Dvojica kontrolora rade zajedno, jedan komunicira s pilotom, a drugi s kontrolorima u susjednim zemljama. Njihova zajednička zadaća je sigurna provedba aviona kroz hrvatski zračni prostor.
Kontroliraju ih na ekranu, a svaka točkica predstavlja jedan avion.
"Glavna zadaća kontrolora je da razdvoji avione, mi imamo norme od 5 nautičkih milja što je 8 kilometara i tisuću feeta što je oko 300 metara", objašnjava oblanski radarski kontrolor leta Ante Barun.
Mjesta za greške u ovom poslu nema. Jedan pogrešan potez i jedna pogrešno izgovorena riječ mogu odvesti u smrt. Ponekad istodobno komuniciraju s 15 pilota.
"Posao je zanimljiv, dinamičan težak, nagrađuje, ma najbolji posao na svijetu. Je li stresnije snimanje ili ovaj posao? Definitivno snimanje", priznaje Barun.
Ipak, imaju velike plaće, čak do 60 tisuća kuna, benificirani radni staž i u smjeni od osam sati - dva odmaraju. Ali, njihova odgovornost velika je i kada rade - rade punom parom. I nitko ih ne smije ometati.
Iz ove zgrade godišnje se upravlja s više od 55 tisuća aviona. Kontrolori su odgovorni za 100 milijuna putnika. I u ovom trenutku je gužva na nebu, Hrvatsku nadlijeta stotinjak aviona s više od 15 tisuća putnika.
Na nebu je gužva, ali u kontroli leta ima mjesta. Traži se dvanestero novih.
"Mi moramo izabrati ljude koji su izuzetno otporni na stres, koji imaju izuzetne psihofiziče sposobnosti, koji mogu brzo i dugotrajano učiti", kaže direktor Hrvatske kontrole zračnog leta Dragan Bilać.
Moraju imati odličan vid i sluh i biti mlađi od 26 godina... Inteligentni, ali ne i preinteligentni.
"Što bih savjetovala onima koji se sada prijavljuju na natječaj? Prije svega da se prijave, posao je odličan, školovanje je vrhunsko, nemaju što izgubiti, stvarno dobra stvar", tvrdi oblasna radarska kontrolorka leta Vedrana Pavlovski.
"Uvijek će imati podršku kolega i mentora i nemaju se čega bojati. Bez straha", motivira Barun.
One koji uđu u odabrano društvo čeka dugogodišnje školovanje i tek onda završni ispit. Natječaj je otvoren još tjedan dana.