljuje tužbu /

Ugostitelji protiv novih mjera kažu za RTL.hr: 'Ne može se zatvarati jedna djelatnost, a druge ne! Država će sve platiti s kamatama!'

Sukob je nastao zbog tri slova

"Naši radnici ne mogu biti građani druge klase i živjeti i raditi za minimalac što se nas čitavo vrijeme shvaća kao nekakve sluge jer mi nemamo za plaće, kamo li za božićnice'', rekao je predsjednik Nacionalne udruge za ugostitelje Marin Medak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako će vlada uz nastavak mjera koje već traju zatvorenim djelatnostima platiti dio fiksnih troškova, sukob je nastao zbog tri slova. U koronakrizi ugostitelji žele iskoristiti priliku i dugoročno spustiti PDV za svoje usluge - tri godine na pet posto, a onda da se stopa na kavu, pivo i vino izjednači s pripremom hrane na 13 posto. Šefu državne blagajne to nije prihvatljivo.

"Ukupna stopa PDV-a je jedna izravna subvencija države prema ovom ili onom sektoru. Isto tako može postaviti i naše IT kompanije zašto nije snižena stopa za njihov softver ili zašto recimo tekstilna industrija na ovo odijelo ne zaračunava nižu stopu", izjavio je Zdravko Marić, ministar financija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugostitelji generiraju 400 milijuna kuna samo u prosincu

Ugostiteljski promet u normalnoj godini generira oko 400 milijuna kuna samo u prosincu. Marić, koji mora financirati skupu državnu upravu, takvog se prihoda ne želi odreći pogotovo kada, dodaju iz vlade, taj porez ni ne plaćaju ugostitelji već krajnji korisnici u punoj cijeni proizvoda. Medak kaže da je to paušalno shvaćanje.

"PDV je nusprodukt moje investicije, mog rada i mog tima. On je nuspojava koja dolazi s onim što mi radimo i ako moj produkt nije dovoljno kvalitetan, vi kao kupac ga nećete kupiti'', rekao je Medak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Medak navodi da je u krizi Austrija PDV u ugostiteljstvu spustila na pet posto, baš kao i Njemačka i Grčka. Španjolska i Srbija su stopu spustili na 10 posto. Ako Hrvatska slijedi taj primjer, dugoročno će efekt na proračun biti pozitivan, a naša najjača gospodarska grana, turizam bit će konkurentnija tvrde ugostitelji. S tim se slaže i direktor Hrvatske udruge turizma, ali, kaže, sad za to nije vrijeme.

"Moramo biti svjesni da u ovoj situaciji i sa ovim mjerama očuvanja radnih mjesta su veliki izdaci sa strane države i upitno je da li je ovo pravi trenutak za tu priču'', kazao je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad bi do toga došli, bi li ugostitelji snizili cijene? Ne, ne bi nikako jer ugostitelji su sad u fazi da bi trebali poskupit barem 50 posto svoje cijene da budu održivi'', komentirao je Medak dodavši da ako bi se nakon krize uveo PDV od 13 posto, misli da ne bi smanjili cijene zato što trend rada poskupljuje konstantno.

Dakle, cijenu takve mjere, bila ona dugoročna ili kratkoročna, na kraju bi platili porezni obveznici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo