dokumentarac na zagrebdoxu / U intimnoj atmosferi: Život fatalne Dolores Lambaše

Prateći prerano preminulu glumicu Dolores Lambašu u trenucima kada se 'gase svjetla reflektora', u njezinu stanu, u razgovoru s prijateljima ili šetnji Splitom, film pokazuje njezine pokušaje da promijeni sliku o sebi u medijima kao starleti, želi biti shvaćena ozbiljno i glumiti u kazalištu, no izgubljenog samopouzdanja više ni sama nije sigurna može li ona to.

26.2.2014.
16:18
VOYO logo

Unatoč raznolikim temama, od društvenih promjena do priča iz psihijatrijskih bolnica, zajednička nit mnogih filmova ovogodišnjeg ZagrebDoxa prikaz je suvremenog društva u sukobu s pojedincem, a jedan od njih je i film "Naslovnica" SilvaneMenđušić, prikazan danas u regionalnoj konkurenciji.

Prateći prerano preminulu glumicu Dolores Lambašu u trenucima kada se 'gase svjetla reflektora', u njezinu stanu, u razgovoru s prijateljima ili šetnji Splitom, film pokazuje njezine pokušaje da promijeni sliku o sebi u medijima kao starleti, želi biti shvaćena ozbiljno i glumiti u kazalištu, no izgubljenog samopouzdanja više ni sama nije sigurna može li ona to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vijest da je 32-godišnja Lambaša poginula u listopadu prošle godine bila je najčitanija na hrvatskim portalima. Dok su mediji, koji su se ranije više bavili njezinim privatnim nego profesionalnim životom, odjednom su 'otupili oštricu', brojni neprimjereni anonimni komentari čitatelja ponovno su pokrenuli priču o složenom odnosu medija, 'celebrityja' i publike.

"Od početka smo htjeli pokazati simbiozu između medija koji takve priče eksploatiraju, poznatih koji ih nude i publike koja ih konzumira. To je trokut pun ljubavi i mržnje u kojemu nitko nije sretan", rekla je za Hinu redateljica i scenaristica Silvana Menđušić, novinarka i urednica, kojoj je to debitantski dokumentarni film.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL
Image
Foto: RTL

Film je sniman od ljeta 2012. do veljače 2013., u vrijeme dok je Lambaša snimala televizijsku seriju u Splitu, a premijera dokumentarca, koji je prvotno bio zamišljen kao projekt o odnosu medija prema poznatima i obrnuto, održava se malo više od četiri mjeseca nakon što je poginula u automobilskoj nesreći.

Odluka da izađemo s tim filmom rezultat je procesa koji nikome nije bio lagan, glavna junakinja bila je zvijezda s naslovnica i zvijezda tabloida, ali istodobno i glumica, suočena na kraju filma s pitanjem može li sama na sceni držati pozornost 300 ljudi sat vremena, napomenula je Menđušić. Ne usuđujem se reći da smo je upoznali, no najmanje što možemo pokazati je da smo uhvatili trenutak kada se pokušala izboriti za nešto više, nešto što joj je bilo bitno, dodala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Menđušić kaže kako se u filmu dobro vidi koliko ona ironizira svoju medijsku sliku, a pred kamerama kojih je, kaže, bila itekako svjesna, igrala je sebe kao pojam iz medija i vješto manipulirala tom slikom.

Iako se mediji često optužuju kao najveći krivci za mnogošto, od loše slike političara u javnosti do 'zaglupljivanja' čitatelja, u "Naslovnici" to nije tako. Osim što je Lambaša dijelom svjesna da mora promijeniti svoj odnos prema medijima, a i kolege joj savjetuju da manje govori o privatnim stvarima, scene iz redakcije jednog 'žutog' časopisa u kojoj se radi novi broj s Lambašinom smrću kao glavnom viješću, a koje se protežu kroz cijeli film, prikazane su drugačije od onoga kako javnost obično doživljava novinare.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ta redakcija je potpuno mirna na način na koji redakcije zapravo mirne, najlakše je reći da u časopisima rade ljudi koji su grozni, no oni mirno rade svoj posao koji ponekad donosi lijepe, a ponekad loše stvari, rekla je Menđušić.

Film će biti prikazan sutra na svečanoj, premijernoj projekciji, te još jednom do kraja festivala, 28. veljače

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo