ZBOG VEĆIH TROŠKOVA / Autobusni prijevoznici najavili ukidanje dijela školskih linija: 'Ovo je zadnje što želimo učiniti, ali...'

Image
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika

31.8.2022.
12:25
Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
VOYO logo

Najveći domaći autobusni prijevoznici poručili su u srijedu da će zbog povećanih troškova prijevoza morati ukinuti dio školskih linija, te su pozivali županije na potpisivanje ugovora o javnoj usluzi koji bi prijevoz do škole obračunavao po kilometru, a ne broju učenika.

Prijevoznici okupljeni u Udrugu hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP) poručuju u priopćenju kako je ukidanje linija đacima zadnje što žele učiniti, ali visoki troškovi održavanja, povećane cijene goriva, inflacija i zanemarivanje prijevoznika od nadležnih institucija znače da će morati povući i taj "posljednji nepopularni korak".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MALO GOVORE, PUNO TROŠE /

Ovo su saborski zastupnici koji nas najviše koštaju: Na gorivo 'spale' više nego na stanovanje, a javnom prijevozu nisu skloni

Image
MALO GOVORE, PUNO TROŠE /

Ovo su saborski zastupnici koji nas najviše koštaju: Na gorivo 'spale' više nego na stanovanje, a javnom prijevozu nisu skloni

'Plesanje po rubu financijske provalije'

Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika. Stoga je nužan novi dogovor sa županijama, koji bi se temeljio na plaćanju po kilometru, a ne broju putnika.

"Jedino tako možemo voziti neovisno o broju putnika i održavati autobusne linije koje u velikom dijelu zemlje život znače. Sve ostalo je plesanje po rubu financijske provalije za prijevoznike", izjavio je predsjednik HAJLP-a Hrvoje Meštrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sve županije postoje konkretna rješenja, po uzoru na potpisane javne usluge u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj županiji. Za model javne usluge su zakonske pretpostavke ispunjene, pripremljen je za to i novac u proračunu u iznosu od 428 milijuna kuna godišnje.

Riječ je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika, ali i građana koji s pravom inzistiraju na više linija i boljoj usluzi, kaže se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prijevoznici pozivaju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da se aktivno uključi u rješavanje problema, jer je izgovor većini županija da nemaju podršku iz Ministarstva za provedbu postupaka sklapanja ugovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo