Iznimno dobri rezultati turističke sezone koje niti najveći optimisti među nama nisu mogli predvidjeti nisu, nažalost, bitno utjecali na poslovanje turističkih agencija. Dio agencija svoju ponudu i proizvode ne veže nužno uz turističku sezonu u Hrvatskoj jer u svojem portfoliu usluga imaju specifična putovanja i proizvode za određene tržišne niše kao što su, primjerice, kongresni turizam i školska putovanja čija realizacija nije usmjerena na ljetne mjesece te je ista ove godine izostala. Također, agencije koje se bave organizacijom putovanja hrvatskih gostiju u inozemstvo ili stranih gostiju po Hrvatskoj ove godine nisu bile u mogućnosti realizirati ugovorena putovanja uslijed zatvaranja granica i zabrane putovanja, priopćili su iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).
„Turističke agencije su najgore prošle, anketa koju smo proveli među članicama sredinom kolovoza pokazuje kako agencije od početka pandemije bilježe kontinuirani pad prihoda a u posljednja 2 mjeseca je on veći od 80%. U prilog nam ne ide niti trenutna epidemiološka situacija te prema našim procjenama većina turističkih agencija nije u mogućnosti ostvariti promet ključan za očuvanje radnih mjesta i likvidnost poslovanja. “, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.
Traže potporu od države
Svjesni činjenice da turistički sektor neće biti u mogućnosti održati svoje poslovne procese i poslovati bez daljnje podrške svih relevantnih dionika, UHPA je apelirala prema Vladi RH da se potpore za očuvanje radnih mjesta produže i za naredni period.
„Posljednjih tjedana svjedočimo informacijama kako je turistička sezona premašila očekivanja te kako je ostvareno 50% prošlogodišnjeg prometa, te na valu dobrih vijesti zaboravljamo na probleme koji su i dalje prisutni jer turistički sektor je, ipak puno složeniji od samih rezultata ostvarenih dolazaka i noćenja, i uključuje razne dionike od kojih mnogi ne ovise isključivo o turističkoj sezoni. Tu prvenstveno mislim na turističke agencije od kojih većina, prema našim procjenama, neće biti u mogućnosti ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja prije ljeta 2021. godine“, naglašava Fain.
Pametna kampanja
UHPA se uz produženje mjera za očuvanje radnih mjesta zalaže za rješavanje mnogih otvorenih pitanja s kojima se turističke agencije susreću. Od iznimne je važnosti što prije implementirati već postojeće sigurnosne protokole i kroz pametnu kampanju komunicirati kako je Hrvatska zemlja u kojoj se poštuju sve epidemiološke mjere, nose maske i poštuje propisana socijalna distance.
„Turističke agencije kao bitan čimbenik turističke ponude u Hrvatskoj ne smiju biti izjednačene s ostalim dionicima u turizmu koji su uspjeli ostvariti rezultate u sezoni, a niti zaboravljene krajem glavne ljetne sezone. Potrebne su transparentne odluke koje će jasno komunicirati niz mjera i odluka kojima će se agencijama osigurati uvjeti za nastavak poslovanja i omogućiti povrat uplaćenih sredstava svim putnicima“, zaključuje Fain.