'BRUTALNO JE KRŠIO ZAKON' /

Stručnjak procijenio brzinu terenca koji je na A1 presudio mami i tati mladog Riječanina (16): 'Nužno je uvesti mjere'

Image
Foto: Kristina Stedul Fabac/Boris Scitar/Pixsell

Stupanj deformacija i oštećenja oba vozila te višestruke tragične posljedice pokazuju da je i brzina Alfe bila previsoka

7.1.2024.
17:49
Kristina Stedul Fabac/Boris Scitar/Pixsell
VOYO logo

Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je za Autoportal stravičnu nesreću koja se dogodila u subotu u 1.40 na autocesti A1. Stari terenac Mitsubishi Pajero u kojem je bilo 12 ljudi izgubio je kontrolu i probio središnju zaštitnu ogradu. Prednjim desnim dijelom silovito je udario u prednji desni dio crossovera Alfa Romeo Stelvio koji je dolazio iz suprotnog smjera. Poginulo je troje ljudi.

Nesreća ukazuje na nužnost uvođenja mjera koje bi spriječile slične buduće slučajeve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'stvarno mu je teško i u vidnom je šoku' /

Liječnica otkrila nove informacije o dečku (16) iz Rijeke koji je izgubio mamu i tatu na autocesti A1: 'Obišla ga je rodbina...'

Image
'stvarno mu je teško i u vidnom je šoku' /

Liječnica otkrila nove informacije o dečku (16) iz Rijeke koji je izgubio mamu i tatu na autocesti A1: 'Obišla ga je rodbina...'

"Mitsubishi Pajero s 12 osoba u kabini i prtljagom, prilično koncentrirane ukupne mase veće od tri tone, u krutom okviru i razmjerno visokog težišta, koji je očito u protuzakonitoj akciji vozio najbrže što je mogao, 130 do 140 km na sat, potpuno neprikladno za koncepciju vozila ograničene bočne stabilnosti, prenatrpanog ljudima i teretom, brutalno kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama, teško bi zaustavila bilo kakva središnja zaštitna ograda", napisao je Marušić.

Treba uvesti veće kontrole i ograničiti brzinu noću

U tom trenutku, na tom mjestu, vozilo takvih izvornih i protuzakonito promijenjenih značajki nije smjelo naći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stupanj deformacija i oštećenja oba vozila te višestruke tragične posljedice pokazuju da je i brzina Alfe bila previsoka, ali vjerojatno unutar granice nekažnjivosti, do 155 km na sat. Istraga će tek pokazati kakvi su bili uvjeti na cesti.

Zbog toga te poznatih negativnih pojavnosti uvjetovanih geopolitičkim kretanjima u svijetu i regiji nužne su sljedeće mjere, smatra Željko Marušić.

Treba pojačati policijski nadzor na autocestama, posebice noću, a to znači uvesti patrole na naplatnim kućicama, koje bi izdvajale i provjeravale sumnjiva vozila, terence, kombije i gospodarska vozila u kojima se može očekivati ilegalni transport osoba.

Zatim početi provoditi potpune kontrole prometa, preusmjeravanjem preko odmorišta ili benzinskih postaja te intenzivirati patroliranje na autocestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sljedeće što predlaže stručnjak je da treba ograničiti brzinu na autocestama na 100 km na sat od 22 do 6 sati.

POGLEDAJTE VIDEO: 'Potresna svjedočanstva spasioca nakon užasa na A1: 'Kolega je digao vozilo, ispod je bio mlad čovjek'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo