Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potpisali su u utorak ugovor za posao modernizacije željezničke infrastrukture od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu vrijedan 200 milijuna kuna.
"To je jedan od najbitnijih željezničkih koridora u gradu Zagrebu. Jako mi je drago da će Zapadni kolodvor ići u rekonstrukciju, mnogi ne znaju da je to prvi željeznički kolodvor u gradu Zagrebu gdje je vlak i došao u 19. stoljeću. Bio je 30 godina glavni kolodvor u gradu", istaknuo je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević dodajući da će modernizacija pridonijeti tome da će se moći razvijati brzine vlakova i do 120 km/ te je dodao da se razgovaralo i o novim stajalištima na potezu sjever-jug, kao i o pitanju izgradnje poveznice sa zagrebačkom Zračnom lukom.
"Ovo je vrlo važan projekt za grad Zagreb. Dobro je da smo počeli koristiti sredstva ne samo iz Kohezije već i iz Nacionalnog programa oporavka. Budući da se ovakvi projekti 100% financiraju iz EU-a", rekao je Oleg Butković i naglasio da je rok od 18 mjeseci dostižan.
Postoji konsenzus
Osvrnuli su se i na projekt spajanja Zračne luke Franjo Tuđman i centra Zagreba.
"Iz grada Zagreba su do sada, za vrijeme bivšeg gradonačelnika, dolazili različiti signali oko ideja kako bi se trebalo povezati Zračnu luku s centrom Zagreba. Jedna ideja je bio i tramvaj, a mi smatramo da to je potpuno neadekvatno. Traži se brza veza s centrom grada Zagreba, postoji konsenzus na razini HŽ infrastrukture, Ministarstva prometa i grada Zagreba", rekao je Tomašević.
Predstavljena 42 nova vozila Hitne pomoći
"Mi smo planirali kroz dvije godine da bi se napravila kompletna dokumentacija. Tražili bi europsko financiranje za taj projekt. Ako HŽ infrastruktura ubaci u petu ili šestu brzinu, moglo bi to i prije. Teško je sada točno licitirani s godinama ili danima kada bi mogli imati taj spoj, ali postoji suglasje i mi ćemo to gurati", dodao je Butković.
A Tomašević i i ravnatelj Nastavnog zavoda Žarko Rašić predstavili su 42 nova vozila zagrebačke Hitne pomoći.
"Zagreb sada ima najmlađi vozni park u čitavoj Europi", poručio je Rašić.
"Drago mi je da su se riješile peripetije s postupkom javne nabave. To je bio jedan od gorućih problema. Trebalo je osigurati sredstva, jamstva i pomoći u otplaćivanju kredita za hitnu pomoć. Itekako je bilo potrebno da se stari vozni park obnovi. Drago mi je da smo uspjeli doprinijeti ovoj priči. Vjerujem da ćemo sa adekvatnim voznim parkom moći bolje obavljati svoju funkciju na korist građana Grada Zagreba", istaknuo je Tomašević.
"Što je s navodnim nedostatkom roja djelatnika u Hitnoj? Zna se tko radi mrežu Hitne medicinske pomoći. Imali smo puno sastanaka na tu temu o mreži. Očekujem u nekakvom doglednom vremenskom razdoblju rješenje tog problema", kazao je Rašić.
"Postoje možda i neke druge opcije da se ljudi iz hitne ambulante prebace u same timove. Postoje određeni pravni problemi s obzirom na pravilnike i uvjete za druge županije", dodao je Tomašević.
Otpad i boksovi
Nakon predstavljanja vozila Tomašević je stao pred novinare.
"Lokoti nisu dovoljno dobra zaštita za spremnike kao boksovi", počeo je odgovarajući na pitanje o otpadu.
Koliko je boksova postavljeno?
"Oko 200 rješenja pozitivnih je odobreno za postavljanje boksova na javne površine, ali nekoliko ij je postavljeno trenutno. U tijeku je postavljanje. Postoje određeni rokovi isporuke koliko se oni čekaju od firme da ih izrade i onda i postave. To je neki period prilagodbe i toga smo svjesni, zato i ne idemo ni s kakvim kaznama", rekao je Tomašević.
Prokomentirao je učinak novog sustava odvoza otpada.
"Moralo je doći do primjene modela da bi ljudi vidjeli što to znači kada im spremnici nisu pod kontrolom pa da bi onda ipak krenuli u realizaciju. Tek kada ljudi vide kako funkcioniraju ZG vrećice, onda dobiju dodatnu motivaciju da idu u boksove ili da spremnike vrate u smetlarnike. To se dogodilo u 50 posto slučajeva na razini cijeloga grada. Želimo da su boksovi na javnim površinama zadnje rješenje", ustvrdio je Tomašević.
Smanjila se količina miješanog otpada
"Bit ćemo razumni i što se tiče kažnjavanja u procesu prilagodbe. U svakom slučaju, mislim da je, u najmanju ruku, potrebno da se do kraja ovoga mjeseca barem prvi put jave oni koji su zainteresirani da se boks stavi na javnu površinu", kazao je Tomašević.
"Smrad na Jakuševcu? Inspekcija stalno izlaze na teren, mjere kakvoću zraka. Svi parametri su unutar granica dozvoljenih granicom. Radimo na tom da se što više smanji bilo kakav utjecaj cijelog odlagališta. Trenutno je nabavljen stroj za pokrivanje folijama. Mislim da će to doprinijeti smanjenju neugodnih mirisa. Idemo u realizaciju zatvorene kompostane", dodao je Tomašević i nastavio.
"Povećali smo broj odvoza miješanog otpada u centru grada i da se povećalo odvajanje, u isto vrijeme se smanjila količina miješanog otpada, ali se povećala količina plastike i papira. Sada će doći do onog što se dogodilo u Ljubljani i drugim gradovima kad se rade novi modeli odvajanja, smanjuje se broj odvoza miješanog otpada tjedno, a povećava broj odvoza plastike i papira. Mogu najaviti da ćemo smanjiti broj odvoza miješanog otpada na jednom tjedno u obiteljskim kućama, koje imaju svoje kante na svojim parcelama, a idemo na povećanje na jednom tjedno odvoza plastike i papira. Oslobodit ćemo kapacitete da češće odvozimo plastiku i papir jer je došlo do ogromnog povećanja odvajanja plastike i papira", kazao je.
"Jasno se pokazuje da se smanjila količina miješanog komunalnog otpada. Osluškivat ćemo građane i prilagođavati se tome. Trenutno se znatno povećalo odvajanje što je i bio cilj ovoga sustava. Ne želim da Zagreb plaća višemilijunske penale na godišnjoj razini. To je iracionalno, i zato smo i uveli taj sustav", poručio je.