"Pod obijesnom vožnjom neće se podrazumijevati samo glisiranje u nedozvoljenom području, nego i vožnja pod utjecajem alkohola, prebrza vožnja i sve drugo što se može svrstati pod obijesnost", poručio je Orsat Miljenić, ministar pravosuđa, najavljujući pooštravanje kazni za 'morske divljake'. No, što to u praksi znači, teško je reći.
"Nemam apsolutno ništa protiv takve odredbe jer smatram da su svi koji tako divlje voze glisere, jet-ski ili šta drugo 'bolesni ljudi'. Njima globa od tisuću kuna za prekršaj ne znači ništa, takve triba odmah zatvoriti. Po mom iskustvu najviše skuterima i gliserima divljaju stranci, a oni u pravilu, kad ih zaustavimo, bez pogovora plate kaznu i nastave dalje. Zašto to rade? Pa uglavnom su to mlađe osobe, a kome će se onda on pokazati ako vozi daleko od obale, u kanalu, di ga nitko ne vidi, niti cura niti rodbina?", kaže za Slobodnu DalmacijuBoris Matošić, splitski lučki kapetan.
Siju paniku na plažama
Antonio Vulas, načelnik Postaje pomorske policije Policijske uprave splitsko-dalmatinske, kaže da je do sada ove godine zabilježeno 50-ak slučajeva nedozvoljenog glisiranja unutar zone od 300 metara od obale. Srećom, nije bilo slučajeva da je takvo nedozvoljeno ponašanje dovelo do veće tragedije odnosno da ozljeđivanja drugih osoba ili veće materijalne štete.
Što se tiče nove odredbe Kaznenog zakona, prema onome što je do sada objavljeno u javnosti, bitno je napomenuti da, iako i sad postoji mogućnost da se kazne ljudi koji na opasan način voze glisere, a to je da ih se procesuira za opće opasnu radnju.
Do pet godina zatvora
No, u odredbi koja će biti u novom KZ-u, bitno je to da za samo kazneno djelo neće biti potrebne posljedice (bilo u vidu ozljede, smrti ili materijalne štete), već će sama vožnja na opasan način biti kažnjiva čak i ako nitko ne strada. Za to je predviđena kazna od šest mjeseci do pet godina zatvora.
Ova će se odredba odnositi na sva morska plovila, pa tako i na vodene skutere čiji su vozači, zbog "divljanja" u dosta situacija znali izazivati paniku na plažama. Važno je, također, napomenuti kako će odluku o tome što je kazneno djelo, a što je prekršaj donositi sam policajac na terenu.