Jučer se na autocesti A1 u smjeru juga kod 164. km između odmorišta Janjče i čvora Perušić, dogodila se teška prometna nesreća. Na parkiranu Škodu ogulinskih registracijskih oznaka naletio je kombi. Ozlijeđeno je troje ljudi iz kombija te su prebačeni u Opću bolnicu Gospić dok je dvoje ljudi iz Škode na mjestu poginulo.
Da je vlasnik Škode Octavije prve generacije, na tržište uvedene 1996., koji je sa suvozačem jučer smrtno stradao na autocesti A1 između čvorova Otočac i Perušić, mogao kupiti novi automobil taj bi izvjesno imao i bolje gume, a sigurno bi imao sustav za mjerenje tlaka zraka u gumama, piše Autoportal.
Suvremene gume bez zračnica projektirane su da se na prosječnom automobilu u normalnim okolnostima otkaz zbog gubitka tlaka zraka može očekivati jednom u 250.000 kilometara. To se u pravilu događa zbog oštećenja, uvjetovanog nepravilnostima na kolniku, lošeg stila vožnje te pogrešnog tlaka zraka.
Taj sustav vozača upozorava i motivira da stalno vozi s ispravnim tlakom zraka u gumama, a dok je on postojan, rizik iznenadnog gubitka tlaka, zbog kojeg biste ostali nasred pretjecajne trake autoceste ili usred tunela, je zanemariv. Rizik ubrzanog trošenja i oštećenja dobro napuhane gume, u usporedni s nepropisno napuhanom stoput je manji.
A država, umjesto da pomogne spriječiti ovakve nesreće, traži da se na novi i siguran automobil plati četiri razine poreza, ukupno oko 100 posto na tvorničku cijenu.
Zbog toga su ceste pune starih i nesigurnih automobila, piše Autoportal.
Tragična prometna nesreća na A1 ukazuje na nužnost dvije mjere.
Prvo, poreznu i osiguravateljsku politiku u cestovnom prometu treba usmjeriti na povećanje sigurnosti vožnje i poboljšanje ekologije, a osloboditi višestruko štetnog i politički uvjetovanog populizma. I drugo, policija treba bitno poboljšati opremu i strategiju za policijske očevide prometnih nesreća na autocestama, kako bi se spriječili dugotrajni zastoji, kojima se korisnici autocesta izlažu dugotrajnim naporima i gubicima, nanosi velika šteta turizmu i gospodarstvu te svijetu pokazuje našu lošu organiziranost.