U starogradskom centru Budve Petar ima četiri apartmana, ali u njima nema gostiju.
"Posljednje goste sam imao prije par dana. Sezona je što se tiče od samog početka bila dosta dobra, sada imamo zatišje", ispričao je Petar Antonioli.
Zatišje u kojem privatni smještaj zjapi prazan iako ga se može pronaći po izrazito povoljnoj cijeni.
"Negdje smo na 30 -35 posto popunjenosti kapaciteta što nije ni blizu onoga čemu smo se nadali. Negdje u središnjem dijelu već može da se nađe za 7 eura po osobi to je 500 do 800 metara od plaže", kaže Branka Džoganović, direktorica Udruženja iznajmljivača privatnog smještaja u Crnoj Gori.
Ali to nije dovoljno da bi privuklo goste sa Zapada. U hotelima je situacija nešto bolja, ali nedostatak ruskog i ukrajinskog tržišta itekako se osjeti. Prošle godine činili su 25 posto ukupnog broja turista.
"Privatni smještaj se punio automatski, to jest puno za prazno na nekih 100 dana, a tko je punio taj smještaj upravo Rusi i Ukrajinci. Danas kada nemamo njih imamo privatni smještaj koji gotovo potpuno prazan dok su hoteli sami po sebi osuđeni na individualno punjenje odnosno na booking", objašnjava suvlasnik hotela u Budvi Ivan Ivanović.
"Nije zajednica bila toliko svjesna i nije imala sluha da prilagodi cijene domaćim gostima, odnosno gostima iz regiona", rekla je Džoganović.
Pa se cijena ljetovanja kao i ostatku Europe povećala. Za par ležaljki potrebno je izdvojiti od 20 - 30 eura. Ovisno u kojem su redu do mora.
"Ja mislim da je to previše, mislim da bi realna cijena bila 10 – 15 eura. Ipak je to plaža, treba biti dostupan svakom", kaže Marko iz Danske.
"Mislim da je to malo previše, nije baš da želimo leći na pod tako da nemamo druge opcije", smatra Alisa iz Nizozemska.
U povijesnoj jezgri slična slika. Ulicama tu i tamo prođe grupa turista. Suvenirnice uglavnom prazne, a tu su i tragovi noćnog života čija glasnoća tjera i domaće i strane.
"Budva je destinacija prepoznata s glasnom muzikom, mi želimo to da promijenimo. Smatramo da Budva ima mnogo štošta da ponudi osim glasne muzike", ističe Aleksandar Jovanović, predstavnik Udruženja ugostitelja Budva.
Mnogi će turistički djelatnici reći izostao je marketing, a njega nije bilo jer kažu nije bilo novca.
Nadaju se da će ovog tjedna doći kraj srpanjskoj rupi jer ipak najviše od turizma i ovaj dio Jadranske obale živi.
Iz turističke zajednice dali su nam podatak kako je tu 30 tisuća gostiju, inače Budva ima 25 tisuća stanovnika, a u sezoni se broj ljudi na ovom području utrostruči.
Kako se bliži večer, ulice Budve se polako bude. Restorani koje možete vidjeti na samom ulazu u povijesnu jezgru uglavnom se tijekom dana pune, no danas su gosti u njima bili rijetkost.
Objekt na drugom ulazu u stari grad svoja vrata otvara tek u večernjim satima.
Jedan dodatni minus koji je svaki sugovornik spomenuo je i loša zračna povezanost. Baš kao Dubrovnik Budva je aviodestinacija, koja je ove godine podbacila iako najavljuju nove linije s Kazahstanom, Izraelom i Egiptom. I svi se nadaju da će se srpanjska rupa uspješno zakrpati, ali nedostatak ukrajinskih i ruskih gostiju, tvrde, osjetit će se do kraja sezone.
Više pogledajte u nastavku: