I dijelovi mosta dolaze iz Turske /

U ponedjeljak kreće gradnja pruge Križevci - Mađarska: Gradit će ju 400 Turaka

Image
Foto: Niketić/PIXSELL

U sljedeći ponedjeljak bi Cengizovi inženjeri i voditelj projekta trebali stići u Hrvatsku i biti uvedeni u posao

18.5.2020.
10:10
Niketić/PIXSELL
VOYO logo

Sljedeći ponedjeljak, 25. svibnja, počet će radovi na najvećem pojedinačnom infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj - rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica.

Radi se o projektu vrijednom 2,41 milijardu kuna bez PDV-a, što je više i od ugovora za gradnju Pelješkog mosta koji je vrijedan 2,08 milijardi kuna, piše Večernji list. Kao i Pelješki most, i ovaj projekt se s 85 posto sufinancira iz fondova EU. Prugu od Križevaca do mađarske granice obnavljat će i graditi turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., koja je, nakon što je njezina ponuda na javnom natječaju odabrana kao najpovoljnija, ugovor s HŽ Infrastrukturom potpisala 12. ožujka ove godine. Radovi na pruzi trebali su početi 23. travnja, ali su, kako objašnjavaju u HŽI-ju, odgođeni zbog pandemije koronavirusa.

Image
iz osijeka za zagreb /

Vožnja vlakom 'iz noćne more', putnici ogorčeni: 'Gdje su sad Capak i Beroš?'

Image
iz osijeka za zagreb /

Vožnja vlakom 'iz noćne more', putnici ogorčeni: 'Gdje su sad Capak i Beroš?'



U sljedeći ponedjeljak bi Cengizovi inženjeri i voditelj projekta trebali stići u Hrvatsku i biti uvedeni u posao, a to znači, kako kažu u HŽ-u, da će započeti s pripremom gradilišta, izradom izvedbenog projekta, ishođenjem dokumentacije za buduće kontejnersko naselje u kojem će biti smješteni radnici, inženjeri i sl. U HŽI-ju kažu da će pravi radovi na pruzi početi nakon dva mjeseca, najkasnije u rujnu, i to od mađarske granice. Prema najavama iz turske tvrtke, na vrhuncu radova bit će na gradilištu oko 400 radnika. Oni će uglavnom svi doći iz Turske, prenosi Večernji list. Turci tako neće imati problema s pronalaženjem radne snage u Hrvatskoj jer će, slično kao i Kinezi na Pelješkom mostu, radnike dovesti iz svoje domovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za njihov smještaj Cengiz trenutačno, kažu u HŽI-ju, razmatra tri lokacije - u Lepavini, Kloštru Vojakovačkom i u poslovnoj zoni kod Križevaca. A kad se ta lokacija odabere i sredi sva papirologija, iz Turske će kamionima stići više od 100 kontejnera. U sklopu tog kampa bit će uredi, smještaj za radnike, kuhinja. Dovest će i svoje kuhare zbog posebne vrste prehrane za turske radnike i osoblje. U HŽI-ju kažu da tako to rade velike tvrtke poput Cengiza. Radi se o tvrtki koja je, prema posljednjim dostupnim podacima, u 2017. imala prihode veće od milijardu dolara. Jedan od najvećih projekata na kojima je Cengiz radio je novi, velebni aerodrom u Istanbulu.

Što se tiče radova na pruzi od Koprivnice do mađarske granice, u HŽI-ju objašnjavaju da će se dogradnjom drugog kolosijeka i rekonstrukcijom postojećeg omogućiti brzina od 160 km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici budući da se radi o gradskim područjima s posebnim ograničenjima. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar - Lepavina. Ukupno će se, kako bi se "ispeglala", sagraditi novih 15 kilometara pruge. Pritom će se ukupna duljina dionice pruge smanjiti s 43,2 na 42,6 kilometara. Osim toga, u sklopu tog projekta predviđena je rekonstrukcija postojećih kolodvora Lepavina i Koprivnica te stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac, prenamjena postojećeg kolodvora Mučna Reka u stajalište te gradnja novoga kolodvora Novo Drnje i stajališta Peteranec. Sagradit će se i sedam mostova i tri vijadukta, od čega je jedan prolaz za divlje životinje, i jedna galerija. Čelični most na Dravi Najzahtjevniji objekt na trasi bit će, kažu u HŽI-ju, čelični most na Dravi dug 338 metara. Očekuje se da će i segmenti tog mosta biti dovezeni iz Turske, piše Večenji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, sagradit će i osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika kao i svodne i paralelne ceste uz trasu željezničke pruge kako bi se omogućio pristup svim česticama čije će postojeće pristupe prekinuti gradnja objekata. Gradit će se i rekonstruirati kontaktna mreža te ostala elektroenergetska postrojenja kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta na stajalištima i kolodvorima. Dogradit će se i novi elementi i uređaji te obnoviti postojeći na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom sustavu. U HŽI-ju kažu da je Cengiz dosad ugovorio s podizvođačima radova nešto manje od sedam posto ukupne vrijednosti ugovora. Tako je s tvrtkom E+M Elektrik Sistem Hizmetleri A.S. ugovorio radove na elektroenergetskom infrastrukturnom podsustavu, što je 0,74 posto vrijednosti ugovora. Prometno-upravljački i signalno-sigurnosni infrastrukturni podsustav izvest će tvrtka Bombardier Transportation Italy S.p.A., a vrijednost tog dijela posla je 6,03 posto od ukupno ugovorenih 2,4 milijarde kuna.

Predviđeni rok završetka radova je 25. studenoga 2023., a u HŽI-ju ističu da je Cengiz najavio da će raditi u tri smjene. - Ovo je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Jako je bitno da radovi za vrijeme koronakrize na infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj nisu stali - poručuje ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.



Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo