Velika većina građana pozitivnom je doživjela liberalizaciju hrvatskog taksi tržišta, zbog koje se danas sve češće voze taksijem.
Jasno je to pokazalo prvo istraživanje provedeno otkako je vlada prije godinu i pol zakonskim izmjenama ukinula ograničenje broja taksi dozvola.
Podsjetimo, pojavi Ubera na tržištu taksisti su se tada žestoko protivili - i blokadom prometa tražili da se takvu konkurenciju zabrani.
Niže cijene
Niža cijena, veća dostupnost i jednostavan način naručivanja - samo su neki od razloga zbog kojih se mnogi građani sve češće voze taksijem.
"Biram Uber jer imam osjećaj da su ljudi ugodniji i pristupačniji jer ne rade za firmu nego za svoju korist", kaže Asja iz Siska.
"Velika im je konkurencija pa su jeftiniji i po meni auto mi skoro i ne treba, jeftinije mi je taksijem", dodaje Viktor iz Zagreba.
Promjene koje je donijela liberalizacija - gotovo 80 posto građana smatra pozitivnima.
Kao najvažniju posljedicu njih 66 posto navodi niže cijene usluga, 45 posto građana smatra da je to veća dostpunost taksi vozila, a njih 29 posto navodi ljubaznost vozača. Samo 9 posto ispitanika smatra da je liberalizacija povisila cijene.
Nezadovoljstvo pojavom Ubera u Hrvatskoj taksisti su se pokazivali prosvjedima i blokadom prometa.
"Zakon je vrlo jasno propisao što vozač treba imati da bi bio taksi vozač, prijevoz je sada transparentniji i sve je jasno prije same vožnje i moderna tehnologija danas to omogućuje", rekao je za RTL Danas generalni direktor Ubera za Jugoistočnu Europu Davor Tremac.
S novim zakonom na cesti je više taksija i mogu voziti po cijeloj Hrvatskoj.
"Liberlizacija je dovela do toga da smo svi izašli na tržište i da je ono otvoreno svima i tržište će onda pokazati tko je dobar u svom poslu i tko ga hoće raditi na duge staze", kaže nam Petar Dragić, izvršni direktor Cammea.
Radio taxi želi bolju kontrolu
Iz Radio taxija Zagreb tvrde - nisu protiv liberalizacije, ali zakonom nisu u potpunosti zadovoljni. Smatraju da je potrebna bolja kontrola.
"Sad trenutno je 50 posto taksija nelegalno, nemaju zapsolene
radnike, rade ljudi kao dodatnu djelatnost i neamju dozvole,
taksiji nisu legalizirarani za taksi i sve drugo zbog
čehga su nelegalni", dodaje Jozo Kovačević, predsjednik
Udruženja Radio Taxi Zagreb.
U godinu i pol koliko je prošlo od donošenja zakona 46 posto građana izjavilo je da se taksijem vozi češće.