Hrvati pretjerali / Turisti neće na Jadran ove godine, a zašto i bi kada je ljetovanje na Maldivima puno jeftinije?

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Hoteli od pet zvjezdica u Turskoj su i upola jeftiniji

13.6.2019.
18:08
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Mali iznajmljivači priznaju kako im je predsezona bila loša, a sve pravdaju lošim vremenskim uvjetima, dok se ni nastavak sezone ne puni baš najbolje.

Već godinama se ističe kako se u Hrvatskoj turizam događa i da je za njegovo dalekosežno zadržavanje nužno izraditi kvalitetnu Strategiju turizma koja bi točno označila što želimo u budućnosti, koja bi spojila privatni i hotelski smještaj, brendirala lokalne zajednice i dala nam pravac za daljnja turistička ulaganja. Međutim, sve ostaje na priči, turizam se događa stihijski i stvari se nisu puno pomaknule s mrtve točke osim što smo svake godine u ugostiteljstvu i smještaju podizali cijene za tri do četiri posto pa su one sada dvostruko veće nego prije pet godina, piše Splitski dnevnik

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hoteli snižavaju cijene smještaja u jeku sezone


Hotelske kuće primijetile su ovaj trend pada pa su neke, na primjer one na Malom Lošinju, cijene smještaja u sezoni smanjile za 25 posto, ali ima još hotela na jadranskoj obali koji su se odlučili na ovaj potez kako bi ipak popunili kapacitete. Pridružio im se i određeni broj privatnih iznajmljivača jer su neki ipak shvatili da je “late booking” jasan pokazatelj da bi mogli izgubiti goste za ovu sezonu i da ih nižim cijenama treba motivirati na dolazak.

Vlasnici agencija priznaju kako im je sve teže zadržati interes stranih turista za naša odredišta, ponajprije zbog cijena smještaja jer su u istom rangu kao one na Maldivima, a tu su i skupi letovi i trajekti koji dodatno poskupljuju boravak na Jadranu. Uza sve to ugostitelji su, unatoč smanjenju PDV-a za 10 posto, i ove godine uvelike povećali cijene pa kada sve zbrojimo, ne možemo se čuditi što nismo konkurentni zemljama u okružju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANE VIJESTI

“Nama se turizam dogodio, jednostavno je bila takva situacija gdje je politička klima u zemljama u okružju otvorila priliku za Hrvatsku, Italiju i Španjolsku. Sada kada su se ponovno sve zemlje vratile u turističku igru, od Maroka, Tunisa, Egipta, do Turske i Grčke, pa čak i Albanije koja se otvorila, Hrvatska je ostala - nigdje”, kaže Rea Karninčić, vlasnica turističke agencije Solo Croazia iz Milana, koja svake godine u Hrvatsku dovede veliki broj talijanskih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grčka i Turska i ove će godine biti nelojalna konkurencija


Grčka i Turska pokušavaju nadoknaditi izgubljene prihode od turizma u prošlih nekoliko godina, a to rade subvencioniranjem zračnih linija i znatnijim pojeftinjenjem u hotelskim smještajima i u resortima. Tako ćete kod njih smještaj u hotelu s pet zvjezdica s punim pansionom platiti jednako kao kod nas smještaj u tri zvjezdice s polupansionom, otkrivaju nam vlasnici agencija.

Talijana je prošle godine na našoj obali bilo oko milijun i dvjesto tisuća, što je znatno manje nego u zlatnim godinama prije rata. Prije dvadeset godina upravo su Talijani bili najbrojniji gosti na našoj obali, ali nakon gospodarske krize, nestanka poznate Ferragoste, ali i vouchera talijanske Vlade koje je izdala kako bi domaće goste zadržala u Italiji, situacija se znatno promijenila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sada su tek na petom mjestu po broju dolazaka, a moglo bi ih biti još i manje.

“Što se tiče talijanskog tržišta, definitivno možemo očekivati pad, ali situacija nije ništa bolja ni na drugim tržištima. Naime, Hrvatska treba posložiti strategiju i vidjeti što joj je važno, ali što nije.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od problema je i Croatia Airlines koji i dalje ima previsoke cijene letova. Premda je riječ o državnoj tvrtki, nitko ništa ne poduzima.

“Sramota je da let iz Milana stoji 380 eura, to je izvan svake pameti. Ako država ne vidi da se to događa u njezinoj kompaniji, onda stvarno imamo problema. Tko će za tu cijenu avionske karte po osobi doći u Hrvatsku, kada za tu cijenu možeš doći u Ameriku dvaput? Turkish Airlines je isto državna kompanija, a oni su svoje letove subvencionirali pa vam avionska karta stoji - ništa i tako privlače turiste. S tim su ove godine napravili golem korak naprijed. Hoteli u Antaliji, predivni, pet zvjezdica, pun pansion, pa stoje upola manje nego kod nas polupansion u hotelu s tri zvjezdice. To je totalni apsurd”, kaže Karninčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebnu pozornost treba obratiti na otoke


Ono na čemu se temelji zarada, kaže, je izvanpansionska potrošnja koja je osnova ekonomije i društva u svakoj zemlji. S hrvatskim otocima situacija je još lošija jer su trajektni prijevoz, hrana i smještaj preskupi, što ih dovodi u situaciju da su u potpunosti nekonkurentni.

“Otoci su nešto najljepše što imamo i to bi trebalo posebno izdvojiti u turističkoj ponudi, te ih treba razmatrati kao posebne cjeline. Nažalost, samo je dio otoka dobro povezan, ostali su zapušteni i tu bi država svojim subvencijama trebala pomoći. Troše se milijuni kuna na druge nevažne stvari umjesto da se sredstva usmjeravaju na potrošnju i razvoj turizma na otocima. I Jadrolinija je državna kompanija i ona bi trebala pomoći da se otoci povežu na bolji i na jeftiniji način”, kaže Karninčić te dodaje da će ove godine biti Talijana na hrvatskoj obali, ali ne onoliko koliko to očekujemo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U turističkoj zajednici optimistično najavljuju uspješnu sezonu


I dok hoteli spuštaju cijene, mali iznajmljivači muku muče s popunjavanjem kapaciteta, a glavni turistički djelatnici najavljuju uspješnu sezonu.

Kako je kazao Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, mnogo se toga moglo naučiti na skupu u hotelu Lav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Budućnost je otvorena onima koji su spremni za promjene i to će se posebno vidjeti u turizmu. 'Last minute' je postao trend. Ipak smo mi kao županija pozitivni, i u noćenjima i u dolascima prvih pet mjeseci”, kazao je Joško Stella na nedavnom skupu u hotelu Lav na kojem su se okupili vrhunski turistički menadžeri iz Velike Britanije,.

Brojkama je zadovoljan i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Možemo svi skupa biti zadovoljni s ovih pet mjeseci s obzirom na činjenicu da bilježimo porast turističkog prometa, i mislim da smo svi zajedno dobro odradili ovu predsezonu. S optimizmom ulazimo u glavni dio turističke godine, u ljetnu sezonu kada će intenzitet turističkog prometa biti najveći”, kazao je Staničić.

Britanski gosti su oduševljeni ljepotama Hrvatske, što je potvrdio i predsjednik ITT-a Steven Freudmann. Međutim upozoravaju da puno toga još treba popraviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Jedna od prednosti Hrvatske je što nije previše reklamirana, a ljepota otoka jako je privlačna ljudima koji vole prirodu. Svakako bi trebalo pripaziti na prirodne ljepote koje zemlja nudi, ali općenito trebalo bi uložiti u infrastrukturu, u gradnju hotela, ne nužno velikih hotela, ali svakako kvalitetnih. Da budem iskren, trebalo bi uložiti u bolje aerodrome koji nisu usporedivi sa svjetskim aerodromima. Ali imate prekrasnu zemlju i to treba iskoristiti”, kazao je Freudman, a prenosi Splitski dnevnik

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo