Dobrodošli u Hrvatsku! Piše to na 50 tisuća bočica vode s kojima su turisti dočekani na četiri najfrekventnija granična prijelaza u zemlji.
Prvi čovjek Hrvatske turističke zajednice na Plovaniji u Istri uz vodu je dijelio promo majice i letke za teniski turnir u Areni.
Istra ima najviše smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj. Uz zadarsku županiju zasad su jedini koji su premašili rekorde stare tri godine. Imaju plus od 270 tisuća noćenja.
"Primici su jako dobri, pitanje je kad se povuče crta troškova na kraju koliko će doista biti profit našeg turizma", kazao je Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije.
Istra i Kvarner sve karte bacaju na smještaj s 4 i 5 zvjezdica. Jedan opatijski hotel ima isti broj gostiju kao prije tri ljeta, ali dubljeg su džepa i više troše. U i van hotela.
"Traže luksuzne restorane, izlete najam brodice, glisere, limuzine", kaže Gloria Steiner, voditeljica recepcije hotela u Opatiji .
Najjeftinija soba za dvoje košta 350 eura. Najskuplji apartman sa 650 u tri je godine skočio na 1200 eura. Porasla je i kvaliteta usluge.
"Tako da gost dobiva svoj vrt, jacuzzi ispred sobe na ogromnoj terasi, direkt pogled more, Opatija, Rijeka, dobiva individualan pristup prije dolaska sa strane recepcije ga kontaktiramo za posebne zahtjeve", dodala je Steiner .
Sunce i more odavno nisu dovoljni, pogotovo kada se na Kvarner sruči kiša kao danas.
"Sad smo bili na masaži, bila je jako opuštajuća, vrijedi svakog centa i u svakom slučaju ćemo to ponoviti", rekao je Martin Baron iz Njemačke.
Bazen, spa zona i fitnes su u cijeni sobe, ostalo ne.
"Imamo 10 vrsta masaža, cijene su im od 400 do 1500 kuna, također imamo u ponudi oko 50-ak vrsta tretmana lica i tijela čija je cijena od 500 do 3000 kuna", kazala je Martina Ivkić, voditeljica hotelskog wellnessa u Opatiji.
Znatno manje, ali troše i turisti koji su stigli s dva kruzera u Rijeku. Od njih 4000, 600 ih je platilo izlete, ostali su trošili u gradu.
Rekordne 2019.-e zarada od stranih i domaćih turista iznosila je 12 milijardi eura.
"Ono što je moguće za sada konstatirati da će financijski pokazatelji biti još i bolji od fizičkih", objašnjava Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Koliko bolji znat će se tek krajem godine. Špica je sezone, sada se najviše novca slijeva u zemlju, a tako će biti cijeli kolovoz, uz jako dobre najave za posezonu.